Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa vielä ihmisiä, joiden mielestä äitien pitäisi pysyä kotona

Vierailija
29.01.2019 |

Kertokaa

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä. Monet hyvät naurut olen saanut lukiessani tältäkin palstalta, miten me naiset osaamme "luonnostaan" hoitaa lapsia paremmin jne. Itse kun satun olemaan yh-isän kasvatti, eikä minua kasvatettu mihinkään hoivaamiseen tai vastaavaan, niin enpä myöskään ajattele kaikkien naisten olevan 100% samanlaisia tässä asiassa. Osalle miehistä tämä on aivan mahdoton ajatus, kuten sekin, että isällä voisi olla minkäänlaista hoivaviettiä.

Vierailija
22/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lapsen olisi hyvä olla kotihoidossa 2-3-vuotiaaksi, mutta isä voi yhtä hyvin olla se kotihoitaja. Myöskään minusta ei pidä olla kaikkia iltoja ja viikonloppuja töissä tai muualla poissa, jos on lapsen hankkinut, mutta koskee yhtä lailla isiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskon että maailma olisi parempi paikka jos näin tehtäisiin ja naisten laajamittainen palkkatyö oli ihmiskunnalta strateginen virhe

Vierailija
24/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää jäädä ja hoitaa sekä lasten koulu, pienet että koti. Lisäksi pitää olla koulutettu eikä saa jäädä pois työelämästä. Kun mieheni tulee töistä, lähden itse illaksi/yöksi töihin.

Vierailija
25/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskon että maailma olisi parempi paikka jos näin tehtäisiin ja naisten laajamittainen palkkatyö oli ihmiskunnalta strateginen virhe

Parempi paikka kenelle? Tietysti itsekeskeisistä sadisteista olisi hauskaa, kun puolet ihmiskunnasta saataisiin alistettua takaisin nyrkin ja hellan väliin. Onneksi ei tule tapahtumaan.

Vierailija
26/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa

o/

Vierailija
27/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu kasvattamaan uusia juuria perheelleen kaukana muusta suvusta, vailla tukiverkkoja, voi olla tarpeen, että ainakin useampi lapsisissa perheissä toinen vanhemmista jää kotiin. Jossain vaiheessa voi muuten huomata, että langat ovat pudonneet vanhempien käsistä ja lapset ajautuneet ongelmiin. Työ ja työmatkat vievät liikaa vanhempien aikaa, kun yhteiskunta edellyttää, että lapsien turvallisuudesta ja tarpeista huolehtii enenevästi vanhemmat. Ongelmien ennaltaehkäisystä on tullut entistä tärkeämpää, kun yhteiskunta on kaaoksessa.

Vierailija
28/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi paikka kenelle? Tietysti itsekeskeisistä sadisteista olisi hauskaa, kun puolet ihmiskunnasta saataisiin alistettua takaisin nyrkin ja hellan väliin. Onneksi ei tule tapahtumaan.

Kaikille muille paitsi globaalille suurpääomalle joka on kerännyt kohtuuttoman suuren osan tuottavuuden kasvusta 70-luvulta eteenpäin kun länsimaailmassa naisten työssäkäynti tosissaan alkoi. Yhtäkkiä työvoiman tarjonta kaksinkertaistuu, palkkakehitys jää jälkeen tuottavuuden kasvusta ja inflaatio lähtee kiihtymään kaikki samaan aikaan - sattumaako? Lisäksi naiset olivat 50-luvulla onnellisimmillaan (Yhdysvaltain) historiassa. Myös syntyvyys on romahtanut ja avioliitot eivät kestä. Yhteiskunta joka ei varmista jatkuvuuttaan lisääntymällä ja turvaamalla jälkeläisten hyvän huolenpidon ja kasvatuksen on tuhoon tuomittu.

Vierailija
29/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kotiinjäämisen tulisi olla ainakin vaihtoehto, sen sijaan että kaikki pakotetaan työelämään. En edes kaipaisi lisää tukia, mutta perheverotus olisi reilu tapa mahdollistaa toisen jääminen kotiin. Mielestäni on epäreilua että sellaisen ihmisen palkasta viedään puolet joka elättää yksin esim. 4-5 henkilön perhettä. Verotuksessa tulisi ottaa myös puolison tulot huomioon, ja jos ne ovat 0, niin tämän tulisi näkyä sen työssäkäyvän puolison verotuksessa.

Vierailija
30/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on kolme. Mieheni, minä ja yksi lapsi. Teen 60% työaikaa (määräaikaisena). Tämä on täydellistä meille. Teen kolmivuorotyötä ja keskimäärin olin 3 päivää viikossa töissä. Toivoisin, että voisin jatkaa näin ikuisesti. En haaveile enää vakitöistä, saati täysistä työtunneista. Siihen en halua ehkä enää ikinä palata. En ainakaan vielä vuosiin. 

