Voiko Influenssa olla lähes kuumeeton?
Aivan kamala tauti päällä. Päätä särkee niin, että tekisi mieli leikata se irti. Jalkoja särkee, käsiä ei jaksa nostaa. Kurkku kipeämpi kuin koskaan. Mutta kuumetta on vain 37.2.
Voiko influenssa olla lieväkuumeinen? Itselläni ei lämpö nouse tuonkaan vertaa käytännössä koskaan, ja olo on tsiljoona kertaa pahempi kuin normaalissa talvi flunssassa.
Kommentit (28)
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/influenssa_minullako
Tämän mukaan kuume nousee yleensä, mutta ei aina.
Vierailija kirjoitti:
Voiko influenssa olla lieväkuumeinen?/quote]
Ei voi.
Mullakaan ei koskaan nouse oikea kuume, streptokokin aiheuttama nielutulehduskin (eli angiina) meni 37,1 lämmöillä. Mutta influenssa nosti +39,8 lukemiin kuumeen. En osaa sanoa lääketieteellisesti varmaa tietoa, mutta olen siinä uskossa kyllä ollut että influenssa nostaa aina sen kuumeen.
Voi toki joskus olla, mutta todennäköisemmin sinulla on vain mojova flunssa. Itsekin juuri samanlaisesta toipumassa, enkä usko että oli influenssaa.
Itsellä oli viime vuonna kuumeeton influenssa juuri noilla oireilla. Ihan labrassa todettu siis.
Lääkärin mukaan kaikilla ei nouse kovaa kuumetta, vaikka se yleensä nimetäänkin keskeisimmistä oireista influenssassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli viime vuonna influenssa, eikä mulla ollut kuumetta kuin tyyliin kahtena päivänä, eikä silloinkaan paljon. Mulla nousee kuume todella harvoin, en muista aikuisiällä montaakaan kertaa, että kuumetta olisi ollut yli 38. Nytkin oli angiina, eikä yhtään kuumetta, ei edes lämpöä.
Joo. Itselläni on vain kerran aikuisena ollut oikea kova kuume, silloin kun oli paha tulehdus kohdussa. Ap
Mielestäni järkikin sanoo, että sama tauti voi oireilla eri lailla eri ihmisillä. Monilla tulee kuume, kaikilla ei.
Vierailija kirjoitti:
https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/influenssa_minullako
Tämän mukaan kuume nousee yleensä, mutta ei aina.
Kiitos. Ja eipä sillä niin väliä mitä tämä on, mietityttää vaan, kun flunssa on minulla yleensä kunnon räkätauti, ja nyt on ihan erilainen olo. Ei esim nuhaa ollenkaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mullakaan ei koskaan nouse oikea kuume, streptokokin aiheuttama nielutulehduskin (eli angiina) meni 37,1 lämmöillä. Mutta influenssa nosti +39,8 lukemiin kuumeen. En osaa sanoa lääketieteellisesti varmaa tietoa, mutta olen siinä uskossa kyllä ollut että influenssa nostaa aina sen kuumeen.
Näin olen itsekin luullut, mutta alkoi tämän taudin kanssa mietityttää. Ap
Vierailija kirjoitti:
Voi toki joskus olla, mutta todennäköisemmin sinulla on vain mojova flunssa. Itsekin juuri samanlaisesta toipumassa, enkä usko että oli influenssaa.
Flunssaan liittyy itsellä aina räkäisyys. Nyt ei ollenkaan. Toki voihan se tulla jälkijunassakin.
Tämä lihassärky ja pään räjähtämisen tunne ovat ihan uutta minulle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli viime vuonna kuumeeton influenssa juuri noilla oireilla. Ihan labrassa todettu siis.
Lääkärin mukaan kaikilla ei nouse kovaa kuumetta, vaikka se yleensä nimetäänkin keskeisimmistä oireista influenssassa.
Okei, eli erilaisia kokemuksia ko taudista. Kiitos. Ap
Minulla on aina lihassärky flunssan aikana, onkohan se normaalia? Lähestulkoon menetän liikkumiskyvyn silloin.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni järkikin sanoo, että sama tauti voi oireilla eri lailla eri ihmisillä. Monilla tulee kuume, kaikilla ei.
Niinhän se on. Googlella vaan kaikki tulokset toitottavat sitä kuumetta tärkeimpänä oireena, niin mietityttää. Ap
Voi olla influenssaa, mutta tänä talvena on ollut liikkeellä myös erityisen rankkaa ja sitkeää flunssaa. Eli voi olla flunssakin, vaikka yleensä sulla on erilaisia oireita ollut. Influenssa usein kestää pari viikkoa, ja flunssa lyhyemmän ajan, joten pian tiedät kumpi on.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on aina lihassärky flunssan aikana, onkohan se normaalia? Lähestulkoon menetän liikkumiskyvyn silloin.
Ihan normaalia on. Mulla myös aina flunssassa lihassärkyä, ja oon vähän luullut että se kuuluukin flunssaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla influenssaa, mutta tänä talvena on ollut liikkeellä myös erityisen rankkaa ja sitkeää flunssaa. Eli voi olla flunssakin, vaikka yleensä sulla on erilaisia oireita ollut. Influenssa usein kestää pari viikkoa, ja flunssa lyhyemmän ajan, joten pian tiedät kumpi on.
Ihmetyttää tuo "tänä talvena erityisen rankkaa liikkeellä", eikö noin sanota joka vuosi?
Meillä kauheaa kuivaa yskää, kurkkukipua, lihassärkyä ja lämpöä yli 38 pahimmillaan. Ei nuhaa vielä ainakaan. Onkohan flunssaa vai influenssaa?
Influenssaan kuuluu aina alussa rakettimainen kuumeen nousu korkealle, eikä ole muita oireita. Noin on ollut itselläni ja kaikilla tutuilla jotka ovat influenssan sairastaneet.
Sitten tulee lihas ja jäsensäryt, kipu munuaisten seudulla, päänsärky ym. Influenssaan ei ainakaan alussa kuulu nuhaa, yskää tms vaan ne tulevat jos tulevat myöhemmin päivien kuluttua.
Minulla oli melkein viikon päänsärkyä. Välillä kuumeinen olo, mutta ei kuumetta. Mukkumaan ei voinut kunnolla moneen yöhön. Ellei olisi lähtenyt tähän mennessä olisin mennyt lääkäriin. En tiedä mikä oli mutta mahdollisesti influenssa?
Mulla oli viime vuonna influenssa, eikä mulla ollut kuumetta kuin tyyliin kahtena päivänä, eikä silloinkaan paljon. Mulla nousee kuume todella harvoin, en muista aikuisiällä montaakaan kertaa, että kuumetta olisi ollut yli 38. Nytkin oli angiina, eikä yhtään kuumetta, ei edes lämpöä.