Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hoitajat eivät irtisanoudu, jos työolosuhteet ovat surkeat?

Vierailija
30.01.2019 |

Tätä olen aina ihmetellyt. Olen itsekin hoitaja ja olen työskennellyt parissa paikassa, jotka eivät ole työolosuhteiltaan olleet turvallisia sen enempää hoidettaville kuin henkilökunnallekaan. Olen näistä tylysti irtisanoutunut ja etsinyt paikan, missä resurssit ovat edes jollakin tavalla kohdallaan. Hämmästyksekseni olen kuitenkin todennut, että enemmistö hoitajista ei kuitenkaan ole valmis tekemään mitään etujensa eteen. He kituvat vuodesta toiseen paikoissa, joissa ei noudateta edes lakia. He kyllä tiedostavat tämän, mutta eivät uskalla irtisanoutua ja etsiä parempaa työpaikkaa. Niinpä ongelmat jatkuvat entisellään samalla kuin firman omistaja takoo rahaa.

Ihan käsittämätöntä. Niin kauan kuin hommia hoidetaan lampaan mentaliteetilla, mitään ei tapahdu.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette varmaan Helsingistä, jossa on vain helppo siirtyä seuraavaan työpaikkaan

Vierailija
22/32 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi näitä Suomeen tulleita p*kolai*ia, naisia, ei palkata näihin vanhusten hoitolaitoksiin siivoamaan ? Kai joku tulkki voi opastaa kuinka lattioita luututaan ja vessaa pestään. Siinä sivussa oppivat sanan sieltä ja sanan täältä suomenkieltäkin. Ja pääsevät elättämään itse itsensä. Mikä siinä niin vaikeata on jos kerta on työvoimapula esim Helsingissä. En ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten irtisanoutuminen ratkaisee työpaikan ongelmat? Omat ongelmasi se saattaa ratkaista kyllä, mutta työpaikan ongelmat jää.

Työoloista, potilasturvallisuudesta ja muista epäkohdista pitäisi tehdä asian mukaiset valitukset eteenpäin ja niille valituksille täytyisi päättävien tahojen tehdä jotain. Siinä olisi oikeampi ratkaisu.

Vierailija
24/32 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä Suomeen tulleita p*kolai*ia, naisia, ei palkata näihin vanhusten hoitolaitoksiin siivoamaan ? Kai joku tulkki voi opastaa kuinka lattioita luututaan ja vessaa pestään. Siinä sivussa oppivat sanan sieltä ja sanan täältä suomenkieltäkin. Ja pääsevät elättämään itse itsensä. Mikä siinä niin vaikeata on jos kerta on työvoimapula esim Helsingissä. En ymmärrä.

Miksei palkata? Siksi juuri se palkka on rahaa jota ei haluta maksaa. Miten voi esittää noin tyhmiä kysymyksiä?

Olin itse hoivayrityksessä jossa lähärit ja sairaanhoitajat joutuivat luutuamaan, pesemään tiskejä ja muuta laitoshuoltajalle kuuluvaa, koska vuorossa oli yksi laitoshuoltaja joka raatoi pesemässä huoneita. Miten se näiden firmojen kannattavuutta parantaa jos pitää maksaa yhdelle lisää? Ihan sama kuin esitetään työttömyyden hoidoksi että valtiohan voisi palkata ihmisiä ja maksaa näille palkkaa.

Vierailija
25/32 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten irtisanoutuminen ratkaisee työpaikan ongelmat? Omat ongelmasi se saattaa ratkaista kyllä, mutta työpaikan ongelmat jää.

Työoloista, potilasturvallisuudesta ja muista epäkohdista pitäisi tehdä asian mukaiset valitukset eteenpäin ja niille valituksille täytyisi päättävien tahojen tehdä jotain. Siinä olisi oikeampi ratkaisu.

Ehkä se työpaikka tekee jotain, jos jengi lähtee menemään jatkuvasti. Ei minun asiani ole ratkaista Attendon ongelmia.

On melko surkeaa kun henkilökunta kirjelmöi luottamusmiehen kautta firman johdolle, josta tulee ihminen 400 kilometrin päästä nauramaan ihmisille päin naamaa ja kertoo samaan syssyyn että tehtävänkuvia muutetaan niin, että teette kahta työnkuvaa mutta yhdelle työlle varatulla ajalla.

Mieluummin lähden pois kun alan vääntämään valitusta hallintoviranomaiselle.

Vierailija
26/32 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näitä Suomeen tulleita p*kolai*ia, naisia, ei palkata näihin vanhusten hoitolaitoksiin siivoamaan ? Kai joku tulkki voi opastaa kuinka lattioita luututaan ja vessaa pestään.

Tuollainen työ kyllä kuuluu ihan siihen ammattikoulutuksen saaneelle. Jos työnnät puusepälle käteen luutun, klorittia ja tolua, niin on melkoinen sairaalabakteerikatastrofi tuloillaan. Tämän vuoksi kammottaa näin hoitajana kuunnella kertomuksia siitä, kuinka siivous monissa paikoissa on hoitajien tehtävä - ei meillä ole siihen koulutusta.

Vierailija
27/32 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nähty noita työpaikkoja, joissa henkilökunnan vaihtuvuus on suurta -eikä niissä silti tapahdu yhtään mitään, mikä muuttaisi tilannetta. Uusia vaan otetaan entisten tilalle, koska tärkeintä on tehdä sitä v*tun voittoa. 

Vierailija
28/32 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se työpaikka tekee jotain, jos jengi lähtee menemään jatkuvasti. Ei minun asiani ole ratkaista Attendon ongelmia.

On melko surkeaa kun henkilökunta kirjelmöi luottamusmiehen kautta firman johdolle, josta tulee ihminen 400 kilometrin päästä nauramaan ihmisille päin naamaa ja kertoo samaan syssyyn että tehtävänkuvia muutetaan niin, että teette kahta työnkuvaa mutta yhdelle työlle varatulla ajalla.

Eli sä vaihdat mieluumin työpaikkaa ja saatat päästä toiseen samanlaiseen paikkaan töihin, koska kukaan ei ole sielläkään viitsinyt tehdä valituksia epäkohdista?

Vierailija
29/32 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sä vaihdat mieluumin työpaikkaa ja saatat päästä toiseen samanlaiseen paikkaan töihin, koska kukaan ei ole sielläkään viitsinyt tehdä valituksia epäkohdista?

Eikun vaihdan täysin erilaiseen paikkaan joka ei ole hoivakoti/palvelutalo/asumisyksikkö. Niin helppoa se on! Etkö osaa lukea. Äsken kerroin että henkilökunta valitti. Kertoo jotain jos ei edes omaa firmaa kiinnosta.

Vierailija
30/32 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esperi Care, heillä on kuluneen viikon aikana Helsingissä haussa tasan 2 työpaikka - hakuilmoitusta. Mol.fi. Nekin yhteen ja samaan yksikköön.Toimitusjohtaja kertoi eilen televisiossa, että haku on koko ajan päällä koska niin valtava työvoimapula. Siis mitä ?

Kahdella lähihoitajallako tämä ongelma on ratkaistu esim. Helsingissä.

Vierailija
31/32 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella on ilmeisesti vaihtoehtona työttömyys ja karenssit.

Juurikin näin. Tämä on aivan varmasti se viimeinen syy monella, miksi ei voi irtisanoutua. Parempaa paikkaa mihin hakea ei välttämättä ole. Eri asia irtisanoutua itse ja jäädä tyhjän päälle karenssin kanssa, kuin esimerkiksi saada potkut ja heti työkkäriä. Apllä ei taida hirveän pitkälle ajatus leikata, tai sitten vain syystä tai toisesta hänellä on ollu hyvä tuuri työpaikkojen kanssa/ei rahasta puutetta.

Vierailija
32/32 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi