Miltä tuntuu nähdä kun toisilla varaa syödä hyvin?
Tämmöistä mietin. Mulla tässä 34 sentin tarjouskeipäpaketti, juustoa 150g ja margariinipaketti. Katson samalla syödessäni Instagramista kun ihmiset käy ulkona syömässä. On burgereita ja terveyskulhoja. Huhhuh, ei olisi ikinä varaa laittaa esimerkiksi 7 euroa burgeriin.
Kommentit (53)
Onhan se joskus kiva nauttia maailman epäterveellisin ja hiilareilla ja rasvalla kuorrutettu kebab. Mutta en koe sitä hyvin syömiseksi. Ja joskus on ollut varaa vetää tommosia monta kertaa viikossa. Se näkyi ja tuntui. Harvinainen ilo tästä köyhyydestä on se, että sitä tosissaan saa miettiä ja pohtia, miten koostaa päivittäin suht terveellisiä ja nälkääpitäviä ruokia. Ja jos on "ylimääräistä", niin en hetkeäkään mieti, että kannattaako se raha käyttää tarjouskalaan vai pikaruokaan. Se
Vierailija kirjoitti:
Tämmöistä mietin. Mulla tässä 34 sentin tarjouskeipäpaketti, juustoa 150g ja margariinipaketti. Katson samalla syödessäni Instagramista kun ihmiset käy ulkona syömässä. On burgereita ja terveyskulhoja. Huhhuh, ei olisi ikinä varaa laittaa esimerkiksi 7 euroa burgeriin.
Miten niin miltä tuntuu nähä..?
Kotonakin voi syödä hyvin, ei sitä varten tartte mennä ulos syömään. En ole ikinä katsonut ainuttakaan kuvaa instasta enkä aio aloittaa.Et ole kovin järkevä sinäkään kun moista harrastat. Mulla ois varaa laittaa 7 euroa burgeriin ulkona mutten keksi mitään syytä maksaa ulkona bulkista kun kotona pystyn itse tekemään ravintolatason ruokaa. Nuo noita sitä kahdehdit eivät oikeasti maksa ruoasta vaan palvelusta.
7 euron hamppari ei ole hyvin syömistä. Sen raaka-aineet kun maksavat maksimissaan 2 euroa ja loppu menee ravintolan muihin kuluihin ja voittoon.Jos käyttäisit aikasi paremmin kuin instan seuraamiseen ja pika-ruoka-annoksen kahdehtimiseen, tajuaisit tämän. Oikeasti hyvin syöminen ei paljon maksa eikä sitä varten tarvitse lähteä ulos syömään pikaruokaa. Briosseja hampurilaissämpylöiksi voi tehdä itsekin, reseptejä löytyy netistä.Tosin niiihin kuuluu käyttää voita eikä margariinia.
Sä olet uusavuton. Opettele kokkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Lopettakaa nyt oikeasti tuo omien burgerien tuputtaminen. Eihän ne maistu lainkaan samalta kuin Hesessä tai Mäkkärissä puhumattakaan että Ap nyt laittaisi niistä instaan kuvia.
Miksi ihmeessä niistä pitäis laittaa instaan kuvia?
Itse en asioi kummassakaan ketjussa koska en pidä tuotteista. Ja noiden kuvaaminen jonnekin instaan nyt vaan on noloa.
Itseasiassa kotona tehdyt hampurilaiset maistuvat paremmalle kun osaa kokata. Mä osaan.Teen sämpylätkin itse.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on possunfilee uunissa gratinoiduilla kasviksilla. Juomaksi punaviiniä. t: kokoomuslainen keski-ikäinen
Meilläkin oli gratinoituja kasviksia, naudan ulkofilepihvit ja viiniä. Kaikki biodynaamisesti tuotettua, myös viini.
t: 25-vuotias opiskelijakommuunissa asuva köyhä vihervassari
Vierailija kirjoitti:
Olisit margariinin ja leivän sijaan ostanut juuston kaveriksi vaikka kananmunia ja porkkanaa, paljon terveellisempää.
Nämä on aina yhtä huvittavia vastauksia. Jos leipä on ollut 34 senttiä ja juusto 98 senttiä ja margariini 1.14e niin paljonko kananmunia ja porkkanaa tuolla rahalla saa?
Vierailija kirjoitti:
Muistan että olin tuosta vähän katkera opiskeluaikana, kun jääkaapissa oli vain valo. Lohduttauduin sillä että kroppa oli kuosissa, mikä ei useinkaan ole niillä joilla on vara syöpötellä. Kun näin jonkun hyvin syöneen ihmisen, keskityin miettimään sitä että no ainakaan en näytä samalta. Sittemmin itsekkin olen saanut juustoa leivän päälle.
Just joo. Tosiasia sitten tämän pienen sadun jälkeen on se, että varakkaammat ovat hoikempia, koska heillä on varaa syödä terveellisesti ja laadukkaasti. Köyhät vetää makkaraa kalan sijaan.
Jos kaapissa on valo, olet itse syypää siihen. Suomi on hyvinvointivaltio ainakin vielä.
Miksi pitäisi käydä ravintoloissa? Mä haluan syödä omassa rauhassa itse tekemääni edullista ruokaa.
Roskaruoka-aterian hinnalla saa vaikkapa ison paketin lihaa, josta riittää useammaksi päiväksi. Eikä lihota tai pieretä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on possunfilee uunissa gratinoiduilla kasviksilla. Juomaksi punaviiniä. t: kokoomuslainen keski-ikäinen
Sianlihaa, hyi yök. En ole ikinä syönyt. Kinkkukin jäi väliin jouluisin. Sianlihan syöjät on arkkityyppejä siitä, miten olet, mitä syöt. Näyttävätkin ihan porsailta. Tähän ovat ulkomaalaisetkin kiinnittäneet huomiota suomalaisten ulkonäössä.
Väitätkö tosissasi, että ulkomailla ei syödä possua vai?
Ei syödä esim. arabimaissa tai Turkissa eikä väki näytäkään vaaleanpunaiselta löllöltä, joka täysikuun muotoiseen naamaansa ahtaa sikaa napa pinkeänä. Jo Kari Suomalainen piirsi kokkarit paksuina saksalaisen kypärän omistajina.
Niin arabimaissa. Entäpä nyt vaikka Kiina? Eikö ole ulkomaa?
Kiinassa sian lihan suosio on rajussa kasvussa ja sinne viedään jopa Suomesta sikaa sen kun keretään.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä tämä homma oikein on. Miksi ei itse ole mahdollista syödä ravitsevasti? Itte olen ainakiin huomannut sen että grilllikiosskin antimet on paremmat kuiin joku rapu josta ei tajua mitään eikä siiinä ole mitään makua.
Ööö jos ei ole rahaa?
Mihin ne teidän rahat sitten oikein menee? Olen ollut työttömänä koko aikuisikäni eikä vielä koskaan ole tarvinnut ruuasta tinkiä. On varaa syödä ulkona ja ostaa mansikoita kesällä.
Työteliäitä ihmisiä kun ovat päässeet pitkälle. En kadehdi ketään materian vuoksi. Samanhan saa täällä jokainen jos vaan viitsii tai jaksaa tehdä töitä unelmien eteen. Ei maailmassa mikään ole ilmaista ja ei se toisten kadehtiminen auta omaa tilannetta mitenkään.
Ei kyllä tule hamppareita syötyä vaikka olisi varaakin. Joskus tietty voi itse tehdä hampparisämpylät ja pihvit kastikkeineen.
BK:n burgerit on parhaat.