Nainen uhkasi tappaa itsensä jos jätän hänet
Ollaan oltu noin kaksi vuotta yhdessä. Naisystävä on hyvin tunteellinen ja suhteellisen epävakaa persoona, jonka vuoksi parisuhde on ollut liian myrskyisä minun makuuni.
Nyt kun olin viikonloppuna jättämässä hänet hän uhkasi tappaa itsensä. Näin ilmeestä että oli tosissaan ja hänellä on tällaista historiaakin takana. Sain sitten hänet lopulta rauhoittumaan kun suostuin jäämään, mutta mitä teen?
Jätänkö hänet ja viis veisaan mitä tapahtuu sitten?
Kommentit (80)
Tuo säälikortti voisi toimia. Kiitos vastauksista!
-ap
Jätä. Saattaa tehdä itsemurhan vaikka jatkaisitkin yhdessä. Et ole vastuussa hänen valinnoistaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä jätä. Auta pääsemään häntä tasapainoon ennen eroa. Ehkä olisit voinut tehdä se jo aiemmin.
Tässä nähdään kyseisen tyyppisen ihmisen ajatusmaailma. Ei kykyä ottaa vastuuta itse itsestään.
Kyseinen "tyyppi" on sairas henkisesti, siksi ei ole kykyä ottaa vastuuta itsestään.
Soita hänen äidilleen tai läheiselle ystävälle kerro miten asia on ja jätä hänet
Asutteko yhdessä? Ala järjestää poismuuttoa ja tee selväksi ettei uhkailu auta. Tuohan ei ole mitään rakkautta naiselta, vaan riippuvuutta, kiusaa ja henkistä väkivaltaa.
Tehkää niin, että lopetat suhteen, mutta älkää vielä muuttako muuten toimintatapaanne kuin seksin ja läheisyyden osalta. Anna hänelle keveä lasku vapauteen.
Puhu hänen ystävilleen, että vievät mahdollisimman paljon tyttöjen iltoihin ja katselemaan uusia miehiä. Pyydä vaikka vähän haukkumaan ja vähättelemään sinua, jotta exäsi mielessä mielikuva sinusta laskee toivottavasti.
Tuttuni kumppani jätti tämän, koska hän oli itsetuhoinen. Joutui osastolle sen takia. Sieltä ulos päästyään hänen kumppani käski muuttaa uuteen osoitteeseen. Tuttu muutti ja nyt häntä ei ole.
Itsetuhoinen ihminen on raskas, mutta kai toiselle voi uhrata keveän laskun pois suhteesta. Pahin on katkaista kaikki yhteys yhtäkkiä. Jos olet hänestä joskus välittänyt, koita tehdä hänelle keveä lasku.
Jotkut käyttävät taktiikkaa, jossa yhdessä asuessa alkavat ällöksi. Jättävät pönttöön kakkaraidat, jättävät roskat jälkeensä, piereskelevät, röyhtäilevät jne. Tämä etäännyttää toista ja lopulta se toinen jättää.
Ohjaa tätä itsetuhoista myös avun piiriin.
Jätä, mutta älä nyt tökeröimmälläkään tavalla, mutta ei sinun tarvitse sitä liian varovastikaan tehdä. Nainen on aikuinen ihminen ja vastuussa itsestään vaikka ei osaisikaan kantaa vastuuta itsestään. Sanoit, että hänellä on tällaista taustaa. Eli hän rakastaa siis itseään liikaa (tarpeeksi) ollakseen tappamatta itseään, haluaa vain pakottaa kaikin keinoin toisen tekemään tahtonsa mukaan eikä itse ymmärrä tekevänsä siinä väärin. Tuo nainen ei tule tekemään itsemurhaa vaan näyttelemään sen yrittämistä vaikka itse tietenkin kokee olevansa täysin tosissaan ja kärsivänsä enemmän kuin sydän kestää..... jätä draamatar, toivottavasti hän jonain päivänä valaistuu ja kerää itsensä, pistää elämänsä järjestykseen, ei se ole muiden velvollisuus, elämä ei vain ole reilua.
Toinen vaihtoehto on olla itse niin epäviehättävä vätys ja p*rseestä, että nainen jättää sinut. Tuo on kuitenkin epävarmaa ja liian vaivalloista, ei sinun tarvitse pelätä naista noin. + naiselle itselleen on parempi, että hänelle ollaan rehellisiä, jonain päivänä se auttaa avaamaan hänen silmänsä.
*rakastaa itseään liikaa tappaakseen itsensä ^
Jätä. Sitä ennen voit lähettää viestit jolkekin hänen läheiselleen ja kertoa huolesi.
Sinulla ei ole velvollisuutta pilata elämääsi hullun kanssa. Itsemurhalla uhkailu on lisäksi pahaa henkistä väkivaltaa.
