Ideoita ristiäistarjoiluista?
Mitä teillä ollut tarjolla ristiäisissä? Itse haluan että tarjolla myös suolaista, ja vieraita on tulossa 30-40, ehkä jopa enemmän. Ajatuksena on valmistaa suurimmaksi osaksi kaikki itse. Mies tekee osan, samoin anoppi ja kaveri haluaa varmasti auttaa. Erityisesti pakastettavien tarjoiluiden ohjeita kaipailisin, jotta voisi aloitella valmistelut hyvissä ajoin. Pienen vauvan kanssa kun nuo aikataulut eivät aina ihan pidä samalla tavalla... 🙂 Kiitos!
Kommentit (12)
Suolainen piirakka tai coctailpiirakat ja munavoi
Leipäkakku, salaatti. Kumpikaan ei tosin pakastettava. Voisarvia, pullaa, jäädyke..
Pähkinäiset suklaaleivokset
Lohinapit
Välimerenpiiras
Meillä on ollut kinkku- sekä katkarapu voileipäkakut. Juustopasteijoita, täytekakku, pullaa, keksejä, kahvia, teetä ja mehua.
Meillä oli liha- ja kalavoileipäkakut, karjalanpiirakat munavoilla, täytekakku, mokkapaloja, kanapiirakka ja sitten jotain keksejä ja peruspullaa.
Huhhuh! On sulla hommaa, jos itse väsäät tarjoilut noin suurelle vierasjoukolle. Meillä oli vähän aikaa sitten ristiäiset, joissa vieraita vain puolet tuosta. Tein tarjottavat itse ja olihan se todella työlästä. Mieti siis vielä ottaisitko jotain kuitenkin valmiina..
Jos kuitenkin päädyt tekemään (jotain) itse, niin suosittelen esim. pasteijoita tai piirakoita, jotka voi pakastaa. Kahvikakkut voi myös tehdä paljonkin ennakkoon, koska ne säilyy kylmässä jopa viikkoja.
Piirakat on varmaan mello helppo ja nopea tehdä (vaikka ei pakastaisikaan), isoihin uunipelteihin kun tekee niin riittää varmasti kaikille. Oman maun mukaan voi tehdä suolaisia piirakoita, kinkku/ lohi/ feta-pinaatti/ sieni jne..
Meille tulossa vähän vähemmän vieraita joten suolaisiksi teemme vain graavilohileipiä ja karjalanpiirakoita munavoilla.
Kyllä ne paljon parjatut voileipäkakut aina kaupaksi menee.
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh! On sulla hommaa, jos itse väsäät tarjoilut noin suurelle vierasjoukolle. Meillä oli vähän aikaa sitten ristiäiset, joissa vieraita vain puolet tuosta. Tein tarjottavat itse ja olihan se todella työlästä. Mieti siis vielä ottaisitko jotain kuitenkin valmiina..
Jos kuitenkin päädyt tekemään (jotain) itse, niin suosittelen esim. pasteijoita tai piirakoita, jotka voi pakastaa. Kahvikakkut voi myös tehdä paljonkin ennakkoon, koska ne säilyy kylmässä jopa viikkoja.
Juu osa voi olla valmistakin. Ja tosiaan anoppi tekee varmaan täytekakun, kaveri vielä jonkun muun kakun/pullia, joten minulle jää lähinnä suolaiset. Tykkään itse leipoa ja laittaa, joten en koe sitä stressaavaksi, paitsi jos tulee kiire, siksi yritänkin ennakoida tässä hieman. 🙂
Voileipäkakkua en ole koskaan tehnyt, onko jollain jotain hyvää ohjetta? Mietin että suht helppo vaihtoehto on tehdä muutama pellillinen erilaisia piirakoita, en kyllä tiedä ovatko hyviä pakastaminen jälkeen... Toisaalta ne voi tehdö vaikka edellispäivänä. Ehkä lisäksi salaattia, lihapullia, jotain vielä?
Krusifiksin muotoinen täytekakku. Krusifiksin muotoinen voileipäkakku. Viiniä kannuun, jossa lukee "Jeesuksen verta".