Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liian utelias työkaveri

Matilda
24.01.2019 |

Jurppii, jurppii niin maan vietävästi!
Syy tähän on työkaveri jonka uteliaisuus on ihan uskomatonta!

Olen sitten sairaana tai vuosilomalla tai palkattomalla vapaalla niin poissaolo aamuna tai viimeistään lounaan aikaan kilahtaa häneltä viesti missä olen?
Jos olen kipeänä ja vastaan olevani kipeä niin kysymykset jatkuu: mikä sairaus on? Ovatko muut perheessä kipeänä? Millä oireilla sairaus alkoi? Koska arvelen pääseväni töihin jne....
Jos olen vapaalla niin haluaa tietää onko vuosilomaa vai palkatonta.

Olin vatsataudissa vasta ja kun hän kysyi viestillö poissaolon syytä niin vastasin suoraan tavaran lentävän kummastakin päästä :)
Pari päivää myöhemmin palasin töihin terveenä,mutta vielä hieman voimattomana taudin jäljiltä. Pidin pissatauon ja vessasta poistuessa kyseinen työkaveri tuli ovella vastaan. Säikähtänyt ilme ja kääntyi kannoiltaan ettei hän tänne vessaan tule ja porhelsi käytävän toiseen päähän invavessaan :)
Arvatenkin tuo hänen taudinpelko kaiken uteliaisuuden jälkeen sai aikaan minussa sekä naurua että raivoa :)

Kyseisen työkaverin uteliaisuus ei jää pelkästään viesteillä uteluun poissaoloihin liittyen vaan myös kuuntelee mitä puhun töissä muiden kanssa. Paras tai pahin oli se,että juttelin esimiehen kanssa työnkuvani laajentamisesta kahden. No keskustelun jälkeen yllätyäen työkaverini laittoin skypeviestiä ja kysyi mistä oikein juttelin esimiehen kanssa? Että mitä uusia juttuja sulle on tulossa työnkuvaan?
Olin oikeasti että mitä v....a?!
Oli työkaveri sitten kuunnellut jutustelua raollaan olleen oven takana eikä edes pitänyt omana tietonaan kuuntelua, viisas ei ehkä olisi virkkanut mitään asiasta... :)

Mitä tuollaisen työkaverin kanssa oikein tekee? Voiko tuosta sanoa jollekkin että hänen kyselyt esim.poissaoloista häiritsee ja ahdistaa? Nytkin kohta tulossa vuosilomapäiviä pari ja ei kyllä huvita reissusta vastailla hänen ristikuulusteluviesteihin!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole mikään pakko vastata työkaverin viesteihin jne. Käskisin pitämään huolen omista asioistaan.

Vierailija
2/4 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaat vaan, ku kysyt olitko palkattomalla vai vuosilomalla, että lomalla. Jos kysyy uudestaan, niin toistat saman asian kunnes uskoo. Toinen vaihtoehto on sanoa joku huvittuneisuutta herättävä taudinkuva. Toiset ihmiset on valitettavasti pohjattoman uteliaita, mutta ihan ensimmäiseksi kokeilisin muita keinoja kuin suoraan sanomista (valitettavasti tämä ihmistyyppi kääntää sen usein sinua vastaan). Voithan sanoa seuraavan sairasloman aikaan, että isäsi veljen perhe palasi juuri viidakkovaellukselta ja heiltä sait tartunnan tiikeritaudista, jossa alkaa iho muuttua raidalliseksi, ääni möreäksi ja lihanhimo käy sietämättömäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et vastaa. Ja jos valittaa, että et vastannut, voit ihan ystävällisesti sanoa, että "kiitos vaan huolenpidosta, mutta poissaolo luvallinen ja se siitä, tehdäänkö töitä". Olen varmaan tavannut sukulaissielunsa (kyseli aina töihin tultuani, mikä sulla oli, no enpä viittinyt selittää että joo kasvain kohdussa aiheuttaa tulvaa tässä ennen kohdunpoistoa), ja itse vastannut noin. Närkästyi, mutta sain olla rauhassa sen jälkeen. Teet rajat selviksi. Ei mun tartte persaukseni ja sisuksieni epänormaalia toimintaa selvittää...

Jos ne utelut tulee yksityisnumeroon, estä numero. Ja työnumeroa ei ole pakko pitää auki vapaalla, jos et ole päivystyskorvauksella. Mulla on kiinni.

Vierailija
4/4 |
29.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et vastaa. Ja jos valittaa, että et vastannut, voit ihan ystävällisesti sanoa, että "kiitos vaan huolenpidosta, mutta poissaolo luvallinen ja se siitä, tehdäänkö töitä". Olen varmaan tavannut sukulaissielunsa (kyseli aina töihin tultuani, mikä sulla oli, no enpä viittinyt selittää että joo kasvain kohdussa aiheuttaa tulvaa tässä ennen kohdunpoistoa), ja itse vastannut noin. Närkästyi, mutta sain olla rauhassa sen jälkeen. Teet rajat selviksi. Ei mun tartte persaukseni ja sisuksieni epänormaalia toimintaa selvittää...

Jos ne utelut tulee yksityisnumeroon, estä numero. Ja työnumeroa ei ole pakko pitää auki vapaalla, jos et ole päivystyskorvauksella. Mulla on kiinni.

Just noin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan