Milloin poliisit tulevat ilmoittamaan kuolemasta omaisille?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun vainaja on alustavasti tunnistettu. Esimerkiksi taskussa olevien henkilöpaperien perusteella. Lopullinen tunnistus sitten vie aikansa, mutta sitä ei odoteta.
Onko muuten koskaan käynyt niin että tuo alustava tunnistus olisi mennyt pieleen, ja vainaja olisikin ollut eri henkilö?
Sen olen kuullut että joskus on jollekin naiselle tultu kertomaan että hänen isänsä on kuollut, vaikka kuolemasta oli jo 20 vuotta aikaa. Oli toinen samanniminen nainen samalla paikkakunnalla jolle olisi pitänyt kuolinviesti viedä.
Heh, vaikka ei pitäisi hehhittää:)
Vierailija kirjoitti:
Sisareni mies teki itsemurhan ulkoilualueella viikonloppuna.
Maanantaiaamuna tulivat poliisi ja pappi ilmoittamaan. Tämä Ruotsissa. En tiedä onko Suomessa pappi mukana.
Hannele Lauri kertoi, että poliisi toi hänelle tiedon sisaren kuolemasta. Oli löytynyt kotoaan kuolleena normaalisti.
Asuin joskus papin naapurissa ja sinne pihaan ajoi park kertaa poliisiauto ja otti papin kyytiin. En tiedä lähtivätkö kuolinviestiä viemään, mutta varsin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tultiin kertomaan parin tunnin päästä tapahtuneesta
Mitä stten oli tapahtunut ?
Poikamme oli kuollut kaverinsa asuntoon.
Toivottavasti kuitenkin osasivat olla hienotunteisia ja osaaottavia puhelussaan Sinulle tuosta tuommoisesta asiasta ilmoittaessaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun vainaja on alustavasti tunnistettu. Esimerkiksi taskussa olevien henkilöpaperien perusteella. Lopullinen tunnistus sitten vie aikansa, mutta sitä ei odoteta.
Onko muuten koskaan käynyt niin että tuo alustava tunnistus olisi mennyt pieleen, ja vainaja olisikin ollut eri henkilö?
Sen olen kuullut että joskus on jollekin naiselle tultu kertomaan että hänen isänsä on kuollut, vaikka kuolemasta oli jo 20 vuotta aikaa. Oli toinen samanniminen nainen samalla paikkakunnalla jolle olisi pitänyt kuolinviesti viedä.
Minun isosetäni kuoli joskus saunareissulla sydänkohtaukseen. Tuolloin riitti ainakin vain se kun paikalla ollut tuttava kertoi poliisille kuka vainaja on ja vannotti olevansa varma asiasta. Ihan hyvin olisi voinut puhua pötyä, jolloin tunnistus olisi mennyt väärin. Ei tosin niin tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sen olen kuullut että joskus on jollekin naiselle tultu kertomaan että hänen isänsä on kuollut, vaikka kuolemasta oli jo 20 vuotta aikaa. Oli toinen samanniminen nainen samalla paikkakunnalla jolle olisi pitänyt kuolinviesti viedä.Minun isosetäni kuoli joskus saunareissulla sydänkohtaukseen. Tuolloin riitti ainakin vain se kun paikalla ollut tuttava kertoi poliisille kuka vainaja on ja vannotti olevansa varma asiasta. Ihan hyvin olisi voinut puhua pötyä, jolloin tunnistus olisi mennyt väärin. Ei tosin niin tehnyt.
Tuo taitaa olla melko harkinnanvaraista milloin poliisi katsoo että vainaja on niin varmasti tunnistettu että voidaan kertoa omaisille. Mutta hyvin harvinaisia ovat väärät tunnistamiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meille tultiin kertomaan parin tunnin päästä tapahtuneesta
Mitä stten oli tapahtunut ?
Toivottavasti kuitenkin osasivat olla hienotunteisia ja osaaottavia puhelussaan Sinulle tuosta tuommoisesta asiasta ilmoittaessaan..
Olin töissä ja mieheni tuli kertomaan minulle. Olen kuullut tapauksesta jossa mies oli kuollut metsästys onnettomuudessa,poliisit tulivat tuomaan suru uutista niin nuori poliisi oli tokaissut,että eikös tämmöises tapauksessa ole tapana keittää kahvit...😕
Veljelleni poliisi tuli kertomaan hänen lapsensa onnettomuudesta heti illalla. Veivät hänet sairaalaan ja soittivat minulle veljeni tilanteesta. Soittivat siis minut veljeni tueksi. Siinä vaiheessa oli todennäköistä , että lapsi kuolee vammoihinsa
Naapuritalon mies oli pudonnut jäihin pilkkireissullaan ja hukkunut. Käsitin lesken puheista, että vainajan löytymisestä oli kulunut kolmisen tuntia, kun poliisi oli vienyt suruviestin leskelle kotiin. Vielä samana iltana oli käynyt tunnistamassa ja hyvästelemässä vainajan kunnan terveyskeskuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on kuollut sairaalassa tai hoitolaitoksessa, niin silloin ei. Onnettomuudessa, itsemurhassa tai rikoksen takia kuolleista tulee aina poliisi kertomaan. Muissa tapauksissa harkinnan mukaan.
Mitä "muita tapauksia" enää jää jäljelle?
Isäni kuoli sairaskohtaukseen mökillä.
Huolestuneena veljeni soitti lopulta hätäkeskukseen myöhään illalla ja paikalle mennyt poliisipartio löysi isän. Veljelle kyllä ilmoitettiin puhelimitse, mutta sanottiin että se on poikkeuksellista, he eivät yleensä menettele näin, mutta koska veli odotti tietoa, he päätyivät soittamaan. Äidin luokse hälytettiin poliisi kertomaan kuolinuutisen, menivät ihan silloin iltamyöhällä. Tietenkin äitikin tiesi odottaa pahinta, mutta poliisista haluttiin ehdottomasti tehdä näin. Veljeni soitti minulle ja pikkuveljelle uutisen, äiti oli lähiomainen. Me emme myöskään halunneet soittaa uutista, mutta asuimme sen verran kaukana, että olisi mennyt useampi tunti ehtiä viemään viesti äidille.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin että siinä vaiheessa kun vainaja alkaa haisemaan. Tulee kiire heivata jäykkis.
Siis jos hekilö kuolee meilein missä vaan niin hänet kuljetetaan nykyoloissa kylmiöön tai siihen tarkoitukseen varattuun ns. ruumishuoneeseen. Sitten poliisi aloittaa omat hommansa tai voivat aloittaa jo kuolin paikalla.