Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon liikut viikossa ja ikäsi?

Vierailija
24.01.2019 |

Olen itse siis 41v. ja pt sanoi, että minun ikäisen pitäisi kehittää lihasvoimaa vähintään 2 kertaa viikossa ja aerobista liikuntaa vähintään 5 tuntia viikossa, josta vähintään yksi rankempi treeni, jotta sydän ja verenkiertoelimistö saa harjoitusta. Sanoin, että en ole kylläkään 10 vuoteen liikkunut niin paljon. Kävelen päivittäin reippaasti 20-30 min., käyn kerran viikossa jumpassa tai tanssitunnilla ja kerran viikossa teen kuntosalilla minulle laaditun ohjelman. Kesällä tulee toki pyöräilyyn paljon ja uitua lähes päivittäin (kevyttä uintia). Tässä tulee ihan suorituspaineita ja suorastaan elämänmuutos. Kuinka moni edes liikkuu noin paljon kuin suositus on?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen noin 100 km kuukaudessa, ulkona. Olen terve 60v.

Vierailija
2/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen reipasta vauhtia n. 5 h/vko, talvella lisäksi hiihdän n. 2 h/vko. 39v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 v. Hyvinä kausina teen 4 - 9 tuntia kestävyysliikuntaa viikossa, mutta voimaharjoittelu on minulle niin törkeän vastenmielistä etten saa sitä tehtyä oikeastaan yhtään. Sitten tulee välillä parin kuukaudenkin täysiä laiskotteluvaiheita.

PT elää siinä omassa kuntosalikuplassaan. Itse suhtaudun niin että kaikki mitä jaksaa tehdä on kotiinpäin, eikä kannata kehittää perfektionismilla mitään paineita.

Vierailija
4/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-4 krt tehokas sykettä nostava kuntosali ja kevät/ kesä/syksy lenkkeilyä ulkona.

N 49

Vierailija
5/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulko-ovelta autolle ja takaisin pari kertaa viikossa. 31v. Käytännössä en ollenkaan.

Niin kauan kun jaksan kavuta rappuset viidenteen kerrokseen, olen tyytyväinen.

Vierailija
6/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvella hiihtoa n.5- 6 kertaa viikossa, välillä kuntosalitreeniä jos ilmat ei suosi hiihtoa/ei lunta.Kesällä juoksua ja suunnistusta saman verran viikossa.Yhden lepopäivän viikossa pidän, joskus kaksi.Kilpaurheilutausta.

N 58 v.

Vierailija
7/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyä 30-60 minuuttia päivisin. Kehonpainoharjoituksia kolme kertaa viikossa. Perus.

Vierailija
8/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa viikossa teen salilla koko kropan lihaskuntotreenit ja muuten tulee hyötyliikuntaa lähes päivittäin kun pyöräilen tai kävelen joka paikkaan. Mulle se riittää. 29 v.

Vierailija
9/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Kävelen 2 krt päivässä bussipysäkille, joskus satunnaisesti lähden pienelle kävelylenkille.

Vierailija
10/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin neljä kilometriä kanttiinsa. Kohta 63v.

Vierailija
11/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen työmatkoja, niistä tulee kuukaudessa joku 150km. Lisäksi vähän koitan joogailla ja työkin aika fyysistä palveluasumisessa. 31 vuotta ikää.

Vierailija
12/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelen noin 5 km päivässä. Välillä lähes 10 km, mutta ehkä se 5 km on sellainen minimi. Kuukaudessa noin 160 parhaimmillaan 200 km kävelyä. Itselle tämä ei silti riitä, mutta en ole koskaan tykännyt mistään kuntosalitreenista ja polveni eivät oikein kestä juoksemista. Minulla on kyllä crosstrainer laite, jota pitäisi nyt alkaa käyttämään, kun varsinkin kovalla pakkasella meinaa liikunta vähentyä. Ikää 25 vuotta.

Vierailija
13/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntaa yhteensä väh.3, max 20h/vk. Yleensä tulee varmaan 6h. Joka toinen-joka kolmas päivä lihaskuntoa, loput aerobista; talvella lenkkeilen, sulan veden aikaan lenkkeilen ja melon.

30v

Vierailija
14/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

24v. fyysinen työ, koiran kanssa päivittäin ainakin tunti reipasta lenkkeilyä, ratsastusta 2-4x viikossa, 4x viikossa salitreeni (bullin ohjeilla) ja 1-2x viikossa kovilla sykkeillä aerobista. rakastan liikuntaa! se on mun tapa viettää vapaa-aikaa ja nautin niin suuresti aktiivisesta arjestani, että en tämän takia halua lapsia sotkemaan menojani

Vierailija
15/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

CrossFit 3-4 kertaa viikossa, lisäksi pari 5 km lenkkiä. Olen 45-vuotias.

Vierailija
16/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30. Päivittäinen askelmääräni on keskimäärin 14000 askelta (suurin osa töistä), salilla käyn vähintään kolme kertaa viikossa, välillä neljä. Joka toinen kerta lihaskunnossa yläkroppaa ja joka toinen alakroppaa, joka kerralla keskivartalotreeniä. Alkulämmittelynä 15-45min crosstraineria/juoksua, loppuun noin 10min kävely. Keväämmällä aloitan vielä työmatkapyöräilyn, eli viidesti viikossa 4+4km.

Kyllähän tuo nyt ihan hemmetisti aikaa vie, mutta mukavaahan se on. En kyllä ajatellut ikuisuuksiin jatkaa yhtä intensiivisesti, sitten kun on tavoitepainossaan voi vähän himmata.

Vierailija
17/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-4 kertaa viikossa sali ja 2-3 kertaa kestävyys, joista vähintään 1 on rankempi. Kestävyysliikunnan suhteen pitäisi selkeästi tsempata. Ikää 35.

Vierailija
18/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein 30-vuotias. Harrastan vain hyötyliikuntaa, kuljen kaikki matkat kävellen (lähin kauppa 1,5km päässä), lapsi kulkee kantorepussa, selässä reppu ja joskus molemmissa käsissä ostoskassit. Kyllä siinä joskus tulee hiki ja syke nousee, mutta pyrin kulkemaan rauhallisemmin, että jaksaa pidemmän matkan.

Myönnän, että tarvitsisin oikeasti enemmän lihaskuntoa, tuosta ei tule tarpeeksi monipuolisesti koko keholle rasitetta. Toisaalta liikun tällä hetkellä reilusti enemmän, kuin pari vuotta sitten. Eikä tätäkään kestä ikuisesti, kun lapsi oppii pyöräilemään. Sitten toivon, että pyöräilyssä säästetyssä ajassa voisin keskittyä paremmin kehonhuoltoon. Nyt en uskalla pyöräillä lapsen kanssa, eikä pyöräkään ole itse asiassa saatavilla.

Vierailija
19/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-5x vk 10-15km juoksua. Kahvakuula.

Vierailija
20/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se riippuu ihan naisesta minkä verran tulee liikuttua. En voi valittaa kun röökiä ja pilvee polttavana jaksan kantaa huonekaluja sinne ylimpäänkin kerrokseen. Mietin monesti että olisi nuorempana kannattanut opiskella parempi ammatti.

Tosin on lihaksuudessa omat hyvät puolet. Kuten naiset tykkää. En ole mikään salibodari vaan raaàsta työstä sitkistynyt. harvoin mutta joskus pitää vähän nöyryyttää jätkiä jotka luulee olevansa kovia. Sitä voi tulla kokeilemaan kantamalla 2 kpl 25 kilon säkkejä kolmanteen kerrokseen. Sitä korkeemmissa taloissa on onneksi melkein aina hissi.

Voimasta on ainakin se hyöty että sillä pärjää ikävissäkin tilanteissa. Järjellä ei niihin edes joutuisi. Alatteko ymmärtää mille olen kateellinen?