Olet siis henkisen väkivallan uhri suhteessanne jo nyt. Tarvitset apua itsellesikin. Googlaa onko miehille auttavaa puhelinta. Ellei löydy, soita Naisten linjalle ja kysy heiltä, mihin mies voi soittaa tilanteessasi. He tosin varmaan neuvovat mirhiäkin muutenkin, on kokemusta ja toimintaohjeet tuollaisiin tilanteisiin.
T. Pojan äiti
Saat kuunnella samaa uhkailua tulevaisuudessa. Jos jätät hänet, ehkä typy vetää muutaman disperiinin että sais sut takaisin ja vähän sääliä muiltakin. Jos jäät, seuraavan kerran hän muistaa millä sut saa tottelemaan. Aihe voi olla vaikka väärän väriset sukat.
Ihmiset on hirveittä. Se välittyy tästä viestiketjusta.
Sairas ihminen pitää jättää heti.
Ei se niin mene, jos on koskaan välittänyt toisesta. Minä ainakin kuljen rinnalla, jotta henkilö pääsee pahimman yli ja saa ammattiapua.
Jättäkää te muut. Muistakaa jättää kaikenlaisissa muissakin terveysongelmissa yksin mätänemään.
Sitten ei voi mitään. Lähdet suhteesta ja hän tekee omat ratkaisunsa.
Jätät hänet.
Hänen kannattaisi hankkia apua psyykkisiin ongelmiinsa.
Jos hän vahingoittaa itseään, syy ei ole sinun.
En ihmettele, että syödään mielialalääkkeitä. Ihmisistä on tullut monstereita.
Et tietenkään jää suhteeseen sen takia että toinen kiristää itsemurhalla. Itse ehkä ilmoittaisin hänen jollekin läheiselleen tästä riskistä ja jos hän eroilmoituksen jälkeen sanoisi tappavansa itsensä, niin soittaisin 112 tai sos-auto (jos on vielä olemassa) hänen osoitteeseensa.
On hänelle itselleenkin parempi että tajuaa ettei voi elää sinun varassasi.
Jäämällä mahdollistat sen, että hän voi jatkaa epävakaata, pahoinvoivaa elämäänsä tarvitsematta hakea apua siihen.
Minukin kiinnostaisi miten tällainen epävakaa henkilö jätetään käytännössä. Uhkana väkivalta jättäjää kohtaan tai itseä kohtaan. Mieheni harjoittaa molempia ja on saanut kiristämällä pidettyä minut suhteessa. Lisänä vielä taloudellinen kiristäminen. Ei suostunut irtisanomaan yhteistä asuntoa eikä nyt suostu muuttamaan pois toisen asunnosta (meillä ollut ensin tuo yhteinen, josta pääsin pois vasta kun suostuin ottamaan miehen mukaan!). Hyvinä aikoina, kun on oikein mukavaa mutta sitten taas pakka leviää. Uuvuin suhteen alkumetreillä kotiolojen ja uuden työpaikan huonon ilmapiirin vuoksi niin olen ollut vietävissä. Lähipiirini ei usko tai pitää minua syynä ongelmiin (muutenkin kuin että jssap). Olen haudannut ongelmat mielestäni ja yritänyt elää normaalia arkea.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on hirveittä. Se välittyy tästä viestiketjusta.
Sairas ihminen pitää jättää heti.
Ei se niin mene, jos on koskaan välittänyt toisesta. Minä ainakin kuljen rinnalla, jotta henkilö pääsee pahimman yli ja saa ammattiapua.
Jättäkää te muut. Muistakaa jättää kaikenlaisissa muissakin terveysongelmissa yksin mätänemään.
Itsemurhalla uhkaaminen ja omasta surkeudesta toisen syyllistäminen on pahimmanlaista väkivaltaa, mielestäni pahempaa kuin lyöminen. Puolisoni entinen avokki käytti molempia saadakseen tahtonsa läpi, mutta pisimpään kestävät arvet on jättänyt henkinen väkivalta. Arvottomuuden tunnetta, kun oma tahto ei merkitse toiselle mitään muuta kuin syyllistämällä murrettavaa estettä (olipa kyse lomasuunnitelmista, asumisesta, perheen perustamisesta...), jatkuvaa pelkoa siitä kuinka omien toiveiden toteuttaminen saa vielä aikaan jotain kamalaa -toisen sairastumisen tai kuoleman. Katkeruutta kun huomaa, ettei mitään hirveää tapahtunutkaan kun lopulta uskaltautui lähtemään.
Törkeää väittää, ettei tällaista kiristystä ja painostusta pakeneva olisi välittänyt. Kun nimenomaan välittää -ja siksi kerta toisensa jälkeen taipuu toisen tahtoon, laittaen omat toiveensa ja arvonsa sivuun. Toisen kieltäytyessä hankkimasta henkisiin ongelmiinsa apua ja odottaessa kumppanin kannattelevan ja täyttävän kaikki toiveet.
Lähde, mutta tarjoa apuasi. Aikuisen ihmisen omalla vastuulla on apuun tarttua sitä tarvitessaan.
Höpö höpö. Nyt turvakotiin sieltä.