Nikotiinin vieroitusoireet ja raskaus?
Hei kaikille!
Olen nyt raskauden toisella kuulla. Olen tupakoinut kohta kymmenen vuotta ja yksi raskaus oli jo lähes loppuun asti rääkkäämistä. Nyt kun on toinen lapsi tulossa ja raskauden keskeyttäminen tällaisen ongelman takia on ehdoton ei, niin päätin ihan jaksamiseni vuoksi aloittaa nuuskaamisen. Sen ei pitäisi vaikuttaa sikiöön?
Kyselin tosiaan asiasta toiselta palstalta ja vihreää valoa näyttivät. Kuulemma tupakan savu on ainoa vaarallinen sikiölle. Nyt olen puskuttanut muutaman kuukauden nuuskan voimalla eteenpäin ja olen tyytyväinen, että ongelma on jotenkin ratkaistu.
Harmittaa lähinnä tuon nuuskaamisen "ällöttävyys", onko jollain av-mammalla kokemusta e-tupakoista, tai muista vastaavista tuotteista? Tarve olisi ihan kohtalainen, etten vahingossakaan palaa tupakkaan.
Kiitos jo valmiiksi kaikille vastanneille!!!
Kommentit (8)
Nyt ei todellakaan ole hyvä juttu. Lopeta välittömästi tuo nuuskaaminen, voit pahimmillaan jopa tappaa sikiön!
Taitaapi olla trolli, tai en ainakaan jaksa uskoa että ketään olisi oikeasti noin idioottiratkasun tehnyt.
Se nikotiinihan varaallista on, ja se imeytyy verenkiertoon sekä tupakasta että nuuskasta. Ja nuuskassa on nikotiinia tuplaten tupakkan verrattuna.
Jos ei nikotiinituotteita pysty lopettamaan edes raskauden takia, niin kannattaa jättää lapset hankkimatta.
Enemmin vähennä tupakkaa kuin nuuskaa, nuuska sisältää huomattavasti enemmän nikotiinia. Vaikka tupakkaa ei suositella raskaana, nii terveitä vauvaja näistä yleensä syntyy, allergioihin voi olla enemmän herkkyyttä, mutta mitään erityisen vakavia seurauksia harvemmin tupakointi aiheuttaa...
Kiitos vastauksista
Nyt todellakin vaikuttaa siltä, että olen tehnyt valtavan virhearvion. Edellinen viestini varmaan v-sanan takia meni "tarkistukseen", mutta pyrin toimimaan tilanteen parantamiseksi. Rahat ovat heikoilla, mutta kai sitä on melkein pakko vanhemmilta pyytää, että pääsee asiantuntijalla käymään hakemassa apua. Viimeistään ajan saadessani lopetan nuuskaamisen tai vähintään vähennän.
Luin netistä enemmän aiheesta ja olen koko illan raivonnut typeryyttäni, tiedän, että moni näkee tämän provona, mutta olen korvia myöten kusessa jos en vaihda tapojani. Huonot tavat ja niistä avautuminen eivät ole provoja, lankesin ehkä omaan ajattelemattomuuteeni.
Onneksi ensimmäinen lapsi syntyi terveenä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista
Nyt todellakin vaikuttaa siltä, että olen tehnyt valtavan virhearvion. Edellinen viestini varmaan v-sanan takia meni "tarkistukseen", mutta pyrin toimimaan tilanteen parantamiseksi. Rahat ovat heikoilla, mutta kai sitä on melkein pakko vanhemmilta pyytää, että pääsee asiantuntijalla käymään hakemassa apua. Viimeistään ajan saadessani lopetan nuuskaamisen tai vähintään vähennän.
Luin netistä enemmän aiheesta ja olen koko illan raivonnut typeryyttäni, tiedän, että moni näkee tämän provona, mutta olen korvia myöten kusessa jos en vaihda tapojani. Huonot tavat ja niistä avautuminen eivät ole provoja, lankesin ehkä omaan ajattelemattomuuteeni.
Onneksi ensimmäinen lapsi syntyi terveenä.
ap
Höpöhöpö. Et voi olla noin tyhmä. Ja vaikka lapsi syntyy muka terveenä, sille voi myöhemmin tulla ongelmia, jotka johtuvat sun myrkkyjen käytöstä.
Elin käsityksessä että tupakansavu aiheuttaa ongelmia, ei nikotiini!
Neuvolassa on ihan ilmainen ammattilainen, ei siihen tarvitse rahaa keneltäkään ja voit soittaa sinne jo huomenna. Nikotiinin käytön voit lopettaa nyt heti.
Vieroitusoireita varten mietippä tätä:
Jos jatkat nikotiinin käyttöä missä tahansa muodossa, niin lapsesi joutuu kärsimään ne vieroitusoireet ennemmin tai myöhemmin. Sillä tuskin tunget nuuskaa vastasyntyneen huuleen kuitenkaan? Eli vaihtoehtona on se, että sinä selviät niistä vieroitusoireista tai viaton vastasyntynyt selviää. Nyt ei pitäisi enää olla mitään epäselvyyttä asiassa.
Siis mitä helvettiä??? Nikotiini on hengenvaarallista sikiölle, nautti sitä missä muodossa tahansa! Sinuna puhuisin alan ammattilaisen kanssa, jotta voisitte tehdä järjestelyjä, että lapsesi ei joudu addiktiosi vuoksi kärsimään. Ethän menetellyt samalla tavalla ensimmäisenkin lapsesi kohdalla??