Luokan tytöt kiusaa ja arvostelee
Minä olen todella surullinen siitä että en saa olla rauhassa koulussa. Luulin että nämä kyseiset tytöt olisivat minun ystäviäni. Olen siis 16-vuotias tyttö ja yhdeksännellä luokalla. Olen kokenut tälläista hyvin harvoin, mutta tämä tuntui silti uhkaavalta. Tilanne meni siis seuraavasti. Olin siis englanninkielen tunnilla kunnes yks kaks ystäväni alkoivat mollaamaan ulkonäköäni. He arvostelivat erittäin tarkasti minkä muotoiset kulmakarvat minulla on ja miten ne eroavat toisistaan. Toinen ystävistäni jpa piirsin kynällään ilmaan kulmakarvojeni muodon. Kun aloin muuttuua punaisen sävyiseksi niin he alkoivat pilkata minua siitä. Sitten erityisopettaja tuli siirtämään minut ja toisen kiusaajista samaan pöytään, vaikka yritin selittää että en koe oloani mukavaksi tälläisen ihm isen kanssa joka minua vain pilkkaa. Sanoistani huolimatta istuimmekin sitten loppu tunnin yhdessä ja minusta se tuntui tosi pahalta. Nyt kun menen kotiin aijon varmaan estää heidät snapchatissä ja poistaa merkkaukset instagramissa. Luultavasti myös itken ja laitan surullisia simspon edittejä mystooryyni.
Kommentit (44)
Mua kiusataan kans. Eilen mm. niin sanotus ystävät rupesivat haukkumaan mua kouluruokailussa, koska laitoin näkkärin päälle kuulemma liian paljon voita. Kaikki rupesivat sanomaan että ihmekkös olet niin lihava kun noin paljon voita on. Mulle tuli tosi paha mieli ja ei sitä voita niin paljoa ollut vaan sitä oli melko normaali määrä laitoin sitä vain reunoille lisää, koska se oli niin kuivaa ja nyt kadun sitä.
Tyhmät, niinsanotut kaverit. Vaikka laittaisit kilon voita sun näkkärin päälle, ei se oikeuta ketään kiusaamaan. Sä et ole tehnyt mitään väärää, ainoastaan "kaverisi", jotka haukkuivat sinua. Jos joku on niin ikävä, onneton ja alhainen, että haluaa suosiota siten, että aiheuttaa jollekin pahan mielen, löytää hän aina jonkun tekosyyn, jonka varjolla alistaa ja nöyryyttää, tehdä ei-toivotuksi "hovinsa" silmissä. Aivan kuten Monni & yksinkertaiset Piili ja Pulla. Jos yrität miettiä miten parhaiten sulautuisit joukkoon ja olisit mieliksi, ei raja tule ikinä vastaan. Sulla on oikeus olla juri sellainen kuin olet ja saada osaksesi vain hyvää kohtelua. Kerro opettajallesi, pyydä, että hän tuomitsee kiusaamisen tiukasti. Kiusaaminen ei tietääkseni ole hyväksyttyä yhdessäkään Suomen kouluista, ja aikuisilla on vastuu, että tätä sääntöä noudatetaan.
hei kaunis tytto , mina lohdutan sinu.
Ole hyvä. Lievää kyynisyyttä luettavissa. Ymmärrän, että on vaikea luottaa aikuisten tukeen, jos on esim. joutunut kokemaan, etteivät aikuiset kuuntele/ymmärrä/tee mitään. Jos vanhemmat tai opettaja tai edes rehtori eivät pysty muka panemaan kiusaamista kuriin, kerro jollekin muulle aikuiselle: terveydenhoitajalle, kuraattorille, kenelle tahansa, joka ryhtyy tekemään asialle jotain. Valitettavasti yksin saa harvoin kiusaamista lopetettua, ainakaan jos alentuu samalle tasolle kuin kiusaajat. Kuten edellä hyvin neuvottiin, älä reagoi, älä kuule, älä näe, sillä kiusaaja pyrkii provosoimaan, saamaan aikaan reagoimista, jolla viihdyttää yleisöään, ja näin saada itselleen valtaa ja suosiota. Anna kiusaajan olla sinulle ilmaa, mutta vaadi, että aikuiset puuttuvat asiaan, että kiusaamisen on loputtava.