Miten pääsen eteenpäin junalla jos jään pois väliasemilla kun minulla ei ole
kuukausilippua, eikä sovellusta kännykässä. Väliasemilla ei ole lippuautomaatteja.
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan suurin osa matkustajista menee pummilla junalla. Konduktöörit heittää vaan pihalle, eivät sakota. Vanhoja kunnon smurffeja näkee todella harvoin.
Itse en tosin harrasta pummilla menoa.
Muuten aikoinaan kun menin junalla Puistola-Tikkurila (eli ei yhtään asemaa siinä välissä, matkan pituus 1min) maksoin kuitenkin siitä oikeaoppisesti seutua kuten kuuluukin. Olen kunniallinen kansalainen 😂
Tuo on kyllä aivan typerää. Joku järki vois noissakin olla.
Sama se on jos menee vaikka Malmilta Tikkurilan. Puistola vaan välissä, mutta seutu pitää ottaa. V*ttumaista.
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä jos lataat puhelimeesi hsl sovelluksen? Kestää alle minuutin ladata. Tai sitten lataat bussikortillesi arvoa? Ei se ole sen vaikeampaa 😂
Kaikilla ei ole älypuhelinta tai sitten ihmisellä on sellainen puhelin, ettei siihen saa ladattua ko. sovellusta. Ihania neuvoja ylimielisiltä ihmisiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitäpä jos lataat puhelimeesi hsl sovelluksen? Kestää alle minuutin ladata. Tai sitten lataat bussikortillesi arvoa? Ei se ole sen vaikeampaa 😂
Kaikilla ei ole älypuhelinta tai sitten ihmisellä on sellainen puhelin, ettei siihen saa ladattua ko. sovellusta. Ihania neuvoja ylimielisiltä ihmisiltä.
Itse sinä olet ylimielinen ja haet tällä kommentillasi paremmuuden tunnetta. :D
Heh, paraskin puhuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sinä olet ylimielinen ja haet tällä kommentillasi paremmuuden tunnetta. :D
Heh, paraskin puhuja.
Pata kattilaa todellakin soimaa. Kuka pisti naurattavan itku-nauru-hymiönkin? Eräs passiivisagressiivinen id**otti. Perusasiat, kuten kohteliaisuus, ovat todellakin haussa tällä palstalla.
Viimeksi olen matkustanut junalla -70 luvulla.
Jos nyt pitäis lähteä junalla paikasta A paikkaan B, hukassa olisin. Niin paljon on varmaan systeemit muuttuneet.
Jos kysyy neuvoa, ei ole kivaa saada pilkkanaurua päälle.
Vierailija kirjoitti:
Hanki matkakortti, jolle lataat saldoa. Tai jos nyt oikeasti siellä "väliasemalla" hengailet niin pitkään, että alkuperäinen ostama lippusi ei ole enää voimassa, on sinulla varmasti myös aikaa kipittää lähimmälle R-kioskille ostamaan kertalippu. Mutta sitä en ymmärrä, miksi joku siellä asemalla ehdoin tahdoin hengailisi niin kauan, että lippu ehtii mennä umpeen.
No ei niitä R-kiskojakaan ole ihan joka paikassa, mulla lähimpään sellaiseen on yli 15 kilsan matka, ja esim tuolla ap:n manitsemalla Espoon keskus-L-vaara välillä Keran asemalta on lähimpään ylipäänsä mitään myyvään kauppaan kilsan verran matkaa.
Mutten mäkään ymmärrä aloittajan ongelmaa, jopa minä maalla asuva julkisia noin kerran vuodessa käyttävä tiedän, että kertalipun voi ostaa etukäteen ja käyttää koska tahansa, plus joka asemalla on kyllä se automaatti, Kerankin asemalla. Ja R-kiskat ei ole ainoita paikkoja ostaa lippuja, tässä mun taajamassa ei ärrää edes tosiaan ole, mutta aseman automaatin lisäksi niitä saa S-marketista. HSL:n sivulla on myyntipisteet: https://www.hsl.fi/myyntipaikkahaku.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi olen matkustanut junalla -70 luvulla.
Jos nyt pitäis lähteä junalla paikasta A paikkaan B, hukassa olisin. Niin paljon on varmaan systeemit muuttuneet.
Jos kysyy neuvoa, ei ole kivaa saada pilkkanaurua päälle.
Tää oli varmaan ihan vaan heitto sulta, mutta siltä varalta että tosiaan joudut junalla reissaamaan HSL:n alueella, niin aloita tästä:
reittiopas.fi
- syötä sinne lähtö- ja päätepisteiden osoitteet, päivä ja kellonaika jolloin matkustat, sekä tieto haluatko lähteä vai saapua perille johonkin tiettyyn aikaan. Systeemi kertoo sulle sitten aika mukavan tarkasti mikä sun reittisi tulee olemaan, missä vaihdat, missä pysäkit piilottelevat jos on useita jne. Ja kertoo minkä lipun tarvitset.
- Sitten etsi lipun myyntipaikka: https://www.hsl.fi/myyntipaikkahaku.
Kun hyppäät junaan sisälle vilauta ostamaasi kertalippua sisäänkäynnin vieressä olevalle laitteelle. Se muistaakseni piippaa tai välähtää jos onnistuu. Jos vaihdat kulkuvälinettä, niin vilauta aina lippua samanlaiselle laitteelle sisään mennessä.
HSL:n alueella sama lippu käy lähinjuniin, busseihin, ratikoihin, metroon jne liki poikkeuksetta. Bussien U-linjat taitavat vaatia oman lippunsa, mutta reittiopas ei taida edes tarjota niitä mukaan.
Totta, huomioi tää! Se hsl-sovellus lakkasi toimimasta viime syksynä ja sovelluskaupasta pitää ladata uusi. Tarkista, ettei vika ole tässä, eikä sun puhelimessa.