Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka saada ystävä ymmärtämään, ettei ole mitään jenkkisotilasta

Vierailija
28.01.2019 |

Hyvä ystäväni jossain netissä, en edes tiedä missä "tavannut" amerikkalaissotilaan joka palvelee Afganistanissa. Siis Mä ymmärrän, että tää sotilas on oikeesti joku nigerialais tai muu rikollisliiga. Hän kuitenkin uskoo toisin. Tuore tapaus, Varmaa lienee kuitenkin, että jossain vaiheessa alkaa mitä ihmellisemmät rahanpyyntelyt. Tällä hetkellä "kohde" on itsekin sitä mieltä, ettei todellakin siinä vaiheessa kun raha tulee peliin, puhaltaa pelin poikki. Mut niin kai kaikki sanoo. Itsellä ei toki penniäkään kiinni, mutta harmittaa jo valmiiksi ystävän puolesta. Eikö nuo kuitenkin ole 100% huijareita? Vähän jo kuulosti siltä, että on rakastumaisillaan.. ja sillonhan viedään.. Suuttui, kun hänen kertoassaan ensimmäistä kertaa asiasta nauroin ettet oo tosissas.. Kuinka siis hienotunteisesti puuttua asiaan? vai ollako puuttumatta ja luottaa omaan arvostolukykyyn? Mielestäni fiksusta ihmisestä kyse kuitenkin. Ilmeisesti ne vaan osaa valita sanansa pelottavan oikein..

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlainen alotus ollu ennenkin :) Mut joo

Vierailija
2/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan on ollut, paljonhan noita on. Mut en oo ollu mä aikasemmin. Oikeesti huolettaa kaverin puolesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa.. kusetushan tuo varmasti on. Itse kuitenkin tunnen Afganistanissa olleen jenkkisotilaan (en siis seurustelumielessä! Tunnen hänen perheensä Jenkeissä ja on vieraillut perheeni luona myös Suomessa). Kyllä heitä oikeasti myös siis on.

Toivottavasti ystävänsä ymmärtää, että jokaiseen nettituttavaan pitää AINA suhtautua varauksella ja että olisi hullua ”rakastua” netin välityksellä.

Vierailija
4/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten näihin vielä joku oikeasti haksahtaa, kun näistä on kirjoitettu lehdissäkin niin paljon? Linkitä sille joitain artikkeleita.

Vierailija
5/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoministeriö lahjoittaa sille jenkkisotilaalle rahaa parhaillaan.

Aluksi vaikka 400000€.

Vierailija
6/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki noita huijareita on paljon. Ja kukapa ei haaveile amerikkalaisesta rauhanturvaajasta, nimittäin mä ainakin 😍

En silti lankeaisi tollaseen. Sit kun mies tekee ensimmäisen oudon liikkeensä niin äkkiä herätä kaveri tähän maailmaan.

Vierailija
7/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti lähetti tolle jo koko 180.000e osansa perinnöstä vanhemmiltaan, ja ties paljonko muitakin rahoja. Nimenomaan jollekkin jenkkiupseerille. Sitten kun tädiltä loppu rahat ja mies joutui myymään yhteisen ,kodin kattamaan velat. Nyt sit 70v vanhoina uutta velkaa ja minikerrostalokämppään.

Niijoo ja ilmeisesti vilä antoi muidenkin perijöiden puhelinnumerot joten mutsillekkin soitti....

Vierailija
8/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä sille jokin dr Phill jakso, jossa juuri näitä tapauksia käydään läpi. Löytyypi netistä.

Vierailija
9/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen huomaa heti esim siitä jos enkku on huonoa. Ja voishan ne skypettää??? Vai voiko???

Vierailija
10/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko avautunut tästä myös Jodelissa?   Yritä puhua järkeä kaverillesi ja rahaa ei pidä lähettää.

