Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä vauvapalstan vastauksesta olet oikeasti loukkaantunut?

Vierailija
25.01.2019 |

Siis kun jotain täällä kirjoittamaasi on kommentoitu.

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysyin jotain vauva-aikaan liittyen, kun lapseni oli jotain 2kk vanha... olin valvonut synnytyksestä asti aika paljon ja muistan kuinka kaveriäiti, joka juuri ennen minua saanut vauvan, meni vauvan kanssa joka paikkaan, ulkomaille, harrasti jotain vauvatapaamisia jne, niin kuvittelin olevani huono äiti, kun en juuri käynyt 2kk vauvan kanssa kuin vaunulenkillä ja mummolassa... vauvalla oli myös vatsavaivoja, josta mainitsin, että itkee paljon ja siksikin haluaisin pohjimmiltaan olla tutuissa paikoissa ja ihmettelinkin, että eikai tämän ikäisen kanssa muuta harrastusta tarvi kuin ulkoilu...

niin kysyin mitä voisi ja pitäisikö harrastaa... hohhoijjaa, siinäpä sain kuulla olevani paskin äiti ikinä, joka ei ymmärrä lapsensa päälle yhtään mitään. Oikein kunnon ryöpytys päälle, siis aivan sairasta kommentointia.

Ja minä valvoneena hormonipöllyissäni olin, että ei helkkari, mitä mun nyt kuulus tehä, toiset vie vauvan töihin ja mut haukutaan kun kysyn kannattaako tyyliin missään käydä... itkuisuus vauvalla oli kuulemma siitä johtuvaa, että olen ihmispskå.

Silloin loukkasi tosi pahasti. Hormonit kun tasaantui ja unta kun sai, nauroin asialle. Silti jäi ihmetyttämään minkälaisia ihmisiä mahtoi olla haukkumassa, että mitä helvettiä, ihan totta?

Vierailija
22/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kerran tuli paha mieli, kun lauma höyrähtåneitä mammoja tuli vaahtoamaan, miten mun pitäisi ottaa vauva mukaan ruuanlaittoon, kun teen jotain monimutkaisempia ruokia. Että vauva sitten tyynesti istuisi pöydän ääressä ja leikkisi kauhalla tmv. Tämä mun kuopukseni oli liikkeelle lähdettyään varsinainen täystuho, jota ei voinut pienenä jättää vahtimatta sekunniksikaan, ja vielä nyt nelivuotiaanakin pitää olla aika tarkkana. Mutta tästä huolimatta mun olis pitänyt ottaa vauva mukaan ruuanlaittoon. Kuopukseni myös valvotti paljon (ja pitkään, vasta vähän ennen neljää ikävuotta alkoi nukkua), joten olin vähän herkillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti muuttunut karun elämäni aikana niin paksunahkaiseksi, etten loukkaannu täällä mistään.

Tosin lakkasin pitämästä ihmisistä.

Nuo myrkylliset tyypit kylläkin tällä foorumilla pitäisi bannata pois.

Rekisteröitymispakko.

Vierailija
24/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En henkilökohtaisesti enää mistään. Ja olen yrittänyt etten antaisi palstamiesten vaikuttaa käsitykseeni miehistä mutta se on vaikeaa. En saa enää sellaisia ihania perhosia vatsaan esim telkkarin seksikkäitä mieshahmoista kuin ennen. Koska se vaatii mulla sen ajatuksen että mies on paitsi seksikäs, myös hyvä ihminen. Ja tähän hyvän ihmisen käsitykseen täältä säännöllisesti luettu alhaisen kuran vyöry on ruvennut salakavalasti vaikuttamaan. Luulin että olen vain kasvanut liian aikuiseksi, mutta yhtenä iltana telkkarissa oli aivan ihanan söötti mutta samalla miehekkään seksikäs mies ja hän oli joku rescue-eläinten pelastaja. Hello vapaa pudotus vatsanpohjassa, pitkästä aikaa. Ainakin pystyn siihen vielä.

Vierailija
25/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ilmeisesti muuttunut karun elämäni aikana niin paksunahkaiseksi, etten loukkaannu täällä mistään.

Rekisteröitymispakko.

Ainut vaan että noita rekisteröintejä voi feikata. Kyllä röllimöllykät tämänkin tietää.

