Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon liikut viikossa ja ikäsi?

Vierailija
24.01.2019 |

Olen itse siis 41v. ja pt sanoi, että minun ikäisen pitäisi kehittää lihasvoimaa vähintään 2 kertaa viikossa ja aerobista liikuntaa vähintään 5 tuntia viikossa, josta vähintään yksi rankempi treeni, jotta sydän ja verenkiertoelimistö saa harjoitusta. Sanoin, että en ole kylläkään 10 vuoteen liikkunut niin paljon. Kävelen päivittäin reippaasti 20-30 min., käyn kerran viikossa jumpassa tai tanssitunnilla ja kerran viikossa teen kuntosalilla minulle laaditun ohjelman. Kesällä tulee toki pyöräilyyn paljon ja uitua lähes päivittäin (kevyttä uintia). Tässä tulee ihan suorituspaineita ja suorastaan elämänmuutos. Kuinka moni edes liikkuu noin paljon kuin suositus on?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuoden viikkokeskiarvo aktiivisuusmittarin mukaan 5 tuntia ja vartti. Ikää 45 vuotta.

Vierailija
22/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen miltei joka päivä noin tunnin. Todella satunnaisesti (eli pari kertaa vuodessa) saatan tehdä muutaman kyykyn ja/tai vatsalihasliikkeen, mutta en ole koskaan käynyt missään jumpissa tai salilla. Haaveilen sen sijaan käyväni vielä jossain vaiheessa juoksu- ja hiihtolenkeillä. Samoin tennis ja golf vaikuttaa sellaisilta lajeilta joiden harrastamisesta olisi helppo nauttia.

N42

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöräilen 10km/pvä arkisin 40kg peräkärryä vetäen. Kuskaan lapset päiväkotiin ja haen. Ei ole kevyttä 10cm lumihangessa, mokomat kun eivät saa auratuksi noita pyöräteitä. Kesällä onneksi eri juttu :D.

Tuohon vielä kauppareissut kävellen, 4km edestakaisin. Vähintään 3krt/vko. Mennessä vien kierrätyspisteelle lehdet, pahvit, metallit, muovit ja lasit kantaen, lapset työnnän rattaissa ja neljän hengen ruokaostokset kannan kotiin rinkassa/kestokasseissa.

Lasten kanssa käydään näin talvisin pulkkamäessä, sinne on noin 1km matka. Vedän lapset pulkilla tai rattikelkoilla sinne ja takaisin. Kesäisin käydään uimassa 2km päässä. Pihan kolaamiseen menee tunti, ruohonleikkuuseen aikalailla saman verran. Lasten kanssa pitää tietenkin ulkoilla ihan muutenkin vain ja sisälläkin viettää aikaa keskenämme.

Arkiliikuntaa tulee jo sen verran, ettei tee mieli enää mitään liikuntaa erikseen harrastaa. Johan tässä rääkkää itseään aamu seitsemästä ilta yhdeksään, jolloin olisi viimein aikaa vetää vaikka punttitreeniä mutta mieluummin olen tekemättä mitään, venyttelen, rauhoitun ja menen nukkumaan.

N30 - ruuhkavuodet kahden taaperon kanssa.

Vierailija
24/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En harrasta liikuntaa, mutta arkiaskareissa tulee käveltyä puolesta tunnista tuntiin oikeastaan päivittäin. Kaipaisin parempaa lihaskuntoa, mutta jotenkin se aloittaminen tuntuu niin hankalalta kun ei jaksa omalla kehonpainollakaan tehdä parikymmentä kyykkyä ja silti seuraavana päivänä reidet huutaa hoosiannaa ihan kuin olisi jumpannut enemmänkin.

Vierailija
25/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan 1-2 h 6 krt viikossa. Yksi lepopäivä. Yksi päiv on kehonhuoltotreeniä vain. Olen kohta 44 v.

Vierailija
26/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla lihasvoimalla kesät talvet yli kymmenen kilsaa päivässä, enimmäkseen jalan.

Paljon harrastuksia, joissa tarvitsee voimaa, mm metsätyöt.

Saisi olla monipuolisempaa ja venyttelyn oon törkeästi laiminlyönyt. Mutta liikuntaharrastukseen ei oikein ole edellämainitun lisäksi aikaa.

Vierailija
27/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en tee mitään erityistä, mutta paljon arkiliikuntaa. Päivittäin kävellen pari kilsaa kouluun, kaupungissa kävelyä ja taas pari kilsaa takas.

Vierailija
28/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt en tee mitään erityistä, mutta paljon arkiliikuntaa. Päivittäin kävellen pari kilsaa kouluun, kaupungissa kävelyä ja taas pari kilsaa takas.

Ja ai niin, oon 16.

Vierailija
29/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse siis 41v. ja pt sanoi, että minun ikäisen pitäisi kehittää lihasvoimaa vähintään 2 kertaa viikossa ja aerobista liikuntaa vähintään 5 tuntia viikossa,

Tulee minulle mieleen, että PT yrittää vain saada ap:ta käymään omalla salillaan.

Vierailija
30/46 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen itse siis 41v. ja pt sanoi, että minun ikäisen pitäisi kehittää lihasvoimaa vähintään 2 kertaa viikossa ja aerobista liikuntaa vähintään 5 tuntia viikossa,

Tulee minulle mieleen, että PT yrittää vain saada ap:ta käymään omalla salillaan.

Minulle taas tulee mieleen, että kuukausikortilla on aivan sama, käykö salilla kerran viikossa vai kahdesti! Sama tulo yrittäjälle.

Vierailija
31/46 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaan 1-2 h 6 krt viikossa. Yksi lepopäivä. Yksi päiv on kehonhuoltotreeniä vain. Olen kohta 44 v.

Mitä treeniä? Kuntosali? Spinning? Vai jotain kevyttä jumppaa?

Vierailija
32/46 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä se, että nelikymppisenä ei voi enää ottaa rennosti lihaskunnon suhteen. Pakko kiinnittää huomiota, että kuntosali tai vastaava lihaskunto-ohjelma on oikeasti osa arkea. Nuoremmat selviytyvät lihasmassansa ansiosta, ja joka vuosi se katoaa, jos ei tee mitään. Viisikymppisenä on pelkkä raunio, jos ei harjoita lihaksiaan.

Vierailija
33/46 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelen noin 100 km kuukaudessa, ulkona. Olen terve 60v.

Kävely ei riitä yläkropan vahvistamiseen. Myös ryhtilihakset tarvitsevat treeniä jo tuossa iässä tai ongelmia tulee.

Vierailija
34/46 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä juoksen niin paljon kun ehdin. Huilatessa hiihdän.

Vierailija
35/46 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä kertaa viikossa 10 kilometrin lenkki ja yksi 20 kilometriä, lisäksi kuntosali kerran viikossa. Olen 56-vuotias mies, normaalikuntoinen.

Vierailija
36/46 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34. Kävelen päivittäin n 15 km ja kerran viikossa kahvakuulatreeni ja 1-2 krt viikossa 2 h lentopalloa.

Vierailija
37/46 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3h liikuntaa/viikko. Arkiliikuntaa ei juurikaan ole.

Vierailija
38/46 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-3h liikuntaa/viikko. Arkiliikuntaa ei juurikaan ole.

Minkä ikäinen oiet? Kai se on olennaista, onko 20 v. vai 50 v.

Vierailija
39/46 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa viikossa voimaharjoittelua salilla, sen lisäksi säätilanteen ja jaksamisen mukaan reippaita kävelylenkkejä. Nyt talvella vähemmän, kesällä ja syksyllä usein enemmän. Kestävyysharjoittelu ei ole minun mieleeni, mutta nuo kävelylenkit luonnossa menettelee. Työmatkat kuljen lähes aina pyörällä, mutta matkaa on vain 3km suuntaansa.

Vierailija
40/46 |
26.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 000 askelta päivässä.

N25.

Ylipainoinen.