Vierailija
11/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki noita huijareita on paljon. Ja kukapa ei haaveile amerikkalaisesta rauhanturvaajasta, nimittäin mä ainakin 😍

En silti lankeaisi tollaseen. Sit kun mies tekee ensimmäisen oudon liikkeensä niin äkkiä herätä kaveri tähän maailmaan.

Miksi kukaan haaveilisi? Olen kommentoija nro3 ja vastaavan jenkkisotilaan oikeasti tuntevana en ymmärrä, miten hän eroaa suomalaisesta armeijan käyneestä miehestä (tai suomalaisesta rauhanturvaajasta)

Vierailija
12/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten psyykkisiä heikkouksia voidaan käyttää hyväksi noissa tilanteissa.

Vierailija
13/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille ettei ne oikeasti Amerikan sotilaat ulkomailla olleessaan mitään rahaa naisilta pyytele ja että kyllä niillä mitä todennäköisimmin kaikilla (ketkä heistä heteroja yleensä ovat tai seurustella yleensä haluavat)on jo se oma  tyttis siellä jenkeissä.

Tai sitten kehota pyytämään kertoa siitä omasta "kotiosavaltiostaan " jotain. (Siinä testissä valehtelija  paljastuu kyllä nopeasti)

Kyllä suomalaisella koulutuksella pitäisi muuten osata jo aika pian erottaa (...siis ainakin noin yleisesti ottaen) se englannin kielen aito jenkkikorostuskin. 

Vierailija
14/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että jenkkiarmeijalla on hyvät palkat, rahaa se ei voi tarvita

Vierailija
15/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linkitin jo paljon juttuja. Ei tykännyt, että puutun asiaan. Koska just tää on ihan erilainen.. Jotenkin itseltä menee kohta yöunet. En edes tiedä miksi itse murehdin, ei oo multa pois. Ehkä välitän liikaa kaverista, enkä jotenkin haluis nähdä lopputulosta. Tosiaan itse sitä mieltä tässä vaiheessa, että ei todellakaan rupee mihinkään rahajuttuihin, mut pelkään pahinta..

ap

Vierailija
16/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla on yleensä niin huono englanti että viimeistään sen pitäisi paljastaa huijaukseksi.

Vierailija
17/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi ymmärtää jo siinä vaiheessa, että oikeat jenkkisotilaat eivät suomalaisia naisia katsele. Heillä kun on kauniit jenkkinaiset kotonaan.

Vierailija
18/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkitin jo paljon juttuja. Ei tykännyt, että puutun asiaan. Koska just tää on ihan erilainen.. Jotenkin itseltä menee kohta yöunet. En edes tiedä miksi itse murehdin, ei oo multa pois. Ehkä välitän liikaa kaverista, enkä jotenkin haluis nähdä lopputulosta. Tosiaan itse sitä mieltä tässä vaiheessa, että ei todellakaan rupee mihinkään rahajuttuihin, mut pelkään pahinta..

ap

Onko kaverisi jo ehtinyt kerryttää paljon omaisuuttaa? Vai voisitko kenties seurata tätä ”sivusta” kenties vähän niin kuin opetuksena. Ry voi kuitenkaan määrätä toista aikuista ihmistä

Vierailija
19/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko kaverisi jo ehtinyt kerryttää paljon omaisuuttaa? Vai voisitko kenties seurata tätä ”sivusta” kenties vähän niin kuin opetuksena. Ry voi kuitenkaan määrätä toista aikuista ihmistä

Käsittääkseni maksimissaan muutamasta kymmenestä tuhannesta puhutaan. Mut ainahan voi velkaantua. Ei oo mahdollista seurata oikeestaan rahan kulumista. Toivon vaan, että järki pitää, ja pitää siitä kiinni, ettei rupee lähettelee rahaa mihinkään.

Vierailija
20/54 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi ymmärtää jo siinä vaiheessa, että oikeat jenkkisotilaat eivät suomalaisia naisia katsele. Heillä kun on kauniit jenkkinaiset kotonaan.

hahaha! Nehän vasta valaita onkin.