Voiko ulkonäöstä päätellä onko ihminen alkoholisti vai muuten vaan esim. iän myötä rupsahtanut?
Olen ollut koko ikäni absolutisti ja pitänyt kunnostani huolta. Muutin toiselle paikkakunnalle 10 vuotta sitten ja kun tulin käväisemään edellisessä kotikunnassani 10n vuoden jälkeen ja tapasin vanhoja tuttuja, sain kuulla kysymyksiä että olenko sairastellut tai jopa vihjauksia että olisin alkanut kaljoitella kun ulkonäköni oli muuttunut niin paljon viime näkemästä.
Kommentit (10)
Ööö...ja ne sun vanhat tuttavatko olivat pysyneet hehkeinä viimeiset 10 vuotta? Eihän kukaan ikääntymistään itse huomaa. Jokainen on omasta mielestään nuoremman näköinen kuin muut ikäisensä.
Ja kyllä sen huomaa onko viina vienyt vai ikä tehnyt tehtävänsä.
Jos on tukka harmaantunut niin näyttää vanhemmalta ja jos on lihonut tai laihtunut runsaasti niin sekin vou vanhettaa. Ja jos olet 10 v sitten meikannut ja nyt et. Ja jos olet ollut väsynyt ym.
Ei. Itse olen dokannut 4 vuotta putkeen eikä sitä näe mistään. Lääkärikin ihmettelin kohonneita maksa-arvoja ja vielä totesi, että kun ethän sinä nyt varmaankaan juo. Myönsin kyllä juovani.
Ei voi. Mä juon todella harvoin, mutta näytän ihan alkoholin suurkuluttajalta. Ainakin omasta mielestäni. Punakka iho kasvoissa ja hirveät silmäpussit. Tosi kiva lukea esim. Iltalehdestä, että "Tästä tunnistat viininaaman" ja teksti on kuin suoraan ulkonäköni kuvailua.
No, ei tietysti pitäisi provosoitua ko. lehden jutuista. Harmittaa silti, koska joillekin senkaltaiset lehdet on niitä ainoita lehtiä joita luetaan, ja asiat ovat heille pelkkiä totuuksia.
Mä olen rupsahtanut ennen aikoja,myönnän. En pahemmin käytä alkoholia,pari lasii punasta menee viikonloppuisin.
Mulla on ollut hirveä stressi mun erityislapsen takia.Hän on 25 v. mutta murheet jatkuu.Tämä vanhentaa ja syö ihmistä.Syön kolmea eri verenpainelääkettä ja omeprazoolia.
Uskon että näyttäisin nuoremmalta jos olisin psyykkisen stressin suhteen päässyt helpommalla.
Monet näyttää juopottelijoilta vaikka eivät juokaan. Tupakkakin kyllä jo yksistään vaikuttaa ja edistää rupsahtamista.
Tai sitten ne on sulle jostain kateellisia ja haluaa vaan sanoa jotain ilkeetä?
Jotkut näyttää vanhalta jo parikymppisinä. Oon usein luullut jotain 40-45 vuotiaaksi ja ovatkin olleet 20+ 🙈
Itse olen nelikymppinen ja aina kaikki luulee noin 28-vuotiaaksi. En kyllä juo kuin harvoin enkä polta, kyllä ne varmaan näkyis.
Ei voi. Yllätyin eilen miten naama näyttää siltä, että olisi tullut juotua viikko putkeen. En ole siis juonut pisaraakaan uudenvuoden jälkeen ja sitä ennen harvakseltaan. Tiedän myös miltä naamani näyttää viikon reippaan tissuttelun jälkeen. Tämä tuli parissa tunnissa. Ei ole vieläkään parantunut. Punainen, kuiva ja näpyillä. Jokin allerginen reaktio vissiin.
Yleensä ei voi. Mutta ihmiset kyllä kuvittelevat pystyvänsä tekemään vaikka mitä päätelmiä.