Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokan tytöt kiusaa ja arvostelee

Surullinen teinityttö
30.01.2019 |

Minä olen todella surullinen siitä että en saa olla rauhassa koulussa. Luulin että nämä kyseiset tytöt olisivat minun ystäviäni. Olen siis 16-vuotias tyttö ja yhdeksännellä luokalla. Olen kokenut tälläista hyvin harvoin, mutta tämä tuntui silti uhkaavalta. Tilanne meni siis seuraavasti. Olin siis englanninkielen tunnilla kunnes yks kaks ystäväni alkoivat mollaamaan ulkonäköäni. He arvostelivat erittäin tarkasti minkä muotoiset kulmakarvat minulla on ja miten ne eroavat toisistaan. Toinen ystävistäni jpa piirsin kynällään ilmaan kulmakarvojeni muodon. Kun aloin muuttuua punaisen sävyiseksi niin he alkoivat pilkata minua siitä. Sitten erityisopettaja tuli siirtämään minut ja toisen kiusaajista samaan pöytään, vaikka yritin selittää että en koe oloani mukavaksi tälläisen ihm isen kanssa joka minua vain pilkkaa. Sanoistani huolimatta istuimmekin sitten loppu tunnin yhdessä ja minusta se tuntui tosi pahalta. Nyt kun menen kotiin aijon varmaan estää heidät snapchatissä ja poistaa merkkaukset instagramissa. Luultavasti myös itken ja laitan surullisia simspon edittejä mystooryyni.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luettelet siis vaan aina mitä se kiusaaja itseasiassa tekee eli:

- Nyt sä kiusaat

-Nyt sä mollaat

-Nyt sä ilkeilet

-Nyt sä yrität saada manipuloituun muutkin mukaan

-Tuo on eristämistä

-Tuo on mun aseman alentamista

Se laittaa hänet katsomaan tekoaan silmästä silmään. Älä väittele vaan kun sanot napakasti niin jatkat vaan hommiasi. Ja jätät asian hänelle jatkaako?

Vierailija
22/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin aikoinaan koulussa, puhuin opettajalle, ei tapahtunut mitään. Koulussamme oli välillä mies hoitaja joka oli palvellut jossain sotatehtävissä. Kävin sille kertomassa, kiusaaminen loppui jo samana päivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Nyt sä kiusaat

-Nyt sä mollaat

-Nyt sä ilkeilet

-Tuo on eristämistä

Se laittaa hänet katsomaan tekoaan silmästä silmään. Älä väittele vaan kun sanot napakasti niin jatkat vaan hommiasi. Ja jätät asian hänelle jatkaako?

Kiusaaja iskee että saisi sinut manipuloituun muka puolustuskannalle. Osoita ettei sun tarvi edes sellaista puolustusta tehdä kun vaan osoitat sen TEON oikean nimen, aina. Opettele tunnistamaan mitä se tekee niin pysyt itse ihan tyynenä.

Siksi  on tärkeää ettet lähde peliin. Se peli on loputon.

Kiusaaja yrittää saada sut näyttämään naurunalaiselta ja siksi just provoaa sua samaan käytökseen. Et mene siihen, vaan mietit vaan mITÄ TOI TEKEE ITSESIASSA TOSSA. ja sitten kun tiedät sanot päin naamaa juuri vain sen ja menet pois. Ihan coolisti.

Vierailija
24/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kannattaa tottua, tulee jatkumaan myös työelämässä. Suomi on työpaikkakiusaamisen kärkimaita ❤ Ei muuta kuin paksumpaa nahkaa kasvattamaan!

Vierailija
25/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiusattiin aikoinaan koulussa, puhuin opettajalle, ei tapahtunut mitään. Koulussamme oli välillä mies hoitaja joka oli palvellut jossain sotatehtävissä. Kävin sille kertomassa, kiusaaminen loppui jo samana päivänä.

Hienoa jos ei itse osaa on hyvä pyytää tanakka apulainen :) Ritareita löytyy kyllä jostain. Kunhan ritari ei tee laittomuuksia ja suojaa itsensä eikä ajaudu itse vaikeuksiin esim uhkaamalla niin että joku muu saa todisteet.

Vierailija
26/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Nyt sä kiusaat

-Nyt sä mollaat

-Nyt sä ilkeilet

-Tuo on eristämistä

Voi luoja, sun yläasteestas on vissiin vähän aikaa.

Ei tuo toimi.

Vierailija
27/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on muuten jännä kun oppii tuon teon osoittamisen kiusaajalle niin sitä pohtiessa mitä se oikein puuhaa niin pysyy itse irti sen solvauksista. kannattaa kokeilla. Ei satu yhtään mitkään sanat kun vaan hoksaa ettei kiusaaja tee muuta kuin kiusaaa jne. Sitten ei edes mieti sen sanoja koska ne olikin vaan tarkoitettu alentamaan, ei muuta.

Vierailija
28/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoin yhelle tyypille että jos sun pääs ois lasia, näkis kuinka kusi virtaa ja paska tekee patoja.

Sen jälkeen oli hiljaa, vähänaikaa. Kun yritti aloittaa uudestaan sen kaverit sano: jos sun pääs ois lasia..

Vierailija
29/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Nyt sä kiusaat

-Nyt sä mollaat

-Nyt sä ilkeilet

-Tuo on eristämistä

Voi luoja, sun yläasteestas on vissiin vähän aikaa.

Ei tuo toimi.

ok. No sinä tiedät itse mikä toimisi. Se oli vaan ehdotuksena. Mulla se toimi- tosin mun kaveria kiusattiin ja menin väliin noin aina. Se loppui lyhyeen. Ehkä sitten toimisi jos joku tulisi noin sunkin kiusimisen väliin?

Vierailija
30/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaaminen ei ole sinun vikasi, vaan kiusaajien, vika on heissä. Kiusaaminen on aina raukkamaista ja väärin. Kiusaamisella haetaan valtaa ryhmässä, eikä se onnistuisi, jos muut eivät sen sallisi tapahtuvan. Puhu rohkeasti opettajalle, rehtorille ja vanhemmillesi. Toivottavasti saat heiltä tukea, ja kiusaaminelle pannaan stoppi. Vastuu on aikuisilla. Sinun ei tarvitse miettiä mitä vikaa sinussa on, tai miten muuttaisit itseäsi ollaksesi enemmän muiden mieleen. Olet arvokas juuri sellaisena kuin olet, kiusaajillasi ei ole mitään oikeutta satuttaa sinua. Sinulla on sen sijaan oikeus puolustaa itseäsi, ja hakea apua, jotta kiusaaminen saadaan kuriin. Lämpimiä ja myötätuntoisia ajatuksia sinulle, voimaa ja rohkeutta!!

Vierailija
31/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ykkönen on oikeassa. Harjoittele pari iskevää ja nasevaa kommenttia kiusaajan heikkouksista ja tulita takaisin. Sitten näytät ettei tunnu missään hänen sanansa ja naureskelet omien servauksiesi jälkeen. Tämä toimii. On ainoa mikä toimii.

Olisiko sinulla jotain hyviä servauksia mielessä mitä voisin sanoa?

Yleispäteviä ei kannata heittää.. etsi joku sellainen tälle kiusaajalle henk.kohtainen juttu, joku mikä saa juuri hänet näyttämään naurettavalta. Mahdollisuuksia on monia. Onko hänellä esim.

Ohuet hiukset?

Pienet rinnat?

Finnejä?

Onko hän huono koulussa? Lausuuko englantia surkeasti... mitä tahansa, missä korostat hänen vikojaan. Siksi sanoin että harjoittele kotona valmiiksi näitä, että kun se h-hetki tulee kun tämä kiusaaja yrittää mollata sinua, et menekkään sanattomaksi vaan isket takaisin, tyyliin:

Ootsä ottanut ne lisäkkeet pois vai miksi sun päänahka loistaa tänne asti?

Muistuta sitä aina sopivin väliajoin sen mokista, kaikkien kuullen, tietysti ja sen jälkeen käyttäydyt kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Etkä ikinä näytä että sen sanomiset tuntuis missään.

Kyllä se siitä.

Kiitos vinkeistä taidan kokeilla katsotaan mitä tapahtuu. Toivottavasti ei vedä turpaan. Tai no nuo kiusaajat ovat aika pieni kokoisia kyllä minä ne varmaan pieksisin mennen tullen jos tarve tulisi. Mutta en ole kyllä mitenkään väkivaltainen tai agressiivinen.

Vierailija
32/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen kysyminen kiusaajalta _ Mitä sinä oikein teet? Ihan hämmästellen. Voi häkellyttää kiusaajan ihan täysin ja laittaa ittesä kakomaan . -Ai niinku mitäkö minä teen? Ja muut katsovat miten siitä selvii...

Vierailija
33/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullinen teinityttö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ykkönen on oikeassa. Harjoittele pari iskevää ja nasevaa kommenttia kiusaajan heikkouksista ja tulita takaisin. Sitten näytät ettei tunnu missään hänen sanansa ja naureskelet omien servauksiesi jälkeen. Tämä toimii. On ainoa mikä toimii.

Yleispäteviä ei kannata heittää.. etsi joku sellainen tälle kiusaajalle henk.kohtainen juttu, joku mikä saa juuri hänet näyttämään naurettavalta. Mahdollisuuksia on monia. Onko hänellä esim.

Ohuet hiukset?

Pienet rinnat?

Finnejä?

Onko hän huono koulussa? Lausuuko englantia surkeasti... mitä tahansa, missä korostat hänen vikojaan. Siksi sanoin että harjoittele kotona valmiiksi näitä, että kun se h-hetki tulee kun tämä kiusaaja yrittää mollata sinua, et menekkään sanattomaksi vaan isket takaisin, tyyliin:

Muistuta sitä aina sopivin väliajoin sen mokista, kaikkien kuullen, tietysti ja sen jälkeen käyttäydyt kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan.

