Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sisäkissoilla TOKSOPLASMOOSIA?

Vierailija
16.05.2006 |

Vai ainoastaan kissoilla, jotka liikkuu myös ulkona? Mites se, kun pitäs olla varovainen kissan ulosteiden käsittelyssä, mut istuuhan ne kissat takapuoli vasten pöytää, sohvaa ym. Ja silloinhan bakteereita vois ajatella olevan monessa paikkaa kodissa. Eikö tartunnan voi saada silloin, vaikka ei varsinaisesti ulosteita laatikosta poistaisi, jos kissa siis on tartunnan kantaja. Yhden tutun vauva kuoli mahaan ja niillä oli kissa :-( Nyt vaan itse pohdin, kun raskaana olen ja välillä kissojen kanssa tekemisissä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

infota tarpeeksi?!?!

Ihmettelenpähän vaan...

Vierailija
2/9 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat saada kengänpohjista jne sen. Mutta jos sinulla on ollut kissoja jo pitkään olet jo todennäköisesti sairastanut sen ihan tavallisena flunssana, joten vasta-aineet sulla on. Katsopa ympärillesi, monilla ihmisillä on kissoja ja terveitä lapsia, eikö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkempaa en tiedä, että eikö ulosteita käsitelty varoen tms, mutta kovin surullista kuitenkin. Raskaus oli jo aika pitkällä. Nyt vaan vähän hirvittää koko kissat, mutta en nyt sentään haluaisi olla hysteerinen!

ap

Vierailija
4/9 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan huolehtia hyvin käsienpesusta siis..

ap

Vierailija
5/9 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vai ainoastaan kissoilla, jotka liikkuu myös ulkona? Mites se, kun pitäs olla varovainen kissan ulosteiden käsittelyssä, mut istuuhan ne kissat takapuoli vasten pöytää, sohvaa ym. Ja silloinhan bakteereita vois ajatella olevan monessa paikkaa kodissa. Eikö tartunnan voi saada silloin, vaikka ei varsinaisesti ulosteita laatikosta poistaisi, jos kissa siis on tartunnan kantaja. Yhden tutun vauva kuoli mahaan ja niillä oli kissa :-( Nyt vaan itse pohdin, kun raskaana olen ja välillä kissojen kanssa tekemisissä.

Niin hyvä mahdollisuus saada TOKSOPLASMOOSI

Vierailija
6/9 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis sen sairastaa vaan kerran, ihminen

Vierailija
7/9 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyi onko pentu, sanoin että ei ole kuin aikuinen ja sisäkissa, johon lääkäri sanoi, että sitten ei tarvi sitä miettiä! Synnytin terveen lapsen vaikka vaihdoin hiekka-astiaan hiekat koko raskauden ajan-

Vierailija
8/9 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos niille jotka vastasivat asiallisesti!

T:ap

Vierailija
9/9 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikäli sisäkissa on jo useamman vuoden vanha, pelkoa tartunnasta tuskin on.

Yleisimmin tartunta saadaan kyllä huonosti kypsytetystä lihasta tai pesemättömistä juureksista.

Sikiölle vain raskauden aikana saatu ensitartunta on vaarallinen. Kerran tartunnan saaneella on vasta-aineet kyseistä tautia vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä