Kun ystävä ei tule ikinä kylään vaan olettaa minun menevän aina heille
Alkaa hieman kyllästyttää. Ollaan tunnettu ystäväni kanssa yli 10 vuotta. Koko sen ajan näkemiset ovat aina painottuneet siihen, että minun on mentävä heille. Olipa kyse kyläilyistä tai lenkille menosta, aina minun olisi mentävä heille. Jos sanon etten pääse ja ehdotan että hän tulisi meille, näkeminen peruuntuu. Muilla ystävillään hän kyllä käy. Itselläni alkaa tilanne jo niin ärsyttää, että ei tee mieli edes ehdottaa näkemistä.
Olenko niuho kun tympäännyn tällaisesta? Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (18)
Et ole niuho. Molemminpuolista pitäisi kyläilyn yms olla.
Vierailija kirjoitti:
Onko kodissasi jotain, miksi ystäväsi ei halua tulla?
Tuskin on mutta itselleni tulisi sellainen olo ja kurja mieli jos ystäväni toimisi kuten ap:n ’ystävä’.
Vierailija kirjoitti:
En usko. Olen yleensä yksin kotona kun suunnittelemme näkemistä, eli mieheni läsnäolokaan ei voi vaikuttaa tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Olen yleensä yksin kotona kun suunnittelemme näkemistä, eli mieheni läsnäolokaan ei voi vaikuttaa tilanteeseen.
Siis jos hän jostakin syystä ei haluaisi tulla meille, kun mieheni on paikalla.
Ap
Niin, onko kotisi epäsiisti, meluisa. Etkö tarjoa hänelle mitään tai ovatko tarjoilusi huonommat kuin hänellä.
Oli minullakin tuollainen kaveri. Kuulemma mimun luo heiltä oli pitkä ja hankala matka (kilometreissä alle 10)ja kaupungin busdit kulkivat tiuhaan. Yhtä pitkä ja hankala se oli toisinkn päin muttahänestä oli oikeutettua että aina minä menin sinne, ei toisinpäin. Tuli muitakin syitä että tiemme erkanivat täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sulla ei ole esim koiraa tmv jota ystäväsi pelkäisi?
Joskus kyse voi olla jostain ihan pienestä, mitättömältä tuntuvasta asiasta, joka kuitenkin on toiselle valtava mörkö. Keskustelemalla tämäkin saattaa selvitä.
Mulla on just toisin päin. Kutsun kaverin ja sen lapsen aina meille mutta se ei ikinä kutsu takaisin. Mietin, jaksaako katsella tätä enää.
Vierailija kirjoitti:
Niin, onko kotisi epäsiisti, meluisa. Etkö tarjoa hänelle mitään tai ovatko tarjoilusi huonommat kuin hänellä.
En ole ap mutta sama kokemus itsellä. Ja ei, kotini ei ollut meluisa, epäsiisti, ruma ja tarjoilukin on aina ollut runsasta ja laadukasta, kaikille vieraille ja kahvittelijoileee
Ei ystävä tee noin vaan alistaja.
Itse menen mielelläni ystävien luokse tai nähdään kaupungilla. Kodissani ei ole sinänsä "vikaa", ihan siisti pieni koti eikä ole lemmikkejä. En vain tykkää että ihmiset tulevat kotiini, tämä on minulle vähän niinkuin "pyhä" paikka. Joskus olen majoittanut muualta tulleita ystäviä ja sukulaisia mutta muutoin en kaipaa kotiini ulkopuolisia.
Joko ystäväsi on laiska liikkumaan tai hän ehkä ajattelee sinun suhtautuvan kotiinsa samoin kuin minä. Veikkaan kyllä enemmän laiskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus kyse voi olla jostain ihan pienestä, mitättömältä tuntuvasta asiasta, joka kuitenkin on toiselle valtava mörkö. Keskustelemalla tämäkin saattaa selvitä.
Ei ole kissoja, koiria, ei mitään pelättävää. Tuntuu vain ettei hän jaksa nähdä sitä vaivaa, että tulisi tänne.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut nyt vain ovat itsekkäitä ja laiskoja.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on siisti ja viihtyisä koti. Aina olen järjestänyt tarjoiltavaa, heillä käydessäni ei yleensä ole tarjolla mitään elleivät itse satu syömään. Silloin saattaa kysyä, haluanko myös syödä.
Minä menen aina ystävän luo. Ystävällä on lapsia, minulla ei. Helpompi näin, eikä harmita minua. Olen onnellinen, että minulla on ystävä.
Kyllä sille aina selitys löytyy, mutta eipä tuollasta kaveria kannata pitää, itse arvostan suorasanasuutta.
Ehkä hänellä on laktoosiongelma mitä et tajua huomioida? Tai sinä olet vegaani joka paheksuu muiden lihansyöntiä.
Tai sitten klassikko "sulla eiole ees pleikkaria", ja olet vormula fani ja oletat että kaikki haluaa katsoa kisoja?
Kuulostaa törkeältä "ystävältä". Oletko puhunut hänelle asiasta?