Kyllä se siitä.

Kiitos vinkeistä taidan kokeilla katsotaan mitä tapahtuu. Toivottavasti ei vedä turpaan. Tai no nuo kiusaajat ovat aika pieni kokoisia kyllä minä ne varmaan pieksisin mennen tullen jos tarve tulisi. Mutta en ole kyllä mitenkään väkivaltainen tai agressiivinen.

Hyvä. Tsemppii paljon ja kerro kuinka sujuupi:) Jos se perkele ei lopeta niin av mammat tulee tekemään tosta lopun vaikka.  Yritä ettei oma kilpesi tahraannu vaikka käytät kaikkia keinoja. Alistua ei pidä, narsku nauttii siitä vallasta juuri. Pysyttelet vaan poissa kun semmoinen epeli sattuu eteen jos mahd. Aina ei voi pysyä poissa.

Vierailija
34/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama  joka eilen haukkui äitinsä... niin sama kirjoitustyyli. Jonkun pöljän provo.

Vierailija
35/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama  joka eilen haukkui äitinsä... niin sama kirjoitustyyli. Jonkun pöljän provo.

Ei haittaa tässä nyt yhtään keinoja nuoret kaipaavat kiusaamiseen kuitenkin.

Vierailija
36/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, onko kulmakarvasi sitten rumat? 

Oletko itse täydellinen? Saanko minä vetää sinut alas jokaisesta epäkohdastasi? Saanko työpaikalla tulla arvostelemaan sinua henkilökohtaisesti, jos teet työtä missä ulkonäkösi ei ole keskeisessä roolissa? Entä jos kulmasi ovat toisen mielestä hienot ja minusta rumat niin saanko esimerkiksi työpaikkalasi tulla nauramaan ja haukkumaan niitä työkavereidesi kanssa? 

Vierailija
37/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

surullinen teinityttö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohuet hiukset?

Pienet rinnat?

Finnejä?

Kyllä se siitä.

Hyvä. Tsemppii paljon ja kerro kuinka sujuupi:) Jos se perkele ei lopeta niin av mammat tulee tekemään tosta lopun vaikka.  Yritä ettei oma kilpesi tahraannu vaikka käytät kaikkia keinoja. Alistua ei pidä, narsku nauttii siitä vallasta juuri. Pysyttelet vaan poissa kun semmoinen epeli sattuu eteen jos mahd. Aina ei voi pysyä poissa.

Kiitos tsempeistä oot best! Ja lupaan infoo mitä seuraavaks taahtuu.

Vierailija
38/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nää tytöt kävelee sun ohi paikassa, missä on mielellään mahdollisimman paljon muutakin porukkaa, sano kovaan ääneen "HYI VATTU milloin oot vaihtanu menkkasitees haisee tänne asti"

Vierailija
39/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiusaaminen ei ole sinun vikasi, vaan kiusaajien, vika on heissä. Kiusaaminen on aina raukkamaista ja väärin. Kiusaamisella haetaan valtaa ryhmässä, eikä se onnistuisi, jos muut eivät sen sallisi tapahtuvan. Puhu rohkeasti opettajalle, rehtorille ja vanhemmillesi. Toivottavasti saat heiltä tukea, ja kiusaaminelle pannaan stoppi. Vastuu on aikuisilla. Sinun ei tarvitse miettiä mitä vikaa sinussa on, tai miten muuttaisit itseäsi ollaksesi enemmän muiden mieleen. Olet arvokas juuri sellaisena kuin olet, kiusaajillasi ei ole mitään oikeutta satuttaa sinua. Sinulla on sen sijaan oikeus puolustaa itseäsi, ja hakea apua, jotta kiusaaminen saadaan kuriin. Lämpimiä ja myötätuntoisia ajatuksia sinulle, voimaa ja rohkeutta!!

Kiitos mieltä lämmittävästä kommentista. Enköhän saa asian pian hoidettua kuntoon.

Vierailija
40/44 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaajat haluaa aina saada reaktion. Jos näytät siltä että pelkäät tai voit huonosti, se on niille palkkio.

Mutta sun ei tarvi olla yhtään kiinnostunut niistä. Ei yhtään. Voit sanoa ettei kiinnosta. Ja sitten et vilkaisekaan niitä enää. Tuijotukset voi olla kamalia, mutta ei sun tarvi välittää, ei yhtään!

Omalla kohdalla kävi että kiusaajat ei jatkaneet lukiossa, joten siellä ei enää kiusattu. Keskity lukemaan läksyjä tosi hyvin, älä mieti mitään muuta.

Tietysti kannattaa jutella opettajan kanssa, mutta voi myös itse seistä ryhdikkäästi pää pystyssä. Voit harjoitella kotona, hengitä rauhallisesti ja päätä, että sinulle ei vittuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan