ulkonäön arvostelu kylässä
Olen 19v naisenalku ja sillointällöin käyn vanhempieni kanssa mummulla ja papalla kylässä. Tyylini on vaihtaa hiusten väriä usein ja yleensä tykkään olla suht tummissa hiuksissa. No mutta sehän ei pappaa miellytä lainkaan kun hänen mielestä vain vaalea sopii minulle. Hän sanoo aina että älä vaan enää värjää tummaksi vaalea on paljon parempi.
Mummokin on tummahiuksinen tosin harmaa jo. Miksi hän arvostelee minua joka kerta? Nytpä jätän välistä vierailun kun mulla on tummat hiukset niin ei tarvi kuunnella tota
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 19-vuotias käyttäytyy noin lapsellisesti, niin HUH HUH! Täytyy olla saakelin huono itsetunto tai muuten vaan äärimmäisen tyhmä jos ei kestä sitä kun oma vanha pappa puhuu jostain hiusten väristä. Aika lailla eri asia kuin jos olisi vaikka haukkunut lihavaksi tai rumannäköiseksi.
Kuuluu kyllä ihan normaaleihin käytöstapoihin, ettei toisten ulkonäköä, vaatevalintoja, hiustyyliä tms. kommentoida negatiivisesti. Normaali reaktio siihen on loukkaantuminen ja mielensä pahoittaminen. Tämän pitäisi kyllä kaikkien tietää, ellei sitten ole jotain kehitysvammaa tms. Jos joku ei jostain syystä tajua, niin asiasta huomauttaminen on kyllä ihan aiheellista ja sopivaa.
Ottaen ap:n kontekstin huomioon niin yritä sinäkin kasvaa aikuiseksi.
Tiedän fiiliksen ja on kyllä niin ikävää ja mielestäni huonoa käytöstä että vanhukset voivat heittää mitä tahansa ulkonäöstä. Exäni oli pitkä ja sai jokaikinen kerta kuulla: oletko taas kasvanut?? Juu ei hauskaa enää sadan kerran jälkeen. Itselle sanottu mm. : Oletkos sinä laihtunut? Älä enää laihdu! Kävisit enemmän ulkona että saisit väriä kasvoillesi. Etc etc Ja joo ikää on melkein 40 mutta silti tiedän käytöstavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään kunnioitusta itseäsi vanhempia ihmisiä kohtaan? Oliko äitisi vähän kyvytön kasvattaja, jos ei ole ikinä arvostellut sinua, niin, että otat tuollaisen haukkumisena? Vanhemmat arvostelevat nuorisoa, koska ovat vähän kalkkiksia. Jos olette noin herkkähipiäisiä typeryksiä, ettette osaa laittaa toisesta korvasta ulos moista, niin mitenköhän oikein selviätte elämästä?
Ja sitten vedetään iso herne nenään jos arvostellaan takaisin.
Kyllä hyvät käytöstavat kuuluvat molempiin suuntiin.
Hän ei mitenkään hyvällä tätä väri mielipidettään tuo esille sillä hän ei puhu minulle jos värjään hiukset tummaksi. Koska oon niiiin nätti blondina ja silloin kaikki on hyvin. No empä voi mitään en ala miellyttämään ketään varsinkaan vanhoja ukkoja. Kärsikööt kun en halua olla blondi. Vaikea väri pitää kirkkaana
Kuuluu kyllä ihan normaaleihin käytöstapoihin, ettei toisten ulkonäköä, vaatevalintoja, hiustyyliä tms. kommentoida negatiivisesti. Normaali reaktio siihen on loukkaantuminen ja mielensä pahoittaminen. Tämän pitäisi kyllä kaikkien tietää, ellei sitten ole jotain kehitysvammaa tms. Jos joku ei jostain syystä tajua, niin asiasta huomauttaminen on kyllä ihan aiheellista ja sopivaa.