Onko työkkäristä oikeasti hyötyä?
Syksyn ja talven aikana sieltä on tullut mulle kaksi kertaa ilmoitus, että tässä olisi sulle sopiva työpaikka jota hakea. Molemmat olen saanut kuitata, että haettu jo aikaa sitten. :D
Kommentit (8)
Ei ole. Olen ollut työttömänä 20 vuotta ja saanut kaksi työhönosoitusta sinä aikana Tampereella.
On siitä hyötyä ainakin siellä työskenteleville suojatyöpaikkalaisille. Menisin ennemmin vaikka 9 euron orjaksi jonnekin, kuin alistuisin TE-toimiston ihmisvastaiseen virkatyöhön.
Ei siellä osata kuin sählätä. Olen ollut jokusen kuukauden kuntouttavassa ja jo kaksi kertaa siellä on jätetty hommat hoitamatta. Alkuun ei lähetetty lausuntoa kuntouttavasta työtoiminnasta Kelaan, tämä selvisi, kun olin jo ollut kuntouttavassa kuukauden verran ja nyt jäi usealta päivältä rahat saamatta, kun te-toimisto ei ollut ilmoittanut Kelalle, että olen sovitusti joulunaikana tauolla ja Kela tulkitsi niin että olen ollut poissa ilman hyväksyttävää syytä. Muutosta on haettava valittamalla ja sen käsittely kestää ties kuinka kauan. Kohta ratkeaa suoni päästä, siihen kai nämä instanssit pyrkivätkin.
Työkkärin tavoitteena ei ole ajatella mikä on sinun tulevaisuutesi kannalta paras ja kestävin ratkaisu. Heille olet vain objekti, joka vaatii toimia. Toki vahingossa sokea kanakin löytää sillon tällöin jyväsen ja työkkärin toimenpiteet voivat osoittautua sinulle hyödyllisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä osata kuin sählätä. Olen ollut jokusen kuukauden kuntouttavassa ja jo kaksi kertaa siellä on jätetty hommat hoitamatta. Alkuun ei lähetetty lausuntoa kuntouttavasta työtoiminnasta Kelaan, tämä selvisi, kun olin jo ollut kuntouttavassa kuukauden verran ja nyt jäi usealta päivältä rahat saamatta, kun te-toimisto ei ollut ilmoittanut Kelalle, että olen sovitusti joulunaikana tauolla ja Kela tulkitsi niin että olen ollut poissa ilman hyväksyttävää syytä. Muutosta on haettava valittamalla ja sen käsittely kestää ties kuinka kauan. Kohta ratkeaa suoni päästä, siihen kai nämä instanssit pyrkivätkin.
Juuri tuonkaltaisten paperisotkujen ja huonosti toimivien informaatiokanavien vuoksi olen kieltäytynyt kaikista työvoimapoliittisista toimenpiteistä. Olen ollut kohta 20 vuotta työttömänä ja tottunut tähän tilanteeseeni.
En ole ikinä saanut työkkarin kautta yhtään mitään. Työkkäri on vain nostattanut kollektiivista vihaa valtiota kohtaan. Ihan turha tulla sanomaan että ei ne siellä mitään päätä. Päättäsivät sitten olla jossain oikeissa töissä eikä kyykyttämässä ja kiusaamassa työnhakijoita ilman yhtään oikeaa konkreettsita ratkaisua tai työllistävää tekoa.
Olen työllistynyt yli 20 kertaa ihan itse elämäni aikana. Työkkäri ei ole muuta kuin rankaissu´t minua asioilla näiden välissä. Esim kun vaihdoin riitatilanteen takia lennosta firmasta toiseen niin työkkäri kysyi miksi vaihdoin tuosta aiemmasta pätkätyöstä pois. Minä tyhmänä olin rehellinen ja sanoin että oli aivan liikaa erimielisyyksiä, materiaaleissa huijaavan pomon kanssa kun minä vastasin työmaista. Vaihdoin toiseen työnantajaan, vanhaan tuttuun jonka tapasin autokorjaamolla kun oltiin siellä yhtäaikaa. Jaahas sinä lopetit itse sen edellisen työpaikan joten saat 90 päivää karenssia nyt kun työt loppuivat kauden loppumiseen ja maan jäätymiseen. Olivat kuulemma soittaneet vielä sille huijaripomolle ja kysyneet että olinko lähtenyt omalaoitteisesti jne. Kaveri täytti pskalla pohjia kun olisi pitänyt olla oikeaa tavaraa. Työkkäri on sellainen asia että minä en heidän kanssaan kommuikoi on heidän omaa syytään että tilane on tulehtunut tähän pisteeseen.
On jos olet pilipalikoulutuksia tarjoava firma.