Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikääntyvistä vanhemmista: Minne laitat heidät, jos elävät, mutteivät kykene itsestään huolehtimaan?

Vierailija
26.01.2019 |

Olen yh-äitini ainut lapsi.
Äitini on yli 7-kymppinen.
Asumme 160 km päässä toisistamme.
.
Salaa toivon, että jos lähdemme samassa järjestyksessä kuin synnyimmekin, äitini lähtisi ns. saappaat jalassa, koska minulla ei ole varaa häntä mihinkään "tehostettuun hoivaan" laittaa.

Äidin eläke tosin on n. 2800 €/kk, mutta oletan, ettei sillä mitään tehostettuja hoivia makseta.

.
Rakastan äitiäni ja hän minua.

Olemme kuitenkin "tukkanuottasilla" heti, jos joudumme olemaan samassa tilassa enemmän kuin kolme vuorokautta.

Olemme myös sopineet, etten minä häntä kotiini ota, jos tulee muistisairaus tai muu, jonka myötä hän ei enää voisi asua yksin.

Hän ei missään nimessä haluaisi enää asua minun kanssani enkä minä hänen.
Se 19 vuotta aikoinaan riitti.
.
Pakko tätä on miettiä, vaikka äitini on toistaiseksi reipas, kuntosalilla käyvä ja ulkoliikuntaa (mm. luistelua) harrastava eläkeläinen.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esperiin aattelin laittaa.

Vierailija
2/6 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoa kotiin tai hoitokotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihan riippuu siitä miten ovat mua kohdelleet. Äitini ottaisin luokseni asumaan, isäni sais mädäntyä hoivakodissa.

Vaihtoehtona vois olla myös filippiiniläisen sairaanhoitajan palkkaaminen, jos vanhuksen kodissa on ylimääräinen huone.

Vierailija
4/6 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Njaa. Mummoni on parin aivoveritulpan jäljiltä sokea, puhekyvytön ja puolittain liikutnakyvytön. Alkoholistina elää kansaneläkkeellä. Mutta kyllä se tehostettuun hoitoon riittää, ja vaikka äitini ostaa mummon lääkkeet ja maksaa ummon muut laskut mummolle jäävästä laskennallisesta käyttörahasta, sitäkin jää joka kuukausi muutama euro yli, niin että välillä on vara ostaa parempia peittoja ja uusia verhoja.

Vierailija
5/6 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ihan riippuu siitä miten ovat mua kohdelleet. Äitini ottaisin luokseni asumaan, isäni sais mädäntyä hoivakodissa.

Vaihtoehtona vois olla myös filippiiniläisen sairaanhoitajan palkkaaminen, jos vanhuksen kodissa on ylimääräinen huone.

Isäni onnekseni kuoli ilman suurempia seremonioita, koska välimme eivät olleet suurenmoiset.

Mutta mitä vikaa filippiiniläisessä sairaanhoitajassa on? Sairaanhoitaja on hyvä, jos on, olkoot mistra tahansa maasta.

Vierailija
6/6 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras ystävä on Filippiineiltä kotoisin oleva nainen, joka työskentelee vanhusten parissa vanhainkodissa.

J työskentelee tosiaan vanhainkodissa ja pitää työstään tosi paljon, vaikka joutuukin usein iltavuoroon.

Iltavuoro vie häneltä aikaa olla omien lastensa kanssa, mutta niin se on suomalaisillakin.

**

Filippiiniläisistä saa puhua, mutta mus---li---meista tai maahan--muut--tajista ei.

Hah...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme