Luottamus mennyt koko ihmiskuntaan kun selvisi puolison epärehellisyys, laskelmoiva ja juonitteleva käytös ja petollisuus
Kertokaa hyvät ihmiset miten päästä yli siitä, että on menettänyt luottamuksensa täysin?
Erosin vuosi sitten. Pikkuhiljaa on paljastunut miten massiivista ja kaiken kattavaa valehtelu, petos ja manipulaatio on vuosien varrella ollut.
Aikanaan, yli 20 vuotta sitten aloitin seurustelusuhteen henkilöön, johon en ollut ihastunut siinä mielessä, että olisin häneen käynyt erityisen "kuumana". Hän kuitenkin teki kaikkensa, jotta olen seurassa usein, käyttäytyi todella huomaavaisesti ja meillä oli mukavaa. Ajattelin, että "siinäpä hyvä ihminen".
Vuosien varrella kiinnyin häneen, rakastuin hyvään ja luotettavaan ihmiseen. Rakastin todella syvästi. Epäröin ensin sitoutua, mutta kun totesin, että hän on todella hyvä ja luotettava ihminen, jonka seurassa viihdyn, niin uskallan häneen sitoutua.
Naimisiin menin rakkaudesta ja olin varma valinnastani. Olin valmis vanhenemaan yhdessä; rakastavaisina, parhaina ystävinä, kumppaneina elämässä.
Elämä oli mielestäni hyvää ja tasaista, varjopuolina ajoittainen ilkeys puolison taholta. Hän saattoi toisinaan sanoa todella pahasti. Ihmettelin, miten hän voi, tuo hyvä ihminen sanoa minulle noin ikävästi. Aina hän pyysi anteeksi kuitenkin, kun "ei ollut tarkoittanut".
Keväisin oli aina maalis-toukokuussa jokin yhteenotto, jossa tuli jokin asia esille, mikä minussa ei häntä miellyttänyt, monesti ulkonäköön liittyvä tai sitten seksi olisi pitänyt olla enemmän "aikuisviihdetyyliä". Kaikkea on kyllä vuosien varrelta kokeiltu, niitäkin juttuja mistä minä en niin ole välittänyt. Riidan jälkeen aina sovittiin ja elämä taas jatkui. Myöhemmin kävi ilmi, että tulossa oleva kesä olisi ollut jännittävämpi sinkkukesänä, siitä se joka keväinen riitely juonsi juurensa.
Mielestäni elimme tavallista hyvää elämää. Uuden kodin hankinta oli suunnitteilla.
Kunnes.
Kommentit (26)
Itsellä taustalla vastaava kokemus, mutta voin sanoa selvinneeni! Viimeksi olen nähnyt exäni 7-vuotta sitten ja olen rakentanut suhteemme jättämille raunioille hyvän uuden elämän. Onneksi mulla oli ja on hyviä ystäviä, joiden kautta luotto ihmiskuntaan säilyi pahimmillakin hetkillä. Kullanarvoisia olivat myöskin empaattinen lääkäri ja terapeutti. Suosittelenkin sinua hakemaan apua, että saat purkaa kaiken ex:n liittyvän kuonan, etkä jää siten ikuisiksi ajoiksi kiinni ex:n. Silloinhan exäsi voittaa. Itse ajattelinkin, että paras kosto on irtautuminen, itsensä kasaaminen ja hyvän elämän rakentaminen ilman häntä.
Varo myös sitä, että exäsi heikolla hetkellään pyrkii takaisin luoksesi. Sitä ei pidä sallia, koska siten viestität, että olet edelleen hänen käytettävissään silloin kun HÄN haluaa. Nyt on itsenäistymisen paikka ja lopulta SINÄ olet se voittaja (jos voittajia nyt tässä elämässä ylipäänsä on.)
Voin sanoa olevani nyt onnellinen, mutta paljon kipua ja tuskaa tähän päästäkseen on pitänyt sietää ja käydä läpi. Kokemus on kuitenkin vahvistanut minua. Ja olen samaa mieltä muiden kirjoittajien kanssa siitä, ettei itseään pidä pitää hölmönä tai tyhmänä. Se, että luottaa ihmisiin ja uskoo näistä hyvää on oikeasti kaunis ominaisuus ihmisessä. Sitä piirrettä ei kannata itsessään rikkoa yhden mätämunan vuoksi.
Paljon voimia sinulle, sinä selviät
Alkuperäinen kirjoitus on 5 vuoden takaa, mutta noita narsistejahan riittää.
Musta tuntuu, että näet tilanteen tällä hetkellä kovin musta-valkoisesti.
Mies oli ensin ihana ja nyt täysi hullu manipuloija ja kaikki oli feikkiä.
Löydät vielä totuuden, joka on jossain tuolla välimaastossa.
Joo, lähes samanlainen kokemus itsellä. Mies joka aikoinaan vannoi rakkautta, kuinka on löytänyt elämänsä naisen. Niin sitä vaan työpaikalla kerrottiin kuinka kotona on paska vaimo, joka pakotti naimisiin ja saamaan lapsen. Aivan. Melkein hellyyttävintä tässä jutussa on se, että vihdoin löysi töistä naisen joka uskoi kaltoin kohdeltua reppanaa. Tämä nainen nyt uskoo olevansa se ainoa oikea eikä ymmärrä että mies puhuu selvästi mikä milloinkin ajaa parhaiten hänen asiaansa. Pahasti sain siipeni, mutta nykyään olen oikein tyytyväinen että pääsin mitä ilmeisimmin epätasapainoisesta suhteesta eroon. Se sattui, mutta entistä vahvempana eteenpäin
Vierailija kirjoitti:
Miksi olit niin sokea, ettet nähnyt että teillä oli jo pitempään mennyt huonosti ja et huomioinut kumppaniasi tarpeeksi.
Vaikka vikahan on aina molemmissa, et silti ansaitse mitään selityksiä, koska olet yksinkertaisesti vain huono kumppani.
kuulostaa peruspettäjän fraaseilta, millä oikeuttaa tekonsa.
Miksi olit niin sokea, ettet nähnyt että teillä oli jo pitempään mennyt huonosti ja et huomioinut kumppaniasi tarpeeksi.
Vaikka vikahan on aina molemmissa, et silti ansaitse mitään selityksiä, koska olet yksinkertaisesti vain huono kumppani.