Vierailija
26/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olein usein ihmeissäni siitä, mitä ihmiset mielessään ajattelevat.

Masennuksen leimaaminen laiskuudeksi on satuttanut, kun itse ole jo monta kymmentä vuotta yrittänyt karistaa sitä harteiltani. Mielenterveysongelmat aiheuttavat todella paljon kärsimystä ja sen lisäämistä tahallisesti on hyvin vaikea ymmärtää.

Vierailija
27/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan täältä sanomisista loukkaannu. Anonyyminä olo tekee toisista ihmisistä ilkeitä ja ankeita. Purkavat omaa pahaa oloaan. Onneksi täältä voi olla poiskin lukemasta kaikkea törkyä. Ja sitten on päiviä että viihdyttää itseään vauviksella. 😘

Vierailija
28/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten löysin palstan ja heti mua haukuttiin kermaperseeksi, se kyllä järkytti. Kerran sain täällä tappouhkauksen ja se lähinnä suututti. Enää ei hetkauta mikään.

Vierailija
29/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että joku random palstamies sanoo että ylipainoinen nainen on ruma ja vihoviimeinen, johon koskisi. IRL-kokemukseni miehistä ovat toisenlaisia; olen kokenut itseeni kohdistunutta rakkautta ja aitoa himoa. Täällä kuitenkin kollektiivisesti miesten suulla väitetään, etten ole minkään arvoinen naisena. En siis edes ole kuin max. 10 kiloa ylipainoinen, mutta sekin on täältä opitusti liikaa. Kyllä, se loukkaa, koska alan vääjäämättä epäilemään kaikkia niitä miehiä, jotka ovat minuun väittäneet rakastuneensa.

Sinun ei missään tapauksessa pidä kyseenalaistaa omia IRL- kokemuksiasi. Ei täällä mitään kollektiivisia mielipiteitä kuule, nimimerkkien takana voi olla mitä tahansa. Jos näkisit ja kuulisit näitä kirjoittajia IRL, ehkä nauraisit itsellesi.

Jos hymähdät mielipiteelle jossa joku pikkupoika julistaa, että hänelle ei kelpaa kuin neitsytnainen, voit myös hymähtää mielipiteille joissa joku muu naisen tai miehen ominaisuus muka pilaa ihmisen. Taustalla on mitä luultavimmin jokaisessa tapauksessa sama ongelma, eikä se ongelma ole sinussa.

Vierailija
30/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suuriin ikäluokkiin kuuluvana olen pahoittanut mieleni siitä käsittämättömästä vihasta joka tällä foorumilla nousee esiin aina, kun meidän sukupolvestamme on puhe (ja hämmästynyt siitä pohjattomasta tietämättömyydestä joka silloin paljastuu).

Vierailija
31/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että joku random palstamies sanoo että ylipainoinen nainen on ruma ja vihoviimeinen, johon koskisi. IRL-kokemukseni miehistä ovat toisenlaisia; olen kokenut itseeni kohdistunutta rakkautta ja aitoa himoa. Täällä kuitenkin kollektiivisesti miesten suulla väitetään, etten ole minkään arvoinen naisena. En siis edes ole kuin max. 10 kiloa ylipainoinen, mutta sekin on täältä opitusti liikaa. Kyllä, se loukkaa, koska alan vääjäämättä epäilemään kaikkia niitä miehiä, jotka ovat minuun väittäneet rakastuneensa.

Mun mielestä vähän pyöreempi nainen on parempi. Jos pinnallisesti ajatellaan.

M48

Vierailija
32/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut monta mutta mieleenpainuvimmat ovat olleet kun minun omat kokemukseni masennuksesta on lytätty sekä nähty vaivaa samassa ketjussa masentuneiden parjaamiseen noin muuten. Sarjassamme masentuneilla on asennevamma jne. Ja että kyseinen kommentoija oli osannut asetella sanansa niin hyvin että sai muutkin puolelleen. Silloin pistin netin kiinni ja menin lenkille.

Toinen oli eräänlainen eettinen ja moraalinen kysymys, johon minulla oli erilainen mielipide kuin useimmilla. En tiennyt sitä ennenkuin vastasin kyseiseen ketjuun. Joku saattaa muistaakin ketjun elinluovutuksesta. Olin sitä mieltä että ihmisellä on lupa päättää haluaako luovuttaa elimiään vai ei. Itse olin ja olen päättänyt olla luovuttamatta henkilökohtaisista syistä. Tämä ei sopinut suurimmalle osalle ketjussa. Se tuntui ikävältä, koska tuli tunne että omaa vakaumusta ei kunnioitettu, vaikka yksinkertaisesti vain päätin itseeni liittyvistä asioista.

Yksittäiset ikävät vastaukset eivät minua haittaa yhtä paljon, mutta ketjullinen ihmisiä kyllä tuntuu raskaalta.

Vierailija
33/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua lähinnä naurattaa törkeät itseeni kohdistetut kommentit :D se loukkaamisen ja kiusaamisen halu, joka niistä paistaa, on vaan niin läpinäkyvää ja absurdia.

Tosin olen kyllä työni puolesta aikanaan moderoinut erään kenties kiistanalaisen järjestön sometilejä, siinä oppi aika hyvin nauramaan ilkeille ja typerille kommenteille.

Älkää antako anonyymien ilkimysten satuttaa teitä <3

Vierailija
34/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähätelty ja syytetty kokemuksiani väkivallasta ja kaltoinkohtelusta tai viranomaisten tekemistä virheistä. Vertaiskokemuksia olisin joskus kaivannut, mutta ei suomalainen imb esilli kykene uhria ymmärtämään tai asiallisesti kohtelemaan se on viimeisen kahdeksan vuoden aikana tullut harvinaisen selväksi. No, pitäkää tunkkinne va jakit, mutta muistakaa, että minulla on sitten täysi oikeus toimia samoin.

Vierailija
35/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun en saanut munsalan kansallispukua.

Vierailija
36/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rekisteröitymispakko.

Ainut vaan että noita rekisteröintejä voi feikata. Kyllä röllimöllykät tämänkin tietää.

Maanisesti kommentoivat myrkynkylväjät kuitenkin alkaisivat erottua. On ketjuja, joista voi vain aavistella että 50% kommenteista on useita oikeita osallistujia ja 50% kommenteista on yhden ihmisen yritys tuhota koko keskustelu.

Vierailija
37/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko viikko sit täällä oli joku 20 sivuinen ketju jossa AP kyseli että onko mahdollista saada suhde jossa ei tarvitse miellyttää miestä. Ehkä sillä oli ihan hyvä ajatus alkuun mutta jossain vaiheessa hän hyökkäsi kaikkia vastaan. Kaikki muut naiset oli vaan panopuita ja huo ria, oli kuulema oikein näille naisille että mies raiskaa ja hakkaa ja oli lähdössä perheväkivallan uhrin haudalle tanssimaan ja nauramaan ja aikoi abortoida poikalapsensa sen takia kun naiset kuulema Suomessa "miellyttämisellään" tuki kiinalaisten tyttöjen abortointia.

Joku toinen pöyristyttävä oli joskus kun nainen syytti ihan kaikesta pilalle menneestä elämässään äitiään. Jos joku koitti puhua jäŕkeä niin joka kommenttiin vastaus "entäpä minä, missä on mun äidin vastuu?"

Täällä oikeesti tulee välillä fiilis että onkohan tuolla ulkona ihan turvallista kulkea.

Vierailija
38/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan loputon miesviha. 

Vierailija
39/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran olen täällä oikeasti loukkaantunut, takana oli karmea sektioon päätynyt käynnistetty synnytys, jossa jouduin niin pahaan kipushokkiin että filmi katkesi, en siis muista mitään siitä osasta synnytystä, muisti palasi sen jälkeen kun sain epiduraalin. Myöhemmin rakastin lasta ihan hulluna ja imetin väärästä imetysasennosta johtuen kaksi kuukautta rinnat verillä ennen kuin ymmärsin mikä mättää. Sitten tänne tuli joku doula puolustelemaan blogikirjoitustaan jossa annettiin ymmärtää että epiduraalin ottanut äiti kohdistaa lapselle tarkoitetun rakkauden synnytyslääkärin eikä suhde lähde käyntiin kuin pitäisi. Se idea että kaiken ton jälkeen äitiys vielä kyseenalaistettiin tuntui niissä hormoonumyrskyissä todella pahalta.

Vierailija
40/57 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on varmaan kymmeniä jos ei satoja.