Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaalipainoinen, kuinka monta kertaa syöt päivässä?

Vierailija
30.01.2019 |

Uudenvuodenlupauksena elämäntaparemontti, joka on lähtenyt ihan ok käyntiin pikkuhiljaa, mutta tuntuu vaikealta löytää sopivaa ruokarytmiä. Todella ristiriitaisia ohjeita olen myös kuullut/lukenut siitä kuinka usein olisi hyvä syödä. Eikä yhtä oikeaa vastausta ehkä olekaan, mutta kiinnostaa nyt kuitenkin nähdä mikä tuntuu olevan se yleisin vaihtoehto.

Normaalipainoinen, kuinka monta kertaa syöt päivässä?

Vaihtoehdot

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, lounas, päivällinen, iltapala eikä _mitään_ siinä välissä, paitsi kahvia ilman sokeria.

Vierailija
2/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, lounas, välipala ja päivällinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika lailla sama kuin ekalla vastaajalla. Kunnon aamupala, iso lounas, iltapäivällä yleensä vain kahvi kauramaidolla (eli en laske syömiseksi), päivällinen, iltapala. Tosin jos töissä on tarjolla kahvin kanssa jotain kakkua, pullaa, suklaata tai muuta, silloin syöntikertoja tulee viisi. 

Vierailija
4/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa päivässä.

Vierailija
5/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ruokailukertojen määrä vaan paljonko syö kerralla 👍 5-6 kertaa syön päivässä ja olen normaalipainoinen urheilumies.

M32

Vierailija
6/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamiainen, kahvitauolla jotain pientä, lounas, ehkä taas jotain pientä, päivällinen, iltapala. En juurikaan välttele sokeria, mutta kahvin vedän mustana. Pullaa ja mässyy tottakai jos himottaa. Joskus ben&jerrys törppö jäätelöä illalla vielä.

Liikun siis aika paljon niin työssä kuin vapaa-ajallakin, työmatkat pyörällä jne.

Lihoisin kyllä aika helposti jos en liikkuis, mut sellasina päivinä kun liikun vähemmän syön myös vähemmän. Ja annoskoot aika pienehköjä. Paljon kasviksia ja hedelmiä.

Tällä rytmillä paino ei nouse, eikä myöskään juurikaan laske.

Vierailija
7/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kertaa

Vierailija
8/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas  klo 11. päivällinen n. klo 16 ja iltapala ennen klo 19. Olen jättänyt viime kesänä aamupalan pois ja laihtunut 10 kiloa. Noudatan siis 16/8 menetelmää.

Vierailija
9/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltapala on täysin turha. Vain lapset tarvitsevat iltapalan.

Vierailija
10/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kunnolla, illalla kunnolla. Työpäivän aikana syön pari hedelmää etten pyörry. Jos olen etätöissä kotona voin peräti syödä pienen lounaankin, pari leipäpalaa kasvisten kanssa. Olen ollut lievästi ylipainoinen joten energiamäärä pitää pitää tosi niukkana että pysyn hoikkana. Siinä olet mielestäni oikeassa että yhtä oikeaa metodia tässä ei ole.

Vierailija
11/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4, joista 1-2 kunnon ruokaa ja sitte jotain muuta. Ruokahalu herää vasta illemmalla joten aamu/päivä menee usein tyhjällä vatsalla paitsi jos käyn salilla.

Napostelen aika usein myös jotakin epäterveellistä.

Vierailija
12/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pari kinkku/juustoviipaletta. Lounas 11.30. Päivällinen 17-19 välillä. Iltapala, jos hiukoo.

Tällä metodilla 10 kg vuoden aikana alaspäin. Opettelin kalorilaskennalla ekan kuukauden ajan syömään vähemmän. En välttele mitään ruoka-aineita enkä enää laske kaloreitakaan.

Ei koko ajan tarvi jotain puputtaa, jos alkaa väsyttää tai tuntuu välipalan tarvetta, juo lasi vettä ja kuulostele, olikos sulla kuitenkin jano.

Jos halajaa jotain hyvää ja kalorikasta joskus, niin vain pala tai kaksi suklaata. Pieni suklaavanukas. Pieni kulhollinen sipsejä. Muutama karkki jne. Ei pidä kieltää itseltään mitään, mutta määrät kun on pieniä niin se ei pitkässä juoksussa hetkauta.

Vierailija
13/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala

Ei nämä aina mitään terveellisiä ole. Välipala saattaa välillä olla pelkkää kahvia ja iltapala esim. suolapähkinöitä ja olut, mutta syömiskerrat on suunnilleen noin. Viikonloppuisin syön välillä vain yhden tukevamman lämpimän ruoan, kuten jotain pataruokaa tai pizzaa.

Ei ole mitään tarvetta syödä useammin. Tuossakaan ei syömisten väliin jää kuin joku kolme tuntia. Ei siinä tule sitä naposteluntarvetta.

Vierailija
14/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kai riippuu siitä milloin syö päivällisen ja mihin aikaan menee nukkumaan. Meillä syödään noin kuudelta ja menen sänkyyn yhdentoista ja kahdentoista välillä, joten kyllä siinä voi jotain pientä ottaa että uni tulee paremmin. Ei nyt tarvitse mitään kerrosvoileipää olla.

Vierailija
15/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen suurimman osan päivää kotona ja syön eli napostelen koko ajan. Näinhän herbivoorit tekevät ;-)

Minulla ei ole ruoka-aikoja ellei aamupuuroa lasketa.

Olen hoikka, syön paljon kasviksia ja hedelmiä, leipää, jogurttia ym.

Jos joudun säännöstelemään syömisiäni, en voi hyvin. Siksi en tykkää esim. leireistä, joissa tarkat ruoka-ajat ja niiden ulkopuolella ei mitään. Paitsi kanttiinimässyä.

Omaehtoinen syömisrytmi on minulle tärkeä henkisen ja fyysisen hyvinvoinnin kannalta.

Vierailija
16/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä se on turhaa, mutta ainakaan mä en ole ikinä ollut ylipainoinen. 

Itsekin vastasin että neljä kertaa: aamupala, lounas, illallinen, iltapala. Joskus järjestys on kyllä aamupala, lounas, välipala, illallinen, jos illalinen menee tosi myöhäiseksi. 

Vierailija
17/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-3, riippuu päivästä.

Vierailija
18/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 kertaa. Joskus välistä jää aamupala (eli juon pelkän kahvin), joskus lounas. Illallisen syön aina. Välipalat on harvinaisia, joskus esim. leffan parissa napostelen sipsiä tms.

Olen ollut koko ikäni BMI 19-21 välillä.

N27

Vierailija
19/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Aamupala (ruisleipä, leikkelettä ja juustoa &joku hedelmä) n klo 7

- Lounas (useinmiten ruokaisa salaatti) n klo 11.30

- Päivällinen (perus kotiruokaa) n klo 17.00

- iltapala (rahkaa/jugurttia tms sekä marjoja tai hedelmää) n klo 21

Välipalan lisääminem lounaan ja päivällisen väliin tekisi varmaan hyvää mutta en vaan muista/jaksa ottaa eväitä mukaan töihin

Vierailija
20/35 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala, tukeva lounas, vähemmän tukeva päivällinen, iltapala. Useimmiten kylläkin lounaan ja päivällisen välissä välipala ja eikä iltapalaa ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi