Tyttären kaverit taas meillä
Lukion ekaluokkalaisia ovat. Kymmeneltä heivaan heidät ulos. Tuntuu kyllä todella tylsältä että pitää tehdä vielä 16-vuotiaitten kanssa niin kuin pikkulapsille. Mutta eivät ne täältä muuten lähde jos ei poisteta. Olisivat varmaan kahteen asti.
Kommentit (8)
Olisit iloinen, että viihtyvät teillä. Turvallinen paikka.
Mun tytöllä ei ole kamuja vapaa-ajalla. Pyytää aina et voitaisko äiti tehä jotai viikonloppuna kun aina on niin tylsää.. et sori vaan jos en jaksa sääliä sua kauheesti.
Vierailija kirjoitti:
Mun tytöllä ei ole kamuja vapaa-ajalla. Pyytää aina et voitaisko äiti tehä jotai viikonloppuna kun aina on niin tylsää.. et sori vaan jos en jaksa sääliä sua kauheesti.
Ap ei varmasti kaipaa sinun tai kenenkään muunkaan sääliä. Mutta sinä kaipaat, ja täältä saat. On todella surullista, ettei lapsellasi ole ketään kaveria. Onko edes koulussa?
Mielummin hengaavat jonkun luona kun jossain pihalla ties missä. Toki käytöstavat pitäisi olla, ei ole mielestäni asiallista hillua kyllä arkena toisten luona yömyöhään.
Parempi kotona kuin kartsalla - itsellä ei ole tuo tilanne vielä edessä, mutta kyllä meillä on suorastaan suunniteltu tilankäyttöä siltä varalta että lapset voivat kavereineen hengata täällä teininä. Nykyinen arkiolohuone/leikkihuone/alakerran takkatila on enemmän sellainen lasten olohuone missä nykyään saa leikit olla levällään ja tulevaisuudessa teinit voivat vaikka kuunnella musiikkia keskenään ilman että me vanhukset siihen väsymme.
Minäkin ajattelin joskus että kun lapset ovat vanhempia vaikka vielä kotona asuvatkin, niin sitten voidaan luopua kotiintulo-, nukkumaanmeno-, kaverit kotiin yms. säännöistä. Mutta kyllä siinä vaan niin kävi että piti niitä jotain sopimuksia ja sääntöjä olla, kun muuten olisi mennyt ihan villiksi.
Minulla oli aikoinaan sama juttu toisinpäin. Lukiolaistyttö heilui kaverinsa luona justiinsa niin kauan kunnes soitin perään. Oli jotenkin älytöntä kun piti melkein aikuiselle soitella että nyt kotiin ja nukkumaan. Mutta ei siinä muu auttanut.