Vierailija
31/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä, jonka vaimo on kotona ja hoitaa lasta ja kotia niin tuomitsen miehet kuin naisetkin, jotka pistävät lapset toisten hoidettavaksi. Monestakin eri syystä lapsen kehityspsykologian kannalta, ydinperhe dynamiikan kannalta sekä siksi, että kaiken kukkuraksi minun täytyy veroillani kustantaa heidän lapsiensa hoitajat. 

Mitäs jos mamma lähtee kävelemään ja jättää muksut sulle?

Kato mun maailman on jännä paikka, sitä ei ikinä tiedä kuinka asiat menee.

Vierailija
32/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffepulla kirjoitti:

Maaseudulla ei varmasti ole työpaikkojakaan, ellei halua vanhustenhoitajaksi kunnan vanhainkotiin. Siinä ne vaihtoehdot sitten ovatkin. Eli ymmärrän kyllä, jos maatalousyrittäjän vaimo jättäytyy kotiin.

Sen sijaan esim. Itä-Helsingissä näkyy aika paljon näitä elämäntapaäitejä. Yleensä ovat usean lapsen yh-äitejä tai perheessä on itäistä uskontoa edustava mies, jolle on ok, että vaimo on kotona.

Itse uskon, että näissä tapauksissa taustalla on jotain pahoja riittämättömyyden tunteita. Halutaan lasten varjolla jäädä kotiin, koska ei uskota, että työelämässä pärjäisi /jaksaisi olla.

Miksi lähdet siitä olettamuksesta että työelämä olisi kaikille jotenkin tavoittelemisen arvoinen asia? Siinä myyt itsesi ja todella suuren osan vapaa-ajastasi usein pilkkahintaan. Paljon mielummin olisin kotona tekemässä sitä mitä lystään tai kasvattamassa lapsia.

Vierailija
33/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun maalla. Täällä on ihan oikeasti ihmisiä (maatalousyrittäjiä), jotka selkeästi haikailevat torppariaikaa takaisin. Eli en ihmettele yhtään, että jonkun mielestä äidin paikka on kotona.

Mites ny torppariaika ja äitien kotona oleminen liittyy yhteen?! :D

No vaikka siten, että kyllä noita menneisyyden arvoissa piehtaroivia on vaikka kuinka paljon. Ja täällä todellakin niitä lapsia tehtaillaan, ettei (äidin) vahingossakaan tarvi mennä töihin. Ja tuolla vielä ylpeillään, ettei ole käynyt X vuoteen töissä. Hyvin stereotypiset roolit on, ja hyvin kapea maailmankuva.

Eiköhän se oo sinulla se kapea maailmankuva kun et suvaitse erilaisten arvojen omaavia..

Vierailija
34/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse miehenä, jonka vaimo on kotona ja hoitaa lasta ja kotia niin tuomitsen miehet kuin naisetkin, jotka pistävät lapset toisten hoidettavaksi. Monestakin eri syystä lapsen kehityspsykologian kannalta, ydinperhe dynamiikan kannalta sekä siksi, että kaiken kukkuraksi minun täytyy veroillani kustantaa heidän lapsiensa hoitajat. 

Niin, onhan täysin luonnotonta, että osa laumasta hoitaa jälkeläisiä kun toinen puoli metsästää ruokaa.

35/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffepulla kirjoitti:

Maaseudulla ei varmasti ole työpaikkojakaan, ellei halua vanhustenhoitajaksi kunnan vanhainkotiin. Siinä ne vaihtoehdot sitten ovatkin. Eli ymmärrän kyllä, jos maatalousyrittäjän vaimo jättäytyy kotiin.

Sen sijaan esim. Itä-Helsingissä näkyy aika paljon näitä elämäntapaäitejä. Yleensä ovat usean lapsen yh-äitejä tai perheessä on itäistä uskontoa edustava mies, jolle on ok, että vaimo on kotona.

Itse uskon, että näissä tapauksissa taustalla on jotain pahoja riittämättömyyden tunteita. Halutaan lasten varjolla jäädä kotiin, koska ei uskota, että työelämässä pärjäisi /jaksaisi olla.

Miksi lähdet siitä olettamuksesta että työelämä olisi kaikille jotenkin tavoittelemisen arvoinen asia? Siinä myyt itsesi ja todella suuren osan vapaa-ajastasi usein pilkkahintaan. Paljon mielummin olisin kotona tekemässä sitä mitä lystään tai kasvattamassa lapsia.

Juu, en minäkään menisi töihin jos voittaisin lotossa.

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kuusi