Vinkki huuliherpeksestä kärsiville
Huuliherpeksen hoidosta raskausaikana.... Itse kärsin myös usein ko. vaivasta, mutta äskettäin löysin apteekista " laastaria" jota käytetään huuliherpeksen hoidossa. Se peittää hyvin ikävät rakkulat, auttaa kutinaan ja nopeuttaa rakkuloiden paranemista. Ja on hygieeninen; ei tarvitse pelätä, että rakkulat leviää tai tarttuu esim. lapseen. " Laastari" on vähän niin kuin tekoihoa, ja sen päälle voi meikata ja laittaa huulipunaa. Suosittelen!
Kommentit (8)
Minulla ainakin rakkulat hajoavat itsestään ja niistä tulee nestettä. Miten siinä voi laastari pysyä?
Että mä sitten inhoan herpestä!!!!
Laastari on kyllä kokeilemisen arvoinen, mutta en voi olla laittamatta tähän omaa kokemusta. Olen farmaseuttina apteekissa töissä ja olin ensimmäisten joukossa kokeilemassa laastarin kun se tuli markkinoille. (sattui sopivasti taas rakkula huuleen...) Mulla vaikutus oli päinvastainen kun mitä luvattiin. Laastarin pitäisi helpottaa kutinaa,kirvelyä ym. oireita, mutta mulla rakkula oikein villiintyi. Kutina oli paljon pahempaa kuin koskaan aiemmin ja rakkula levisi laastarin ulkopuolelle. Laitoin laastarin tauolle ja kokeilin uudelleen " rupivaiheeseen" johon se auttoi jo huomattavasti paremmin.
Jos herpeksestä kärsii niin laastarin kannattaa kokeilla. Jos ei muuten niin rupivaiheessa ainakin.
miippuli ja nipsu rv 32+3
näin lääkärilehdessä joskus väitettiin. Laastaria en ole kokeillut, mutta hunajaa kyllä ja toimii mukavasti.
Itsellä ei omakohtaista kokemusta, mutta Oriflamen Tea Tree Oil nimisen tuotteen pitäisi kuulemma auttaa myös huuliherpekseen! Kuulin sen myyjältä joka on kyseistä hommaa tehnyt kauan ja hän on myös kuullut useamman kertovan samaa! =) Jos siis mahdollista, niin kaippa sitäkin kannattaa kokeilla!
-Mömmeli06 rv28+5-
Huippu hyva on kans Vademecum, kuivattaa hetkessa!!! Tulee kyl rupi, mut eipa tarvii karvistella kutinan kanssa!
Itse en onneksi kärsi huuliherpeksestä,mutta miehelleni se aika ajoin tulee.Nyt tosin aikaa jo vuosia viime rakkulasta.. Mutta siis mieheni sai kerran joltain tuttavaltaan jotain hunajaa/mehiläisvahaa silloin kun sattui rakkulavaihe olemaan päällä ja kyllä muuten auttoi huomattavasti paremmin ja nopeammin kuin apteekin valmisteet! Ja siis ulkoisesti tätä hunajaa laitetaan...=)
Itse saan rakkulan AINA kun syön mustaherukkaa! En ymmärrä mistä se voi johtua, mutta äitini luki lehdestä, että joku nainen oli huomannut tällaisen yhteyden ja kun sitä aloin seuraamaan niin tottahan se oli. Kyllä harmittaa, kun äiti tekee maailman parasta mustaherukkamehua (ilmankos minulla oli jatkuvasti rakkuloita kotona asuessa) ja nyt se jää juomatta:-(
Mie olen itse myös käyttänyt laastaria kerran ja tuntu toimivan. Jäi ärsyttävän makuiset huulet lipomatta, tapana kun on. Minulle tulee aina yskärokkoja kun on yhtään flunssaa.