Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntouttavassa työtoiminnassa olevat!

Lisbeth Alanko
26.01.2019 |

Onko tällä palstalla vajaakuntoisia henkilöitä, jotka ovat kuntouttavassa työtoiminnassa? Mitä sairauksia teillä on? Onko ketään, jolla olisi ainoastaan fyysinen sairaus / sairauksia, ei psyykkisiä ongelmia?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulainen on. Ei kai oo mitään - on pitkäaikaistyötön.

Vierailija
2/6 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mies on ollut. Hänen ainoa sairautensa oli ja on työttömyys. Kuntouttava toiminta meinasi lamaannuttaa ja masentaa, mutta ei onneksi sairastuttanut pidemmäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on reumasairaus ja masennus, olen vielä aika nuori 30v, eivät vaan päästä työkyvyttömyyseläkkeelle. Olen ollut siellä kuntouttavasta jo kolme vuotta. Olen ollut niin kipeänä, että lähinnä saan pötköttää vaan. Ihmisarvoa alentavaa toimintaa.

Vierailija
4/6 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuntouttavassa toiminnassa olevilla ole sairauksia . Ovat vain olleet työttömänä pidemmän aikaa.

Vierailija
5/6 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ketään, jolla olisi PELKKÄ fyysinen sairaus, kuten reuma (ei fibro) , MS-tauti, lIhastauti tms? Kaikki kuntouttavaan joutuneet ovat siis joko osin tai kokonaan mielenterveyspotilaita TAI täysin terveitä? Onko fyysisesti vajaakuntoisille olemassa joku muu vaihtoehto, jos he eivät kuitenkaan pääse eläkkeelle?

Kysyn, koska sisarellani on selkärankareuma ja vaikea löytää töitä rajoitteidensa vuoksi. Joulun alla olivat Typistä(?) lähettäneet hänet tutustumaan johonkin kuntouttavan työtoiminnan hikipajaan. Siellä oli kuulemma ollut outoa porukkaa, yksi oli hekotellut nurkassa itsekseen, joku mies kysellyt lähteekö sisko tupakalle (sisareni ei polta, ja miehen käytös oli ollut röyhkeää) ja muutkin tapaukset erikoisia. Sisareni ei ole ikinä ollut masentunut, vaikka sairaus on koetellut, mutta nyt itki koko joulun, että joutuu tuonne varmaan loppuelämäkseen. Typin täti oli väittänyt, että velvoite osallistua hikipajaan koskee kaikkia sairaita ja vammaisia diagnoosista riippumatta, jos ei ole päässyt kokoaikaiselle eläkkeelle (sisarella siis osatyökyvyttömyyseläke).

Vierailija
6/6 |
27.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lain mukaan kuntouttavaan ei saa sijoittaa sellaista joka on kykenevä työhön tai työllistyyttä edistävään toimenpiteeseen. Pelkkää pitkäaikaistyöttömyyttä ei myöskään ainakaan oikeusasiamiehen mukaan saa pitää perusteena sille, että henkilön työkyvyn katsottaisiin olevan alentunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi