Kuinka paljon liikut viikossa ja ikäsi?
Olen itse siis 41v. ja pt sanoi, että minun ikäisen pitäisi kehittää lihasvoimaa vähintään 2 kertaa viikossa ja aerobista liikuntaa vähintään 5 tuntia viikossa, josta vähintään yksi rankempi treeni, jotta sydän ja verenkiertoelimistö saa harjoitusta. Sanoin, että en ole kylläkään 10 vuoteen liikkunut niin paljon. Kävelen päivittäin reippaasti 20-30 min., käyn kerran viikossa jumpassa tai tanssitunnilla ja kerran viikossa teen kuntosalilla minulle laaditun ohjelman. Kesällä tulee toki pyöräilyyn paljon ja uitua lähes päivittäin (kevyttä uintia). Tässä tulee ihan suorituspaineita ja suorastaan elämänmuutos. Kuinka moni edes liikkuu noin paljon kuin suositus on?
Kommentit (46)
Olen 66 v nainen. Kävelen 4-5 päivänä viikossa, lenkit ovat 7-15 km/päivä. Tähtään 100.000 askeleeseen viikossa. Lisäksi käyn loka-huhtikuun aikana vesijuoksemassa pari kertaa viikossa noin 1,5 h/kerta.
Iltaisin teen kuminauhajumppaa ja muuta kehonvastusjumppaa 0,5 h noin 4 kertaa viikossa. Testien mukaan olen ikäisekseni erinomaisessa kunnossa. Nautin kaikenlaisesta liikkumisesta ja harjoittamisesta.
Kuntosalilla yritin käydä mutta ne vemputukset ovat liian hidastempoisia minulle.
Koiran kanssa hidasta löntystelyä n. 3 km päivässä ja pari kertaa viikossa crosstraineria 30 min.
43 n
Pari päivää sitten täytin 60 vuotta. En juurikaan liiku tästä sohvalta paitsi jääkaapille.
169cm/59kg
En sairasta juuri koskaan paitsi joskus krapulaa.
Harrastan liikuntaa noin 1,5 tuntia päivässä viitenä tai kuutena päivänä viikosta. Se sisältää joko 1,5 tuntia reipasta kävelyä tai 45 min jumpan (välillä painoilla) ja 20-30 min kuntopyöräilyn. Pidän itseäni aika hyväkuntoisena ikäisteni joukossa tai vähintään keskivertona. N55
Tällä hetkellä todella vähän johtuen pitkälti melko rankoista lapsettomuushoidoista. Salitreenit olleet tauolla muutaman viikon ja nyt tulee viikossa kävelyä ja joogaa ehkä yhteensä noin 3h. Ikää 32.
8 tuntia viikossa liikuntaa (hyötyliikuntaa kuten työmatkakävelyjä tai arjessa kertyviä askeleita ei ole laskettu mukaan). 8 tuntia koostuu aerobisista treeneistä sekä 3 kertaa viikossa tekemistäni voimatreeneistä. Olen 43.
Moni luulee että askelmittarin laskemat askeleet on oikeaa liikuntaa, mutta tosiasia on että mittari laskee kaikenlaiset askeleet, myös ne joissa liike ei lähde kehon syvistä lihaksista vaan liike on pelkkää löysää huitomista eteenpäin.