Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin keskeyttää lukion

Vierailija
24.01.2019 |

Haluaisin keskeyttää lukion, mutta en keksi mitään alaa amiksesta mikä kiinnostaisi. Onko mitään muita vaihtoehtoja kuin amis ja lukio?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppisopimuskoulutus

Vierailija
2/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat lopettaa? Ei kannata ellei ole varavaihtoehtoa mietittynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös ammattistartti on vaihtoehto. Kannattaa tutkia eri aloja ja ottaa selvää. Myös aikuiskoulutus on vaihtoehto, jos olet yli 18 vuotias. Koulutus kestää yleensä 2 vuotta. 

Vierailija
4/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppisopimuskoulutus

Helvetin vaikea päästä. Pitäisi olla ensin työpaikka ja työnantajan suostua oppisopimukseen. Paikkoja ei juuri ole.

Vierailija
5/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppis

Vierailija
6/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huomioon että lukio on vasta ponnahduslauta yliopistoon tai ammattikorkeakouluun. Monen monta opiskeluvuotta vielä edessä. Että jos nyt jo lukiossa opiskelu tökkii niin ehkä amattikoulu on parempi vaihtoehto, sieltä sentäs valmistuu suoraan ammattiin.

Vierailija
7/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimat ei riitä. Olen äärimmäisen väsynyt ja ainoa asia mitä ajattelen on itsem*rha, ei vaan ole edes mitään motivaatiota opiskeluun. En jaksa tehdä mitään. Kursseja on keskeytynyt jne. eli ei ole mitään järkeä jatkaa. Opiskelusta ei tule yhtään mitään, äly, motivaatio ja voimat ei vaan riitä.

Ap

Vierailija
8/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimat ei riitä. Olen äärimmäisen väsynyt ja ainoa asia mitä ajattelen on itsem*rha, ei vaan ole edes mitään motivaatiota opiskeluun. En jaksa tehdä mitään. Kursseja on keskeytynyt jne. eli ei ole mitään järkeä jatkaa. Opiskelusta ei tule yhtään mitään, äly, motivaatio ja voimat ei vaan riitä.

Ap

Sitte meet amikseen. Kunhan opiskelet jotakin.

Vierailija
9/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka kauan olet ollut lukiossa? 

Olen varma, että myöhemmin sinua tulee kaduttamaan ettet käynyt lukiota. 

Jos lukion jälkeen haluat käydä ammattikoulun, pääset ulos ja töihin nopeammin. 

Vierailija
10/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole ammattikorkeaan tai yliopistoon, ei oikeastaan yhtään mihinkään. Olen lapsesta asti vain odottanut kolemaani ja miettinyt mikä olisi helpoin tapa tehdä se oman käden kautta. Ei minun ollut tarkoitus elää näin pitkään alunperinkään.

Ap

Vierailija
11/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos mielessä on itsemurha, tarvitse jotakin muuta kuin opiskeluapua.

Vierailija
12/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinmäinen vuosi menossa. Olen miettinyt media-alan koulutusta, se on oikeastaan ainoa realistinen vaihtoehto.

Ap

Vierailija
13/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minusta ole ammattikorkeaan tai yliopistoon, ei oikeastaan yhtään mihinkään. Olen lapsesta asti vain odottanut kolemaani ja miettinyt mikä olisi helpoin tapa tehdä se oman käden kautta. Ei minun ollut tarkoitus elää näin pitkään alunperinkään.

Ap

TARVITSET ULKOPUOLISTA APUA! Heti yhteys psykologiin. Tuollaiset ajatukset ei ole normaaleja.

Vierailija
14/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinmäinen vuosi menossa. Olen miettinyt media-alan koulutusta, se on oikeastaan ainoa realistinen vaihtoehto.

Ap

Media-alalla ei ole töitä.

Vierailija
15/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni en tarvitse muuta apua, koska sekin itsem*rha on mielessä ihan vain siksi, että olen aina tiennyt ettei minusta tule tuottavaa yksilöä enkä pääse kunnolla osalliseksi yhteiskuntaan. Lapsesta asti ollut ihan samanlaiset fiilikset.

Ap

Vierailija
16/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, ettei töitä ole. Se on kuitenkin ainoa koulutus josta minun olisi mahdollista päästä läpi.

Ap

Vierailija
17/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Media-alalla ei ole töitä.

Jos et kestä lukion paineita, et kestä myöskään media-alan paineita. Jaksamista ei pidä ajatella vain koulutuksen vaan myös alan työtehtävien näkökulmasta. Media-ala on äärimmäisen kilpailtua, työt projektiluontoisia, työajat epäsäännöllisiä ja työyhteisöissä monenlaista alaisiaan rääkkääväö "taiteilijapersoonaa". Suurin osa elättää itseään freelancerina, eli sinun pitäisi pystyä markkinoimaan itseäsi, verkostoitumaan ja huolehtia toiminimen tai oman yrityksen asioista.

Vierailija
18/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt heti lähtekö lyttäämään jos on edes yksi ajatus, joka pitää elämänsyrjässä kiinni edes jollain tavalla. Minulle se sattuu olemaan tuo media-alan koulutus. Töitä ei varmaan joo ole riittävästi, mutta jos hyvin käy, voi löytää jotain. Verkostoituminenkaan tuskin olisi mikään ongelma, koska olen ulospäinsuuntautunut ja sosiaalinen muuten.

Ap

Vierailija
19/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla samaan aikaan masentunut ja sosiaalinen ja ulospäinsuuntautunut?

Vierailija
20/46 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni en tarvitse muuta apua, koska sekin itsem*rha on mielessä ihan vain siksi, että olen aina tiennyt ettei minusta tule tuottavaa yksilöä enkä pääse kunnolla osalliseksi yhteiskuntaan. Lapsesta asti ollut ihan samanlaiset fiilikset.

Ap

Olet väärässä. Nimenomaan tarvitset muuta apua. Tuollaiset tunteet omasta huonommuudesta ja ettei tule koskaan pääsemään osaksi yhteiskuntaa, ovat masennuksen oireita. Muista kuitenkin, että ne ovat masennuksen tuottamia ajatuksia, eivätkä todellakaan tosiasioita. Nuo ajatukset ja tunteet kertovat siitä, että olet masentunut, eivätkä siitä, millainen ihminen olet. Koska sinulla on itsemurha-ajatuksia, olet todennäköisesti vakavasti masentunut.

Millaista tukea teidän koulussa on saatavilla? Terkkari, koulupsykologi? Ennen kuin teet mitään päätöksiä keskeyttämisestä, käy ensin juttelemassa terkkarilla tai psykologilla. Voitko puhua vanhemmillesi asiasta? Voivatko he auttaa hakemaan sinulle apua?

Tsemppiä, älä luovuta! Sinulla on vielä koko elämä edessä ja olet vasta nuori.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan