Ei se raha tuohon vanhustenhoitoon auta
Eikä isommat palkat. Hoitajat vaan haluavat juoruta, olla netissä eivätkä hoida. Sen olen useasti sairaalassa ollessa huomannut.
Kommentit (10)
Vierailija kirjoitti:
Hohhoijaa kun on taas väsynyttä provoilua.
Kun ei ole provo. Kyllä tämän huomaa jos on usein potilaana.
Jospa siellä "netissä" tehdään välttämättömiä kirjauksia hoidostasi. Päivitetään lääkelistoja jne.
Vierailija kirjoitti:
Jospa siellä "netissä" tehdään välttämättömiä kirjauksia hoidostasi. Päivitetään lääkelistoja jne.
Kun ei tehdä. Olen myös nähnyt työni puolesta tämän että harvaa kiinnostaa työnteko. Ihan turha luulla että lisää palkkaa tms auttaisi.
Juu, se että hoitaja on koneella ei tarkoita, että hän on netissä. Voi pyhä yksinkertaisuus.
Ei autakaan. Lasten pitää huolehtia omista vanhemmistaan, eivät ventovieraat hoitajat voi sitä paikata. Jos on niin itsekäs ettei ole hankkinut ollenkaan lapsia, ottaa tietoisen riskin oman vanhuutensa suhteen.
Minä en syyttäisi hoitajia tästä tilanteesta ollenkaan. Jokainen, joka hoitoalalle hakeutuu, tekee parhaansa. Tai ainakin ne, jotka minä tunnen.
Joo voin ihan käsi sydämellä luvata että aika harvassa on hoitajilla ne ajat jotka ehtisi käyttää netissä surffailuun tai juoruiluun kun ei edes ehdi töitään tehdä työajan puitteissa. Aina on toki näytä asiakkaita ja potilaita jotka kuvittelee että heidän vaivansa on maailman tärkein eikä nää sitä että ihan tosissaan ne kiirellisemmät hommat täytyy tehdä ensin. Ei se ole hoitajistakaan älyttömän mukavaa että joutuu miettimään että kenen aamulääkkeet on nyt tärkeimmät mutta niin se on pakko tehdä.
Hoitajia auttaisi se että niitä palkattaisiin lisää. Ihan niin simppeliä. Eikä varmasti ketään haittais yhtään jos lisää palkkaakin sais.
Raha voisi auttaa siten, että
- ensin pidennetään ja tehdään koulutus laadukkaammaksi
- tarjolla olevia työntekijöitä pitäisi olla enemmän kuin tarvetta, syntyisi kilpailua, jossa huonot eivät pärjää
- työntekijöille maksettaisiin kunnon palkkaa
- lisäksi eduskunnan tulisi säätää laki kuinka monta hoidettavaa on hoitajaa kohden, jotta hoito olisi laadukasta
- kunnille maksettavaa valtionosuuksia tulee kasvattaa, jotta voivat ostaa laadukasta hoitoa
Eli rahaa se vaatisi monen lompakosta. Toisaalta toisi veroina hyötyä takaisinpäin.
Hohhoijaa kun on taas väsynyttä provoilua.