Ruokaostoksetkin siirtyvät nettikauppaan
Nettikauppa on selkeästi parempi kuin tunkkainen kivijalkakauppa tai likainen peltomarketti. Ei tarvitse sietää muita ihmisiä ja ahtautua tungokseen vaan voi tehdä ostokset rauhassa kotona ja vaivaamatta muita.
Kommentit (6)
Sehän työllistää mukavasti keräilijöitä ja kuljettajia.
Itsekin usein tilaan esim. Kauppahalli24:stä, en vaan jaksa työpäivän jälkeen mennä kauppoihin päivittäistavaraostosten takia.
Itse asiassa minusta on hassua että ruokakauppa on vasta viimeisenä siirtymässä nettiin, kun omasta mielestäni ruoka juuri on helpoin ostaa niin. Sen hankkiminen marketeista on myös melkoisen tylsää ja aikaavievää. Esim. vaate- tai elektroniikkakaupoissa kiertelystä voi joskus jopa nauttia, mutta tuskin kukaan nauttii kun siellä ruuhkaisessa Prisma perhemarketissa juoksee kovan työpäivän jälkeen kärryjen kanssa yrittäen muistaa kaiken. Mieluummin rauhassa valkkaan netissä tuotteeni ja sen, mihin aikaan ne minulle tuodaan kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Sehän työllistää mukavasti keräilijöitä ja kuljettajia.
Miten niin? Keräilijät ja kuljettajat olisi helposti automatisoitavissa. Robotit tulisivat halvemmaksi kuin palkata ihmistyövoimaa. Epäilyttää muutenkin tämä nettiin siirtyminen. Miten vaikka sellainen ihminen ostaa itselleen ruokaa joka ei pääse nettiin.
Minulle ihan tavallista arkipäivää jo tänään. Säästyy aikaa ja vaivaa muuhun paljon tärkeämpää. Viimeksi kävin ruokakaupassa kaksi vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa minusta on hassua että ruokakauppa on vasta viimeisenä siirtymässä nettiin, kun omasta mielestäni ruoka juuri on helpoin ostaa niin. Sen hankkiminen marketeista on myös melkoisen tylsää ja aikaavievää. Esim. vaate- tai elektroniikkakaupoissa kiertelystä voi joskus jopa nauttia
Minulla taas päinvastoin. Haluan itse valita esim. hedelmät ja muut tuoretuotteet ja katsoa päiväykset. Elektroniikassa ihan sama, miltä laite näyttää (ja samat laitteet näyttävät aina samalta, päinvastoin kuin banaanit).
Aivan sama. Sittenpä siirtyvät - ei ole minunongelmani.