Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin väsynyt että haluaisin t*ppaa itseni

Vierailija
30.01.2019 |

Elämäni on päivittäistä h*lvettiä jatkuvan väsymyksen takia. Mikään ei kiinnosta ja ainoa lohtua tuova asia on ajatus siitä, että minullakin on mahdollisuus lähteä oman käden kautta koska tahansa. Koulussa kaikki kurssit ovat keskeytyneet eikä opiskelu enää kiinnosta, en jaksa vastata viesteihin enkä sähköposteihin, enkä käydä lenkillä tai tehdä yhtään mitään. Haluaisin nukkua koko ajan. Haluaisin olla tarpeeksi rohkea tehdäkseni itsem*rhan, mutta se pelottaa. Pelkään kipua ja paniikkia ennen lopullista elämän päättymistä. Mitä järkeä tässä elämässä enää on jos koulukaan ei enää kiinnosta?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, puhut kursseista, joten ehkä opiskelet jossain. Jos näin, niin teidänkin oppilaitoksessa on terveydenhoitaja. Ota häneen yhteyttä sillä tavalla mikä on sinulle mieleisin. Laita tekstari, sähköposti, wilmaviesti, soita tai mene vastaanottoaikana koputtamaan.

Terveydenhoitajan nimi, puhelinnumero, sähköposti ja vastaanottoajat löytyvät oppilaitoksesi nettisivulta. Viestiksi riittää ihan lyhytkin, esimerkiksi tuo lause minkä laitoit tämän ketjun otsikkoon. Terveydenhoitaja kyselee lisää ja sitten vain vastailet kysymyksiin.

Vierailija
22/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämäni on päivittäistä h*lvettiä jatkuvan väsymyksen takia. Mikään ei kiinnosta ja ainoa lohtua tuova asia on ajatus siitä, että minullakin on mahdollisuus lähteä oman käden kautta koska tahansa. Koulussa kaikki kurssit ovat keskeytyneet eikä opiskelu enää kiinnosta, en jaksa vastata viesteihin enkä sähköposteihin, enkä käydä lenkillä tai tehdä yhtään mitään. Haluaisin nukkua koko ajan. Haluaisin olla tarpeeksi rohkea tehdäkseni itsem*rhan, mutta se pelottaa. Pelkään kipua ja paniikkia ennen lopullista elämän päättymistä. Mitä järkeä tässä elämässä enää on jos koulukaan ei enää kiinnosta?

Olet tottunut liian tasaiseen.

Korkean elintason ongelma.

Eli kova työ ja kipu tekee päinvastaisen olotilan.

Sinun pitää punnertaa opintoja ja mennä ulos palelemaan kahdeksi tunniksi.

Kipu ja ikävät tilat heilauttavat biorytmiäsi ja aisteja. Ravistele itseäsi ikävillä asioilla, niin saat mukavia tunteita takaisin.

Kyse on tekemisestä. Kun et tee mitään niin ei tapahdu mitään ja olet kuin kivi.

Se on tavallaan hyvä tila, jos hyväksyt sen ja kuolet paikallesi henkisesti, mutta mielen tasapainon heittely on uusi peli.

Helpointa on että teet jotain fyysistä väkisillä.

Ajattele että voi kuolla yhtä hyvin, jos et nouse ja anna minulle eli korkeimmalle mestarillesi määräämääsi kappaletta kyykkyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masentuneelta kuulostat! Kerro äidille tai isälle olotilaatasi, he varmasti järjestää sinulle hoitoa❤️Elämä on elämisen arvoista! Itsemurha ei koskaan ole hyvä ratkaisu!! Sulla on vielä paljon ihania asioita koettavana

Apllä ei ole masennusta eikä asiat ole muuttumassa parempaan. Tämä on puhdasta oireilua siitä kuinka sairaaksi yhteiskuntamme on mennyt. Tällaisia fiiliksiä on täysin normaaleja kun koetaan uhka!

Ihmisiä ollaan ajamassa nurkkaan ja tehokkaasti.

Vierailija
24/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Masentuneelta kuulostat! Kerro äidille tai isälle olotilaatasi, he varmasti järjestää sinulle hoitoa❤️Elämä on elämisen arvoista! Itsemurha ei koskaan ole hyvä ratkaisu!! Sulla on vielä paljon ihania asioita koettavana

Apllä ei ole masennusta eikä asiat ole muuttumassa parempaan. Tämä on puhdasta oireilua siitä kuinka sairaaksi yhteiskuntamme on mennyt. Tällaisia fiiliksiä on täysin normaaleja kun koetaan uhka!

Näin on. Vihaan näitä masennusjankkaajia, menkää hoitoon.

Vierailija
25/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ilmiö on kyllä ihan tuttu satojen vuosien takaa esimerkiksi luostareista.

Siihen parannuskeinona suositellaan pitkiä kävelylenkkejä ja Aasiassa jopa kung-fun tyylistä rehkimistä.

Eli laiskuus parantuu tekemällä.

Tuo tila saavutetaan tekemättömyydellä ja olemattomuudella. Parannuskeinona siihen on tekeminen.

Ja itsensä kurittaminen.

Se että asialle itkee ajatuksissa tänne on jo alku. Se on itseruoskintaa.

Hän toi jo toimintamalleja inisten, jotka toimivat. Eli lenkkeily ja opiskelu.

Siinäpä ne ja itse tietää. Pitää vain lopettaa märehtiminen ja muuttua tekemiseksi tekemättömyydestä.

Sen lisäksi hän syyttää ulkomaailmaa. Ap:n pitäisi tehdä 100 kpl kyykkyjä tänään ja tuntea kipua spagaattiasennossa vähintään 7 maagisen minuutin ajan.

Se auttaa ja parantaa.

Vierailija
26/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varannut ajan verikokeisiin jo ja kuraattori tekee pian masennustestin. Varasin ajan myös sokerirasitustestiin. Jospa tämä tästä, kiitos tuestanne. <3

Ap

Vierailija
27/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoile ja sano näin:  Jeesus tule elämääni ja anna minulle elämä ja ilo, auta elämään tahtosi mukaan.

Tämä on ainoa ja paras mahdollisuutesi hyvään ja mielenkiintoiseen elämään.

Vierailija
28/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas koen olevani enemmän ylikuormitettu kuin laiska, vaikka vapaa-ajan harrastukset viemätkin aikaa opiskelulta. Ne ovat kuitenkin sellaisia asioita, jotka pitävät minut vielä tässä elämässä kiinni ja tuovat suurta mielihyvää. Ainoat perheen ja suvun ulkopuoliset kontaktit olen saanut sitä kautta ja parahin hetkeksi lapsuuden aikaisesta masennuksesta harrastuksen avulla. Nyt on kuitenkin käynyt niin, että koulu on väsyttänyt minut uudelleen. Lukio ei tunnu ollenkaan omaota paikalta, mutta vanhemmat pakottavat jatkamaan ja väittävät, että katuisin jos lopettaisin. Tosiasia on kuitenkin se, että minut varmasti tullaan pian erottamaan koulusta, koska en ole saanut mitään kursseja suoritettua.

Ap

Vierailija
29/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletkotehnyttämän kirjoitti:

Tämä on ainoa ja paras mahdollisuutesi hyvään ja mielenkiintoiseen elämään.

--> https://www.uskontojenuhrientuki.fi/

Siitä vaan, rohkeasti.

Vierailija
30/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kai ne tk:stakin laittaa johonkin. Mutta tässä tilanteessa näkisin masennuslääkkeen ensisijaisena hoitona näin alkuun sillä se auttaa nopeasti vakavaan masennukseen.

Tai väsyttää entistä enemmän. Mulla oli masennuslääkityksellä koko ajan väsynyt ja unelias olo, mitä ei aikaisemmin ollut edes masentuneena. Saatoin helposti nukkua 15 tuntia ja silti olisin voinut jatkaa nukkumista. Nukahtelin luennoilla vaikka olin just nukkunut yöunet. Siihen päälle lääkityksen aiheuttama verensokerin raju heittely, mikä väsytti lisää. Väsytti kun oli nälkä, väsytti kun oli syönyt, aina väsytti. 

Vierailija
31/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisekseen minulla ei ole mitään haaveita ammatin tai koulutuksen suhteen, se on aivan sama. Vanhemmat väittävät että haluan yliopistoon, vaikken tule koskaan valmistumaan edes ylioppilaaksi.

Ap

Vierailija
32/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varannut ajan verikokeisiin jo ja kuraattori tekee pian masennustestin. Varasin ajan myös sokerirasitustestiin. Jospa tämä tästä, kiitos tuestanne. <3

Ap

Kaikki nuo voivat imarrella sinua ja todistaa sinulle että olet olemassa, kun he huomioivat sinut, mutta todellisuudessa niin kauan kun olet kuin kivi ja et tee mitään ja olet tekemättä, niin mitään ei tule tapahdumaan.

Sun on tehtävä asioita. Olet ollut liian kauan tekemättä.

Joululoma voi johtaa tuohon ja jotkut välttelee pyhiä, kun ne laiskistuttaa.

Suosittelen kovaa työntekoa pakkasessa. Puiden sahaamista kevyesti puettuna ja kirvestöitä hampaat irvessä räntäsateessa. Ajattele tätä mielikuvana ja romantisoi itsesi naama räässä hampaat irvessä. Sano välillä perkele ja päästä itkuakin, mutta älä luovuta hakkaamista tai sahaamista.

Olet luvannut itsellesi että puu kaatuu ja se perkele kaatuu jmalauta stana. Räkäse välillä hankeen ja heittäydy draamallisesti kädet levällesi. Sitten henkäise syvään ja jatka pirunmoista työntekoa jumalauta sisulla painat loppuun!

Tämä mielikuvaharjoite auttaa sinua saavuttamaan itsesi mestaruuden.

Kiitä minua vaikka tuhnulla.

Vierailija
33/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä tuottaa pettymys mutta teen hyvinkin paljon metsätöitä myös talvisin, kun metsää omistamme. Ihan fyysisesti, en pelkästään mielikuvissani. Vanhemmat toivovat että opiskelisin metsätieteitä yliopistossa ja he ovat suunnitelleet urapolkuni valmiiksi puolestani. Voisin vaihtaa amikseen metsäkoneenkuljettajaksi, mutta yliopistoon minusta ei kyllä ole. Tämä on ennen kaikkea henkistä uupumista, fyysisesti olen ihan hyvässä kunnossa, mutta lenkkeilyn olen lopettanut koska kaikki vapaa-aika menee päiväunien nukkumiseen.

Ap

Vierailija
34/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva... Mul oli ihan täydellinen aamupäivä ja sit ilman trigger varoitusta tääl on tällänen otsikko, joka droppaa mun tunnelman. Voisitko mennä muualle masentelemaan?

Vierailija
35/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan tee lasta tuohon tilanteeseen! Kamalaa kuunneltavaa!

Vierailija
36/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voisi antaa elämälle suuntaa. Ei ehtisi masentumaan kun on niin paljon tehtävää ja huolehdittavaa.

Vierailija
37/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä kokenut mitään hoivaviettiä ja lapsi alle kolmekymppisenä on äärimmäisen nolo ja ikävä asia. Olen jatkuvasti sanonut äidille että aion t*ppaa itseni viimeistään ennen abivuotta, mutta hän vain sanoo ettei minusta duunaria tule.

Ap

Vierailija
38/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä tuottaa pettymys mutta teen hyvinkin paljon metsätöitä myös talvisin, kun metsää omistamme. Ihan fyysisesti, en pelkästään mielikuvissani. Vanhemmat toivovat että opiskelisin metsätieteitä yliopistossa ja he ovat suunnitelleet urapolkuni valmiiksi puolestani. Voisin vaihtaa amikseen metsäkoneenkuljettajaksi, mutta yliopistoon minusta ei kyllä ole. Tämä on ennen kaikkea henkistä uupumista, fyysisesti olen ihan hyvässä kunnossa, mutta lenkkeilyn olen lopettanut koska kaikki vapaa-aika menee päiväunien nukkumiseen.

Ap

Hyvä juttu. Kuten huomasit nielit myrkkyni ja alat jo paranemaan. Iltaan mennessä olet jo kunnossa.

Et ole ainoa ihminen kenet olen parantanut.

Muut lukijat voivat toimia samoin.

Vierailija
39/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja amis on tosiaan meidän perheessä rinnastettavissa elämänkouluun ja äiti joutui äsken ottamaan paniikkilääkkeet kun edes ehdotin amista.

Ap

Vierailija
40/50 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja amis on tosiaan meidän perheessä rinnastettavissa elämänkouluun ja äiti joutui äsken ottamaan paniikkilääkkeet kun edes ehdotin amista.

Ap

Sadomasokistinen suhde äitiisi, joko mielikuvituksellisesti tai oikeasti tuottaa sinulle tyydytystä.