Vielä reilun kuukauden jälkeen mietin, että vittuiliko anoppi...
Anoppi osti minulle ja miehelle kuviolliset lakanat joululahjaksi. Mutta olivatpa täysin eri paria, vaikka ollaan asuttu yhdessä puoli vuosikymmentä. Oon tässä kuukauden päivät miettiny, oliko tää vittuilua ja vihjailua, että pärjättäisiin hyvin erillään.
Mielestäni parisängyssä on käytettävä samanlaisia lakanoita, jollei sitten kaikki lakanat ja tyynyliinat ole yksivärisiä, kuviottomia ja keskenään erivärisiä, mutta samasta sävyperheestä, että ne sopii yhteen... Mutta en käyttäisi tuota mainitsemaani yhdistelmää siltikään kotonani. Jos loisin sisustusta jollekin, joka olisi okei asian kanssa, niin silloin ehkä.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Tyynyliinat pitäisi vaihtaa viikon välein, muut lakanat 2 viikon välein. Onko teillä aina tuplasti tyynyliinoja ettei ole eriparisia?
Entä jos vaimolla menee juuri vaihdettuun pussilakanaan menkkaveret, pitääkö vaihtaa koko sängyn setti saman tien?
1) KAIKKI lakanat vaihdetaan kahden viikon välein. Viikonvälien vaihdettavista tyynyliinoosta en ole kuullutkaan.
2) Miten saat menkkaverta pussilakanaan paitsi, jos nukut lakana haarojen välissä???
3) Jos menkkaverta tulee edes aluslakanaan niin KOKO SETTI lähtee vaihtoon.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan hirvittävän rasittavia nämä "pakko olla samanlaiset lakanat" -ihmiset. Vissiin pitää vessassakin olla kaikki pyyhkeet samanlaisia, viis siitä että on helkatan epäkäytännöllistä.
Voi kyllä mielellään.
Anoppi hankkii meille pinkkiä ja vaaleansinistä ja niitä on sitten pakko käyttää. Enkä minä edes pidä pinkistä. Mutta vielä pahempi tuo epäloogisuus on sängyssä. Sainpahan saatana taas pinkin lakanan. Ap
Pakko käyttää? Miksi? Sinulla on kuule täysi vapaus vaikka pyyhkiä niillä lakanoilla peppusi ja sitten ampua ne ilmakehään, jos ei miellytä. Olet kyllä tosi henkisesti kahlehdittu ihminen.
Jos joku oikeasti hankkii sinulle Finlaysonin, Vallilan tai Marimekon lakanat niin menetkö pyyhkimään niihin perseesi ja tekemään matonkuteita, vaikket niistä pitäisikään? Ap
Jos ne pyytämättä tulee, niin mulle ei olis mikään ongelma heittää pelastusarmeijalle seuraavalla viikolla.
Kröhöm, minä ostan aina kaksi tyynyliinaa per pussilakana. Minulla on myös ylimääräisiä valkoisia tarpeen mukaan vaihdettavaksi.
Älä edes avaa pakkauksia, vaan laita eteenpäin lahjaksi tai myy. Todennäköisintä on jokin aiemmista vastauksista, alesta hankittu tai anoppi ei vaan itse välitä. Tai on tarkoituksella valinnut teille molemmille erilaiset, teille "sopivat" lakanat.
Vierailija kirjoitti:
Kröhöm, minä ostan aina kaksi tyynyliinaa per pussilakana. Minulla on myös ylimääräisiä valkoisia tarpeen mukaan vaihdettavaksi.
Älä edes avaa pakkauksia, vaan laita eteenpäin lahjaksi tai myy. Todennäköisintä on jokin aiemmista vastauksista, alesta hankittu tai anoppi ei vaan itse välitä. Tai on tarkoituksella valinnut teille molemmille erilaiset, teille "sopivat" lakanat.
