Onko mahdollista muuttaa itseään sellaiseksi, että voisi saada kumppanin?
En ole vielä valmis elämäni totaaliseen muuttamiseen, mutta ehkäpä vielä jossain vaiheessa kokeilen sellaista. Suunnittelen kuitenkin asiaa etukäteen vielä rauhassa ja ehkä parin vuoden päästä olen valmis yrittämään.
Kysymys kuuluukin: millaiseksi naisen pitäisi muuttua, jotta hän voisi saada miehen seurustelukumppanikseen? Haluaisin sellaisen kumppanin, jonka kanssa voisi matkustella ja käydä museoissa ja nähtävyyksissä sekä ehkä harrastaakin. Mulla on ollut pari suhdetta aiemmin, mutta ne eivät olleet kovinkaan toimivia. En jaksaisi kovinkaan paljon "valkatakaan" puolisoehdokasta tai deittailla, vaan mieluiten haluaisin sitten, että se ensimmäinen tapaamani olisi se oikea.
Miten voisin valmistautua asiaan? Olen valmis plastiikkakirurgiaan, kovaan treenaamiseen ym. ja tyylini muuttamiseen. Nyt olen "tylsä", työssäkäyvä, akateemisesti koulutettu, hoikka ja pitkähiuksinen 35+ nainen. Haluan muuttua sellaiseksi, että voisin löytää parin vuoden kuluttua kumppanin. Kaikki vinkit jakoon, please!
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
TotuusSattuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ei ole toiminut minun kohdallani, koska minun oma itseni ei ole monenkaan mielestä tavoiteltava. Oma itsensä pitää olla, mutta ne parhaat puolet kannattaa näyttää siinä missä huonotkin. Melkein jokainen on jonkun mielestä kaunis sisältä ja ulkoa.
Toki jos ne omat luonteenpiirteet ovat kovin luotaantyöntäviä tai vaikeita kestää niin ei niitä kannata väkisin pitää. Kyllä luonnettaan voi kehittää jos se tuntuu olevan muiden kannalta kovin hankala. Silloin kun kyse ei läheskään aina ole (ainakaan kokonaan) henkilön persoonasta vaan siitä miten hän on oppinut tuomaan sitä esiin. Esim. ihminen jolla on vahvoja mielipiteitä, voi harjoitella sitä miten tuo ne rakentavasti esiin. Ei niistä mielipiteistä tarvitse luopua mutta niillä ei silti ole tarkoitus jyrätä toisia tai oikeuttaa sitä että ei halua ymmärtää muitakin näkökantoja.
Osaan kyllä puhua rakentavasti (se on minun työnikin) ja jopa olla puhumattakin asioista, joiden tiedän olevan monelle ongelmallisia. Yksi tällaisista asioista on uskonnottomuuteni, toinen se, että en ole koskaan halunnut lapsia. Näistä on vaikea tehdä kompromisseja, ja ainakin jälkimmäinen on suorastaan parisuhteen kynnyskysymys.
Meinasitko sitten alkaa uskovaiseksi ja pyöräyttää pari lasta, kun kerran haluat muuttaa itseäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TotuusSattuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
...ei ole toiminut minun kohdallani, koska minun oma itseni ei ole monenkaan mielestä tavoiteltava. Oma itsensä pitää olla, mutta ne parhaat puolet kannattaa näyttää siinä missä huonotkin. Melkein jokainen on jonkun mielestä kaunis sisältä ja ulkoa.
Toki jos ne omat luonteenpiirteet ovat kovin luotaantyöntäviä tai vaikeita kestää niin ei niitä kannata väkisin pitää. Kyllä luonnettaan voi kehittää jos se tuntuu olevan muiden kannalta kovin hankala. Silloin kun kyse ei läheskään aina ole (ainakaan kokonaan) henkilön persoonasta vaan siitä miten hän on oppinut tuomaan sitä esiin. Esim. ihminen jolla on vahvoja mielipiteitä, voi harjoitella sitä miten tuo ne rakentavasti esiin. Ei niistä mielipiteistä tarvitse luopua mutta niillä ei silti ole tarkoitus jyrätä toisia tai oikeuttaa sitä että ei halua ymmärtää muitakin näkökantoja.
Osaan kyllä puhua rakentavasti (se on minun työnikin) ja jopa olla puhumattakin asioista, joiden tiedän olevan monelle ongelmallisia. Yksi tällaisista asioista on uskonnottomuuteni, toinen se, että en ole koskaan halunnut lapsia. Näistä on vaikea tehdä kompromisseja, ja ainakin jälkimmäinen on suorastaan parisuhteen kynnyskysymys.
Meinasitko sitten alkaa uskovaiseksi ja pyöräyttää pari lasta, kun kerran haluat muuttaa itseäsi?
Nyt sekoitat minut johonkuhun muuhun. Ilmeisesti lainaukset eivät näy kunnolla tässä uudessa systeemissä. Minä olen numero 19 enkä ole tosiaankaan muuttamassa itseäni mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
TotuusSattuu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tarkoittanut että juuri sinun tarvitsisi muuttaa luonteenpirrteitäsi vaan vain yleisesti että niitä piirteitä voi hioa jos ne tuntuvat aiheuttavan kovasti haittaa.
Toki oman elämänsä suurista suuntaviivoista, kuten vaikka lasten hankinta, kannattaa pitää kiinni.
Muuttumalla itseksesi, joka antaa itsensä olla oma itsensä ja hyväksyy sen, että on hyväksynyt omaksi itsekseen eikä joksikin toiseksi, jonka kuvittelisi elävän paremmin.
Jos tuo kuulostaa täysin absurdilta ja mahdottomalta niin aloita vaikka käymällä terapeutilla. Opi rentoutumaan ja antamaan itsesi olla sinä. Ja sitten opit tuntemaan itseäsi ja kuka haluat olla, mitä saavuttaa ym. Ja lähdet tavoittelemaan niitä asioita tehdäksesi itsesi onnelliseksi.
Ja kas, unelmiesi mieskin astuu elämääsi tilaamatta.
Tee töitä itsesi kanssa vain itsesi vuoksi, muu tulee itsestään. Et edes tiedä mitä haluat elämälltä ennen kuin aloitat itsestäsi.
Järjestä itsellesi ihan alkuun pitkät blondit hiukset. Saat varmasti vähän lisää huomiota.