"Esperi tekee lähihoitajista miljonäärejä" Kauppalehti 19.11.2018
"Isohanni-Aarnio ei ole pysynyt enää laskuissa mukana, kuinka monta miljonääriä Suomeen on Esperin yritysostossa syntynyt. Määrä on kymmeniä, ehkä jopa yli sata.
”Valtaosa meidän yrityskauppamiljonääreistämme on naisia. Kuka olisi arvannut kymmenen vuotta sitten, että hoiva-alalla lähihoitajasta voi tulla miljonääri.”
Kommentit (51)
Isohanni-Aarnio ei ole itse lähihoitaja vaan kovapalkkainen johtaja joka on tienannut Esperin ansiosta 12 miljoonaa euroa.
Oliko se tämä Esperi joka suljetaan? Niinhän täällä rikastutaan että keksitään keino päästä tarpeeksi monen taskulle.
Jotkut asiat vaan kuuluvat valtion ja kuntien hoidettaviksi....
Tosin esim. kunnallinen hammashuolto on ollut aivan paskalla tolalla jo vuosia ainakin täällä.
Tietääkö kukaan palstalaisista, onko tämä "miljonääri-lähihoitaja" Orpon ja Sipilän kaverikerhossa?
Aloituksessa on siis hänen haastattelussaan toteamat sanat.
Lukekaa juttu kauppalehdestä!
Vierailija kirjoitti:
"Isohanni-Aarnio ei ole pysynyt enää laskuissa mukana, kuinka monta miljonääriä Suomeen on Esperin yritysostossa syntynyt. Määrä on kymmeniä, ehkä jopa yli sata.
”Valtaosa meidän yrityskauppamiljonääreistämme on naisia. Kuka olisi arvannut kymmenen vuotta sitten, että hoiva-alalla lähihoitajasta voi tulla miljonääri.”
Ei ole uutta - vanhuksia, maan hiljaisia riistämällä tullaan miljonääreiksi.
Häpeisivät, mutta eivät osaa!
Niin, kannattaa, siis jos haluaa rikastua, pyrkiä ylittämään perintökaaren aiheuttamat kömpelöt ja ajastaan jälkeen jääneet esteet. Kannattaa "periä" kymmeniä ja satoja hoivan tarpeessa olevia ikäihimisiä eikä vain omat köyhät kuin kirkonrotat -esivanhempansa.
Tuollaistahan Suomeen äänestäjät ovat Suomeen tahtoneet joten - pulinat pois - nyt!
Mielestäni jo sana hoivabisnes on kuvottava. Vanhustenhoitoa ja osakkeenomistajien mielistelyä ei pitäisi koskaan yhdistää. Mutta koska jokaisen osakeyhtiön ensisijainen tehtävä on tuo jälkimmäinen, on kaikki muu uhrattavissa. Tällä kertaa sijaiskärsijöinä nyt vain sattuivat olemaan puolustuskyvyttömät vanhukset. Soten myötä tämänkaltaisilta väärinkäytöksiltä ei voida välttyä.
Siis Esperissä tehtaillaan toimitusjohtajan mukaan miljonäärejä...
Tämä raha on poissa vanhustenhoidosta ja sen taso näissä laitoksissa on ala-arvoista.
Esimakua kokoomuksen soteuudistuksesta... Karmaisevaa!
Ja tätä sitten yleisesti kutsutaan hyväksi bisnekseksi, ainakin esperissä, Kauppalehden toimituksessa ja lukijoissa..
Äänestäkää vaan Kokoomusta. Riistetään sijoittajien voitot heikompien selkänahoista.
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö kukaan palstalaisista, onko tämä "miljonääri-lähihoitaja" Orpon ja Sipilän kaverikerhossa?
Aarnio-Isohanni ei ole lähihoitaja vaan filosofian tohtori. Hän istuu Ilmarisen hallituksessa mm. Jyri Häkämiehen ja Sture Fjäderin kanssa, tosin en ole varma miltä vuodelta tieto Ilmarisen hallituksen kokoonpanosta on, onko vaihtunut sittemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni jo sana hoivabisnes on kuvottava. Vanhustenhoitoa ja osakkeenomistajien mielistelyä ei pitäisi koskaan yhdistää. Mutta koska jokaisen osakeyhtiön ensisijainen tehtävä on tuo jälkimmäinen, on kaikki muu uhrattavissa. Tällä kertaa sijaiskärsijöinä nyt vain sattuivat olemaan puolustuskyvyttömät vanhukset. Soten myötä tämänkaltaisilta väärinkäytöksiltä ei voida välttyä.
Täysin samaa mieltä! Hoivabisnes on sananakin KUVOTTAVA.
Ne mielikuvitushenkilöt meidän työvuorolistoilla varmaan on näitä rikastuneita. Minulla on edelleen palkkoja saamatta, emme saa olla itse yhteydessä palkanlaskijaan, muuten tulee huutia. Listoilla oli myös hoitaja joka oli palkkalistalla viimeksi v. 2015 yöhoitajana. Hän ei vaan itse tiennyt olevansa vielä Esperillä töissä 😅 Kummasti hänelle oli vain tunteja ilmestynyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aarnio-Isohanni ei ole lähihoitaja vaan filosofian tohtori. Hän istuu Ilmarisen hallituksessa mm. Jyri Häkämiehen ja Sture Fjäderin kanssa, tosin en ole varma miltä vuodelta tieto Ilmarisen hallituksen kokoonpanosta on, onko vaihtunut sittemmin.
Eli surullisen kuuluisan Kokkari-kerhon kunniajäsen.
Ilmarisella oli muistaakseni aika iso siivu muistakin yksityisistä terveystaloista. Olisiko ollut Mehiläinen?
Piiri pieni pyörii...
Vierailija kirjoitti:
Ne mielikuvitushenkilöt meidän työvuorolistoilla varmaan on näitä rikastuneita. Minulla on edelleen palkkoja saamatta, emme saa olla itse yhteydessä palkanlaskijaan, muuten tulee huutia. Listoilla oli myös hoitaja joka oli palkkalistalla viimeksi v. 2015 yöhoitajana. Hän ei vaan itse tiennyt olevansa vielä Esperillä töissä 😅 Kummasti hänelle oli vain tunteja ilmestynyt!
Kao olet kertonut tälle hoitajalle jotta voi hakea palkkojaan tehdyiltä työtunneilta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli surullisen kuuluisan Kokkari-kerhon kunniajäsen.
Ilmarisella oli muistaakseni aika iso siivu muistakin yksityisistä terveystaloista. Olisiko ollut Mehiläinen?
Piiri pieni pyörii...
Kokoomuksen johtajien ja päättäjien sidokset näihin hoivabisnes yrittäjiin on saatava jo päivänvaloon!!
Hemmetti mitä suhmurointia!
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä? Isohanni puhuu miljonääreistä ja jättää palkat maksamatta lähihoitajille.
Vi..u mikä kusetus! Olen raivoissani, miten tätä hoivabisnestä todellisuudessa tehdään. Kuka lähtee vanhusten ja sairaiden ja lasten puolesta barrikaadeille?
Ei kukaan. Siihen Kokoomus luottaa.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/264964-esperi-takoo-suomeen-yrityskaup…
Kauppalehti 19.11.2018