Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nykynuorten ökymuoti

Vierailija
30.01.2019 |

Miten selviätte teini-ikäistenne vaate yms ostoksista? Kun tietyt brändit ja vaatteet ovat suurimmalle osalle teineistä ihan "must", esim. pari vuotta sitten tytön koululla melkein kaikilla nuorilla piti olla Canada Goose takit, ja kyseessähän on n. 800 euron talvitakki! Ei todellakaan ollut varaa sellaista ostaa, mutta tyttö piti mykkäkoulua ja niin kaikkien mummojen ja isän avustuksella saatiin hankittua vihdoin se takki... No nyt joka tytöllä on jalassa 80 € Fila lenkkarit, sellaiset tietysti pitää olla ja juuri se tietty brändi... huoh.

Rahaa palaa, kirpputorilta on tytöstä noloa ostaa mitään, koska näkyy käytön jälkiä, ja muutenkin on muotia olla mahdollisimman bling-bling.

Miten itse menettelette? Oletteko huomanneet, että nykyään nuorten vaatimukset ja elämäntapa muutenkin vaatii paljon enemmän rahaa kuin ennen? Ja kaikki se itsensä ehostus, Gosh, pikkutytöilläkin ammattilaisten meikkipaletteja yms...

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun helsinkiläisessä lähiössä kerrostalossa. Somppunaapuriperheellä joka lapsella ja vanhemmilla on nuo CG-takit (á 800€). Kysyisin vaan, miten? Töissä ei ole nähty kyseisten henkilöiden käyvän.

Vierailija
2/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teineilläni on niin luja itsetunto, ettei tarvitse mennä lampaina muiden joukossa. Vastustavat muodin mukana kulkemista. Harvinaista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostutte tohon??

Sivistyneessä yhteiskunnassa vanhemmat kokoontuisivat puhumaan näistä!

Miettikää että te tuette orjatyötä Intiaassa ja rahat menevät globaaleille yrityksille. Ilmastonmuutoskin, kun edestakas lähetetään tavaraa maiden välissä.

Minua kiusattiin 2000 luvulla kun ei ollut kalliit vaatteet, aivan sama sain kärsiä suuresti mutta nyt olen vain entistä vahvempi ja fiksumpi kiitän vieläkin vanhemmat siitä että opettelivat kulkemaan omaa polkua.

Vierailija
4/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen ihmetellyt näiden nuorten vloggaajien sisustusta, kaikki on halpaa paskaa jostain Jyskistä ja silti niiden mielestä jotenkin fiiniä. Itsekin olin nuorena persaukinen, mutta ymmärsin sentään ostaa kirpparilta täyspuisia huonekaluja.

Vierailija
5/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun teineilläni on niin luja itsetunto, ettei tarvitse mennä lampaina muiden joukossa. Vastustavat muodin mukana kulkemista. Harvinaista!

Nämä ovat juurikin ne laatu yksilöt mitä tullaan tarvimaan tulevaisuudessa koska osaavat ajatella.

Nämä adidas jonne ja pissis jengejä , romahtavat todella äkkiä jos jotain tulee.

Vierailija
6/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä vanhempia ja avuton teini :D Ainakin minun tuntemissa perheissä (oikeastaan ihan nimenomaan niissä, joissa vanhemmat ovat korkeasti koulutettuja ja hyväpalkkaisia...) lapset laitetaan hakemaan kesätöitä ja etsimään vaikka puhelinmyyjän, siivojaan tai edes lehdenjakajan duunia, että oppivat itse tienaamaan ja tekemään työtä. Hyvä systeemi mielestäni.

Vierailija
7/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaha! Lellipentu pitää mykkäkoulua, niin saa haluamansa ja sitten ihmetellään, että miksi se tekee niin. 😀 On se kyllä kumma.

Oma kersa saa olla hiljaa vaikka maailman tappiin asti, jos se tuollaisesta johtuu. Siinä on hiljaisuudessa aikaa pohtia, että mistä raha maailmaan tulee.

Vierailija
8/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena ennen leikittiin tyytyväisinä vaikka oli isosisarukselta tai serkulta pieneksi jäänyt talvihaalari päällä. Ei me kakarana ymmärretty miettiä tommosia ja kivaa oli. Teini-ikäisenä tietty alkoi jo kiinnostaa, mutta ei se muoti silti mitään 800€ vaatteita ollut. Jos tuommoisia oma muksu kinuais niin sais ihan vapaasti pitää mykkäkoulua.

Nykyään höpötetään yksilöllisyydestä ja siitä että jokainen voi olla semmoinen kuin on, mutta silti muodin perässä jengi menee kuin lampaat vielä pahemmin kuin ennen. 

Ainoastaan kuolleet kalat menee virran mukana!

Vierailija
9/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerä tyttö. Miksi olette kasvattaneet lapsestanne huonoitsetuntoisen lampaan, joka pelkää muiden mielipiteitä? Ainakin todella epävarmalta hän minusta kuulostaa. Minä olen teinityttö, joka pukeutuu pelkästään kirpputorivaatteisiin eikä voisi vähempää kiinnostaa, minkä merkkinen rytky milloinkin "pitäisi" löytyä vaatekaapista, nuo lampaiden must-tuotteet vaihtuvat muutenkin niin nopeasti ettei perässä pysy. Älytöntä luonnon tuhlausta. Teen toki myös paljon muuta ilmaston ja eettisten arvojeni eteen, mutta tässä taidettiin puhua lähinnä pukeutumisesta. Kukaan ei ole koskaan minulle vaatteistani vittuillut ja jos vittuilisikin niin nauraisin moiselle halpatyövoiman ja ihmiskaupan tukijalle päin naamaa.

Tytöllesi tiedoksi, että kirpparilta löytää halutessaan todella tyylikkäitä asukokonaisuuksia, jotka erottuvat tasaisesta H&M-Fila-trikoopöksy-selkäpussi-massasta positiivisesti.

Vierailija
10/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on Parajumpers-takki, joka oli hinnaltaan jotain 760e. Nyt viidettä talvea käytössä, eli ei tuo käyttöikään nähden niin sikakallis ole.

Vierailija
11/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itselläni on Parajumpers-takki, joka oli hinnaltaan jotain 760e. Nyt viidettä talvea käytössä, eli ei tuo käyttöikään nähden niin sikakallis ole.

Tosin laatu ei ole ollut ihan priimaa, pari vetoketjua hajonnut ja yksi tasku revennyt.

Vierailija
12/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä rahallahan saa vaikka katsastetun auton.

Vierailija
13/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä rahallahan saa vaikka katsastetun auton.

Siis 760€, onhan se nyt ihan helvetisti rahaa.

Vierailija
14/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinit nyt haluavat kulkea tietyn ajan laumoissa, joissa ollaan samanlaisissa kuteissa, itsevarmuutta rakennetaan vasta ja alussa on turvallista olla kuin muutkin. Kyllä itsekin olen ihmetellyt, että aika arvokkaita merkkejä nuo yläastelaiset pitävät. Ernuja mitä oli omassa nuoruudessa (gootit, hipit, emot) ei kylläkään nykyään juuri näe.

Vierailija
15/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on Vilan parkatoppatakki käytössä nyt 8. talvea eikä mitään vikaa ole. Hinta oli jotain 50-60€. Joten kyllä tuo sun takkisi on sikakallis. Mutta ei se mua haittaa, tottakai voit käyttää rahasi niin kuin haluat. Onhan se varmasti hieno takki.

Vierailija
16/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähänlainen mahtaa olla 800e takki? En oo onneksi kuullutkaan tuollaisesta merkistä ja onneksi ei oo muksutkaan.

Tyttö on kyllä hirmu tarkka vaatteistaan

mutta ei merkin takia vaan että on kiva asu kokonaisuus. Ja että Vaatteet on puhtaita, siksi vaihtaa usein vaatteita, pienikin jälki, heti vaihtamaan eli pyykkiä kyllä tekee. Merkkeinä käy hyvin H&M, Adidas tms. Ennen joulua pyysi että lähdetään ostaa jouluksi jotain...sanoin ok no mihin mennään, niin H&M.ään mentiin tytön toiveesta. Mekko, pörrötunika ja leggingsit valitsi. Pikku veljelle valitsi vielä jouluisen neuleen ja sukat.

H&M netti alesta löytyi 2€ t-paitoja, 5e huppareita, 5e farkkuja, halvat leggingsit, tunikoita ja paitoja. Hyvin kelpasi. Jopa pojalle löytyi, yleensänoissa aleissa on heikommin pojille mutta nyt tein löytöjä molemmille.

Miten kun toisilla useampi lapsi, miten vaatetatte eikai sillo voi ostaa merkkejä? Onko noi merkki kengät niitä missä jää nilkat paljaaksi? Se takia suosittuja? Ihme muotia...

Vierailija
17/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä siinä tapauksessa että se takki kelpaa tai ylipäänsä mahtuu päälle vielä parin vuoden päästä

Vierailija
18/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas olen ihmetellyt näiden nuorten vloggaajien sisustusta, kaikki on halpaa paskaa jostain Jyskistä ja silti niiden mielestä jotenkin fiiniä. Itsekin olin nuorena persaukinen, mutta ymmärsin sentään ostaa kirpparilta täyspuisia huonekaluja.

nyt tulee huutista, se sun pirtinpöytä ei ole ökytyyliä nyt eikä ikinä

Vierailija
19/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä teini töihin. Omat lapseni ovat olleet 15-vuotiaasta asti viikonloppu- ja kesätöissä, joten hyvin on heillä varaa ostaa luksusta

Vierailija
20/49 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon oikeasti ihmetellyt miten vanhemmilla on varaa ostaa lapsilleen törkykalliita merkkivaatteita. Sekä tytöillä että pojilla näkyy pelkästään niitä oikeasti kalliita merkkejä, ihmekään että nykyään on ihmisillä niin paljon useammin talous kuralla tai jopa luottotiedot menneet.