Ne meni nyt ihan anopin iloksi meille käyttöön viime viikolla ekan kerran ja siksi tässä asiaa pyörittelenkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti ei itse piittaa siitä onko lakanat samaa paria ja kun on alelaarista löytynyt halpoja, mutta erilaisia lakanoita, on ostanut sitten sellaiset :D
Milloin Marimekon lakanat on alessa? Kysynpähän vain. Minä kiittämätön en myöskään pidä Marimekosta. Ap
Muumilakanat on usein alessa ja niitä muita olen mm kerännyt Cittarin merkeillä.
Paljastetaanpa nyt, että tässä on kyse kahdesta erilaisesta MARIMEKON lakanasta. Milloinkas ne on alessa tai kerättävissä merkeillä?? Ei varmaan ikinä, koska design. Ap
Marimekon lakanoita on vähä väliä cittarissa kerättävissä merkeillä.
Olisikohan anoppi saanut nuo itse lahjaksi jostain? Tai kerännyt leimoilla Cittarista. Vittuilua en kyllä tuossa näe edes mikroskoopilla.
Vierailija kirjoitti:
Niitähän on jatkuvasti alessa Ihan Marimekossakin.
Ja keräilyetuna Kitumarketissa.
Asia selvä. Eli minä ja hänen poikansa ollaan yhtä arvokkaita kuin keräilijäetu tai alelaarilöytö. Kyllähän se on ollu jo havaittavissa sillä, miten suhtautuvat esikoiseen vs. kuopukseen. Lempilapsi asuu kauempana ja siellä käydään tietysti useammin. Ap
Ansaitsisit minun ex-anoppini; silloin ei todellakaan tarvitsisi miettiä, piilokettuileeko hän.. Ihan täydeltä laidalta ja suoraan sanoi kaikesta, mistä oli eri mieltä kanssani. Ja niitä asioitahan riitti. En osannut kasvattaa lapsia, en sisustaa, en laittaa ruokaa, en leipoa, en ajaa autoa, en hoitaa kukkia... Ja lahjoilla ei todellakaan hellinyt, niiden vuosien aikana, kun olimme exäni kanssa yhdessä, sain kerran joululahjaksi suklaalevyn. Nyt kun tuota lahjaa ajattelen, taisikin vttuilla minulle, että syö läski suklaata... :D
Voi se niinkin olla.
Itse tosin arvostan itseäni ja miestäni, enkä silti ymmärrä, miksi ostaisin pussilakanat meille täyteen hintaan jos sen alennuksellakin saa? Keksin kyllä muutakin käyttöä sille rahalle.
Tiesitkö muuten, että ennen joulua aika pitkään Marimekolla oli ihan kaikki pussilakanat -20% alennuksella.
Joten, olet varmaan päättänyt v”tuntua tästä joululahjaepisodista joka tapauksessa sille anopillesi, mutta sanonpahan vain, että saattaa olla, ettei tästä kukaan muu etsimälläkään aihetta löytäisi.
Mutta valitettavasti joillain anopeilla on tosiaan kaltaisiasi märehtijä-miniöitä. Tsempit heille !
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan anoppi saanut nuo itse lahjaksi jostain? Tai kerännyt leimoilla Cittarista. Vittuilua en kyllä tuossa näe edes mikroskoopilla.
Mä näen. Mun anoppi on kanssa tuollainen, että tuo meille milloin mitäkin rumia alelöytöjä, jotka eivät millään sovi yhteen minkään kanssa, mitä meillä jo on. Anoppini on ruskealla sisustava yksilö, ja tuo meille vain ja ainoastaan oman makunsa mukaisia tavaroita. On ollut hyvin närkästynyt, kun oon pistänyt näitä hirvityksiä kiertoon kirpparilla ilman, että olen ottanut lakanoita / pyyhkeitä edes paketista (olivat kyllä samaa paria). Sitten haukkuu selän takana, kun ei miniälle kelpaa. No ei kelpaa, koska ovat rumat. Jos lahjaksi ostaa oman makunsa mukaisia "kun halvalla sai", niin miksi jonkun muun pitäisi ne hirvitykset kelpuuttaa? Anoppi on tietoinen, että makumme on kovin erilaiset... Mieluummin jättäisi ne alelöydöt ostamatta, kuin raahaa niitä meidän riesaksi. Meillä on sen verran mieheni kanssa maallista mammonaa, että voidaan käydä kaupasta ostamassa mieleiset lakanat, ei tarvitse rumia lakanoita pistää sänkyyn!
Vierailija kirjoitti:
Voi se niinkin olla.
Itse tosin arvostan itseäni ja miestäni, enkä silti ymmärrä, miksi ostaisin pussilakanat meille täyteen hintaan jos sen alennuksellakin saa? Keksin kyllä muutakin käyttöä sille rahalle.
Tiesitkö muuten, että ennen joulua aika pitkään Marimekolla oli ihan kaikki pussilakanat -20% alennuksella.
Joten, olet varmaan päättänyt v”tuntua tästä joululahjaepisodista joka tapauksessa sille anopillesi, mutta sanonpahan vain, että saattaa olla, ettei tästä kukaan muu etsimälläkään aihetta löytäisi.
Mutta valitettavasti joillain anopeilla on tosiaan kaltaisiasi märehtijä-miniöitä. Tsempit heille !
Ei, en tiennyt, kun en tykkää Marimekosta yhtään. Silti ihmetyttää, miksi hankkii erilaiset. Jos ei ole samanlaisia, niin miksi ei vain jätä hankkimatta. Näköjään oli satasen per kappale ilman alennuksia. Aivan turhaa, kun olisin joka tapauksessa tykännyt melkein mistä tahansa 20 €:n lakanasetistä enemmän. Ap
Vierailija kirjoitti:
mä haluan erilaiset pussilakanat ja tyynyliinat parisängyssäkin koska en halua että menevät sekaisin. Kuitenkin kaikki kuolaa ja hikoilee niihin lakanoihin, mieluummin omissa siis.
Mulla on aina samanlaiset, mutta eriväriset. En tosin ymmärrä miten ne sekaisin menisikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi se niinkin olla.
Ei, en tiennyt, kun en tykkää Marimekosta yhtään. Silti ihmetyttää, miksi hankkii erilaiset. Jos ei ole samanlaisia, niin miksi ei vain jätä hankkimatta. Näköjään oli satasen per kappale ilman alennuksia. Aivan turhaa, kun olisin joka tapauksessa tykännyt melkein mistä tahansa 20 €:n lakanasetistä enemmän. Ap
Vastauksistasi päätellen olet pikkusieluinen, hieman vajaaälyinen ja ilkeäkin, joten en ihmettelisi vaikka anoppisi olisi ihan sinulle vittuillakseen ostanut nuo kovan onnen lakanat.
Voimia.
Olen mielestäni kyllä sanonut anopille suoraankin, etten pidä Marimekosta. Silti joka joulu tulee jotain Marimekko-tavaraa, niinkun asia siitä johonkin muuttuisi. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi se niinkin olla.
Vastauksistasi päätellen olet pikkusieluinen, hieman vajaaälyinen ja ilkeäkin, joten en ihmettelisi vaikka anoppisi olisi ihan sinulle vittuillakseen ostanut nuo kovan onnen lakanat.
Voimia.
Onneksi kuitenkin sinä tunnut olevan aivan erittöin suurisieluinen, todella älykäs ja kiltti, joten tasapainottaa mukavasti. t: ohis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi se niinkin olla.
Voimia.
Onneksi kuitenkin sinä tunnut olevan aivan erittöin suurisieluinen, todella älykäs ja kiltti, joten tasapainottaa mukavasti. t: ohis.
Niinhän minä olenkin. Ja rehellinen vielä, kerron ap:lle että hän ei ole.
Saat anopilta lahjaksi keittiöveitsisetin - anoppi haluaa sun viiltävän ranteesi auki.
Saat anopilta lahjaksi pölyimurin - anopin mielestä teillä ei siivota.
Saat anopilta keittokirjan - anoppi pelkää poikansa nääntyvän kun miniän tumpelo ei osaa edes vettä keittää.
Saat anopilta lahjaksi hemmottelu lahjakortin kauneushoitolaan- anoppin mielestä olet ruma
Jne.
Niitähän on jatkuvasti alessa Ihan Marimekossakin.
Ja keräilyetuna Kitumarketissa.