Saako hammastarkastuksen takia olla pois töistä?
Olen saanut ensi viikolle ajan hammastarkastukseen ja ilmoitin siitä tietysti työpaikalle hyvissä ajoin. Mulle on kuitenkin laitettu työvuoro, joka on päällekkäin hammastarkastuksen takia. Olen pyytänyt pomolta työvuoron vaihtoa, mutta pyyntööni ei suostuttu. Joudunko nyt perumaan hammastarkastuksen ja odottamaan taas puoli vuotta jonossa ennen kuin seuraava mahdollisuus tarkastukseen tulee? Mitä jos silloin käy samoin?
Vai voinko jäädä huoletta pois töistä hammastarkastuksen ajaksi? Olen koeajalla ja pelkään karenssia.
Kommentit (26)
Soita sinne hammashoitolaan, josko he voisivat vaihtaa ajan. Peruutusaikojakin tulee päivittäin. Ei sinun tarvitse uudestaan jonottaa. Muuten olen sitämieltä , että työnantajasi on mulkku.
Hmm mielenkiintoista. Asun Tsekissä ja täällä lääkäri- yms. käynnit ovat palkallista työaikaa. Mutta toki jos jatkuvasti ravaat, pomo ottaa puhutteluun ja voi pyytää lääkärintodistusta.
Sairausloma on täällä huonommin - ensimmäiset 3pv palkattomia.
Asia on ihan työpaikkakohtainen. Meillä saa hoitaa lääkärikäynnit työaikana. Osa pitäisi korvata takaisin, mutta tiedän, että jossain yksiköissä ei olla niin tarkkoja. Meillä on lista, jossa luetellaan korvattavat käynnit. Esim. päivystyskäyntiä, kiireellistä hammashoitoa tai sairaalan erikoislääkärikäyntejä ei tarvitse tehdä takaisin. Labrakäyntien ja lääkärikäyntien kohdalla lukee, että käynnit on korvattava, mutta todellisessa tarpeessa ei tarvitse tehdä tunteja takaisin. Mikä sitten on todellinen tarve? Sitä ei ole kukaan osannut selittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityiselle hammaslääkärille on myös ilta-aikoja. Eikä se maltaita maksa, satkun luokkaa.
Monelle osa-aikaiselle matalapalkkatyön tekijälle satanen on iso raha. Niin iso, ettei siihen ole varaa.
Oral mainostaa radiossa hammastarkastusta "mulle ja kaverille" 40€. Pelkkä tarkastus on yleensä lähempänä viittäkymppiä kuin satasta. Sitten jos sieltä löytyy jotain paikattavaa saati otetaan röntgenkuvat, niin sitten maksaa enemmän. Mutta näiden kanssahan voi mennä sitten taas julkiselle, jos ei ole varaa maksaa toimenpiteistä.
Ap oletko kaupan-alalla? Jos oot niin ymmärrän, pois sieltä ja äkkiä! Kaupanala on järkyttävin ala.
Olen ollut kolmessa yrityksessä töissä ja kaikkien työnantajien kanssa olen sopinut, että käyn hammaslääkärissä keskellä työpäivää. Ei akuutti hammaslääkärikäynti on omaa aikaa eli teen käyntiin menevän ajan takaisin, ellen ole sitä etukäteen tehnyt sisään. Ei ole ollut mitään ongelmaa työnantajan kanssa.