Työtyömyysturvasta oikeesti tietäviä?
Tuttava on omasta mielestään pattitilanteessa eikä ole kertomansa mukaan saanut työkkäristään pitävää vastausta asiaansa.
Hänellä on voimassa oleva työsopimus johonkin siivousfirman, mutta se nollatuntisoppari, eli ei mitään varmaa työtä. Ja tuntiakaan töitä ei ollut sieltä varmaan vuoteen!
Kaiken lisäksi se työpaikka on Hesassa ja henkilö itse asuu Turussa. Toki ihmiset pendlaa täältäkin Helsinkiin jotain pari päivää viikossa-duuneja. Mutta ei kait se mikään pakollinen työssäkäynti alue ole turkulaisille?
Kaveri väittää ettei hän voi sanoa itseään irti tuosta tyhjästä työpaikasta ja olemattomista hommista koska hän voisi saada karenssin??
Ja tätä en voi tajuta enkä suostu uskomaan.
Hänen mukaansa työkkäristä ei ole myöskään sanottu ettö voisi irtisanoutua tuosta ilman karenssia?
Voiko tämä nyt pitää miläään paikkansa, tietääkö kukaan. Siis oikeesti. Ketä tämmöinen palvelee.
Toki tilastoissa näkyy että henkilö on työssä mutta todellisuudessa täysin työtön ja kelan rahoilla.
Kommentit (30)
Te toimisto on kuin t erroristi ja niiden kanssa ei neuvotella.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä saa tulla karenssia, koska työmatkoihin menisi päivässä yli kolme tuntia.
Mistä tuon keksit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä saa tulla karenssia, koska työmatkoihin menisi päivässä yli kolme tuntia.
Mistä tuon keksit?
Työmatkoihin kuluva aika määrittää nykyään työssäkäyntialueen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasan vuosi sitten Te-toimiston Typin tilaisuudessa varoiteltiin näistä 0-sopimuksista. Kun välttämättä ei tuntiakaan ole koskaan tehnyt työtä, on kuitenkin virallisesti työssäoleva, kun sopimus työnantajaan on > ei voi käyttää esim. työttömille suunnattuja palveluita, esim. hakea työvoimakoulutukseen, töihin palkkatuella ym.
Eli suositeltiin, että kukaan ei tällaisia allekirjoittaisi.
Te-toimisto varoittaa ja Te-toimisto tarjoaa? Ainakin minulle on tarjottu useampaankin. Ja olen ollut monessa.
Kyllä, näin oli, Antinkadun Te-toimistossa oli tämä tilaisuus. Itse en ainakaan tuota tiennyt aiemmin. Sitä en tiedä, tarjoaako Te-toimisto tällaisia työpaikkoja haettavaksi, minulle ei ole tarjottu.
Nytpä korjaankin, tuli väärä tilaisuus. Ei ollutkaan Typin, vaan 50+ -työnhakijoille järjestetty rekrytilaisuus, jossa oli luentoja ym. Joka tapauksessa Te-toimiston järjestämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuon keksit?
Työmatkoihin kuluva aika määrittää nykyään työssäkäyntialueen.
Niin?
Tiedätkö edes, missä sillä työssäkäyntialueella on merkitystä? Ei suinkaan irtisanoutumisessa vaan työnhaussa.
En kyllä minäkään ymmärtänyt, että mikä ongelma tässä on. Jos työtunteja ei tule, niin työttömyystuki tulee ihan täysimääräisenä.
Toki voi työkkäristä kysyä (uudestaan?), onnistuuko irtisanominen ilman karenssia, mutta jos haluaa varman päälle pelata, niin antaa tuon sopparin roikkua siihen asti, että löytää lähempää töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasan vuosi sitten Te-toimiston Typin tilaisuudessa varoiteltiin näistä 0-sopimuksista. Kun välttämättä ei tuntiakaan ole koskaan tehnyt työtä, on kuitenkin virallisesti työssäoleva, kun sopimus työnantajaan on > ei voi käyttää esim. työttömille suunnattuja palveluita, esim. hakea työvoimakoulutukseen, töihin palkkatuella ym.
Te-toimisto varoittaa ja Te-toimisto tarjoaa? Ainakin minulle on tarjottu useampaankin. Ja olen ollut monessa.
Kyllä, näin oli, Antinkadun Te-toimistossa oli tämä tilaisuus. Itse en ainakaan tuota tiennyt aiemmin. Sitä en tiedä, tarjoaako Te-toimisto tällaisia työpaikkoja haettavaksi, minulle ei ole tarjottu.
Nytpä korjaankin, tuli väärä tilaisuus. Ei ollutkaan Typin, vaan 50+ -työnhakijoille järjestetty rekrytilaisuus, jossa oli luentoja ym. Joka tapauksessa Te-toimiston järjestämä.
Näin arvelinkin. Te-toimisto tarjoaa näitä töitä.
No eihän mikään estä sitä kaveria hakemasta muita töitä ja sen jälkeen irtisanoutuu tuosta nollatuntisopparista. Näin minäkin teen kokoajan eikä ole kyllä mitään ongelmaa, ellei siitä itselleen tee ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lähes kaikki työttömille suunnatut palvelut ovat käytettävissä ihmiselle joka tekee nollasopparilla tai muuten vaan hyvin pieniä työtunteja.