Jos nyt alkaisi sota, niin lähtisitkö rintamalle lotaksi?
Kommentit (33)
En. Mua todennäköisesti tarvittaisiin elintarvikkeiden alkutuotannossa.
Vierailija kirjoitti:
No käsittääkseni sitä ei minulta paljon edes kyseltäisi koska sairaanhoitajan koulutus löytyy. No juuri tällä sekunnilla ei varmaan pakotettaisi kun olen viimeisilläni raskaana, mutta niin normaalitilassa. Ja toki menisin muutenkin.
Mulla sama juttu. En tosin ole tehnyt sairaanhoitajan hommia pariinkymmeneen vuoteen, mutta en ole kuitenkaan poistattanut toimilupaani.
En. Lähtisin toiseen maahan loisimaan toisen maan asukkaiden verorahoilla ja valittamaan huonosta ruuasta ja discorahan vähyydestä.
Lotat eivät ole enää rintamakunnossa eikä uusia lottia tule. Joten se siitä.
Mieluummin sotimaan, mutta kai Lotaksi jos ei rintamalle pääse.
Hametta mielelläni en kuitenkaan pitäisi.
t. Mies 38v
Mulla on työ, josta ei lähdetä eli sotatilanteessa katsotaan tärkeämmiksi jäädä työhön kuin lähteä lotaksi/sotilaaksi/yhtään minnekään.
Käsittääkseni naiset, joilla oli pieniä lapsia, eivät lähteneet. Mutta jos ei olisi, niin luulen, että mummoni muistoa kunnioittaen lähtisin. Ei ole kyllä mitään erikoistaitoja. Ja jos ko. toiminnasta olisi enää mitään hyötyä nykyaikaisen sodankäynnin aikana.
En usko että lotaksi. Minun työpanostani kuitenkin tarvittaisiin. T: nainen ja kirurgi
Varmasti jotain vapaaehtoistyötä tekisin, mutta sellaisessa paikassa minne voi ottaa lapset mukaan. Lotat on olleet parikymppisiä lapsettomia naisia, ei mitään perheenäitejä. En kyllä ihan hirveästi vaivaa tällaisella mieltä. Tuollaista elämäntilannetta on turha suunnitella etukäteen, kun todellisuudessa omat vaikutusmahdollisuudet mihinkään olisi sitten aivan olemattomat.
No joo, kunhan voisin olla viestilotta, tähystäjä tms (no eihän sellaista työtä enää ole). Mihinkään hoivatehtäviin en menisi enkä niissä pärjäisi.
Ei ole enää oikeita lottia vaan somelottia :( Siis tulevissa koitoksissa.