Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko olemassa vielä ihmisiä, joiden mielestä äitien pitäisi pysyä kotona

Vierailija
29.01.2019 |

Kertokaa

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa Selänne

2/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä, yleensä itse naisia. Taustalla on varmaan jotain työelämään liittyviä pelkoja.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
4/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen sitä itse haluaa ja se on perheelle mahdollista ja järkevää. Kotiäitinä olossa ei ole mitään vikaa.

Vierailija
5/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maalla. Täällä on ihan oikeasti ihmisiä (maatalousyrittäjiä), jotka selkeästi haikailevat torppariaikaa takaisin. Eli en ihmettele yhtään, että jonkun mielestä äidin paikka on kotona.

Vierailija
6/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen mielelläni kotona niin pitkään kuin mahdollista, helpottaa asioita mielettömästi. Kun on kaksi kouluun lähtijää ja yks eskari ja pari pienempää, niin on helpointa kun olen kotona. Mies tienaa onneksi kohtuullisen hyvin ja pienet menot.

Mulla ei takaisin töihin mikään kiire.

Vierailija
7/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun maalla. Täällä on ihan oikeasti ihmisiä (maatalousyrittäjiä), jotka selkeästi haikailevat torppariaikaa takaisin. Eli en ihmettele yhtään, että jonkun mielestä äidin paikka on kotona.

Mites ny torppariaika ja äitien kotona oleminen liittyy yhteen?! :D

Vierailija
8/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama onko kotona isä vai äiti, mutta lapsia ei pitäisi laittaa päiväkotiin kuin vasta 3v, kun osaavat pitää vähän puoliaan siellä meluhelvetissä, vähän edes pukea, syödä ja käydä potalla, ja kertoa kotona jos kiusataan.

Vierailija
9/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksan valtapuolue 30-luvulla.

Vierailija
10/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien pitäisi olla kotona niin kauan, kun lapsi sairauden sattuessa pystyy jäämään yksin kotiin.

Miksei isä jää hoitamaan sairasta lasta?

Minusta on törkeää, että jotkut joutuu luopumaan vapaapäivistää jonkun lapsen kuumeen vuoksi. Ei saisi noin mennä, kyllä kaikkien pitää saada levätä.

Itse en ole suostunut luopumaan vapaistani.

Vierailija
11/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on rouva ollut kotona ensimmäisen lapsen syntymästä saakka (muutaman tuurauskeikan tehnyt välissä). Tämä on ollut meidän perheelle ehdottomasti paras ratkaisu.

Vierailija
12/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vertaatko päiväkotia nat seihin

Vierailija
13/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nainen sitä itse haluaa ja se on perheelle mahdollista ja järkevää. Kotiäitinä olossa ei ole mitään vikaa.

Joo ei siinä ole mitään vikaa, mutta kotiäideillä on tapana tuomita työssäkäyvät äidit, jotka laittavat lapsensa päiväkotiin jo varhain.

Vierailija
14/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vertaatko päiväkotia nat seihin

En, vaan "naisten paikka on kotona" -öyhöttäjiä.

Vierailija
15/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan enää nykyään ajattele että kaikkien äitien on jäätävä kotiin?

Itse kannattaisin valinnanvapautta ja jonkinlaista tukea (esim verotuksen kautta) valtiolta niille perheille missä tähän olisi halua.

Erityislasten äitinä olisin itse mieluusti ollut kotona pitempään ja se olisi ollut parempi vaihtoehto myös lapsilleni. Työn ja perhe-elämän yhdistäminen oli haastavaa ja uuvuin täysin, kotiäitiys ei ollut taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
16/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miehenä, jonka vaimo on kotona ja hoitaa lasta ja kotia niin tuomitsen miehet kuin naisetkin, jotka pistävät lapset toisten hoidettavaksi. Monestakin eri syystä lapsen kehityspsykologian kannalta, ydinperhe dynamiikan kannalta sekä siksi, että kaiken kukkuraksi minun täytyy veroillani kustantaa heidän lapsiensa hoitajat. 

Vierailija
17/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa että yleisesti äitien pitäisi olla, koska kaikilla pitää olla oma valinnanvapaus mutta itse olisin kotona. Minusta naiselle ei tarvitse kuulua sellainen klo 8-16 raataminen.

Vierailija
18/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites ny torppariaika ja äitien kotona oleminen liittyy yhteen?! :D

No vaikka siten, että kyllä noita menneisyyden arvoissa piehtaroivia on vaikka kuinka paljon. Ja täällä todellakin niitä lapsia tehtaillaan, ettei (äidin) vahingossakaan tarvi mennä töihin. Ja tuolla vielä ylpeillään, ettei ole käynyt X vuoteen töissä. Hyvin stereotypiset roolit on, ja hyvin kapea maailmankuva.

19/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla ei varmasti ole työpaikkojakaan, ellei halua vanhustenhoitajaksi kunnan vanhainkotiin. Siinä ne vaihtoehdot sitten ovatkin. Eli ymmärrän kyllä, jos maatalousyrittäjän vaimo jättäytyy kotiin.

Sen sijaan esim. Itä-Helsingissä näkyy aika paljon näitä elämäntapaäitejä. Yleensä ovat usean lapsen yh-äitejä tai perheessä on itäistä uskontoa edustava mies, jolle on ok, että vaimo on kotona.

Itse uskon, että näissä tapauksissa taustalla on jotain pahoja riittämättömyyden tunteita. Halutaan lasten varjolla jäädä kotiin, koska ei uskota, että työelämässä pärjäisi /jaksaisi olla.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
20/35 |
29.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden alle kouluikäisen lapsen äitinä olen ehdottomasti sitä mieltä, että lasten etu olisi jos toinen vanhemmista voisi olla kotona lasten 3v asti. Onhan se teoriassa mahdollista, mutta käytännössä keskituloisillakin tekee taloudellisesti tiukkaa. Omat lapset ovat olleet kotihoidossa 3v asti, koska mummu ja vaari ovat hoitaneet vanhempien työpäivinä. Lapset ovat lisäksi käyneet avoimessa päivähoidossa kolmena päivänä viikossa. Neljä vuotiaana alkoi ilmetä lapsella itsellään toiveita päivähoidosta, jossa muutkin lapset ovat. Silloin osasivat jo itse pukea, syödä, hoitaa vessakäynnit, leikkiä kunnolla muiden kanssa...

Kannatan myös sitä, että jokainen perhe saisi itse kuitenkin päättää meneekö äiti töihin ja jääkö isä tai äiti kotiin ja miten kotihoito jaetaan. Ruotsin malli olisi hyvä. Siinä perhe itse päättää hoitovapaasta ja lyhennetty työpäivä on mahdollinen kunnes lapsi täyttää 12 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän