Sähköautoa ei tarvitse lohkolämmittää ollenkaan ja voi lähteä ajamaan heti täysiä?
Kommentit (33)
Sitten sähköautojen kaupunkikeskeisyyttä yritetään kumota sillä että ajetaan Helsingistä Rovaniemelle pääväyliä pitkin ja kehutaan että hyvin meni landellakin.
Mitä jos et asu etkä käy töissä pääväylien varrella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmänä käynnistetty, jos nyt edes käynnistyy, polttomoottori on ihan kauhean jähmeä pitkään. Vaihteistosta puhumattakaan.
Ei ainakaan mun auto ole.
PS Vaihda joskus öljyt, voi kulkea vähän paremmin.
Mutta huutonaurua sun "jähmeälle".
Eikö muka ole autosi jäykkä kovalla pakkasella? Kyllä minun autossa ainakin huomaa kylmänä käynnistäessä kytkimestä ja vaihdekepistä että pakkasta on enemmän kuin normaalisti. Näin on ollut edellisissäkin autoissa ja tämä on vasta vähän reilu vuoden vanha, joten ei pitäisi vanhuudestakaan johtua.
Anna kun arvaan, joku aasialainen riisikuppi? Siinä on se ja sama miten uusi se on jos sitä ei ole tehty pakkasiin. Itse suosin volvoa, ei ole tämän viimeisen 15 vuoden aikana mitä volvoja olen omistanut ollut mitään ongelmaa talvikeleillä, tänäänkin xc90 käynnistyi 2 tunnin lämmityksen jälkeen ihan normaalisti ilman yskimistä, alle 10 minuutin ajan pientä jähmeyttä mutta täällä oli lämpötilakin -27°C.
Minkäs maalainen se Volvo olikaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kylmänä käynnistetty, jos nyt edes käynnistyy, polttomoottori on ihan kauhean jähmeä pitkään. Vaihteistosta puhumattakaan.
Eikö muka ole autosi jäykkä kovalla pakkasella? Kyllä minun autossa ainakin huomaa kylmänä käynnistäessä kytkimestä ja vaihdekepistä että pakkasta on enemmän kuin normaalisti. Näin on ollut edellisissäkin autoissa ja tämä on vasta vähän reilu vuoden vanha, joten ei pitäisi vanhuudestakaan johtua.
Ei ole jäykkä ja on automaatti ja kaikki toimii normaalisti pakkasellakin, lähtee laakista käymään ja lämpenee parissa minuutissa.
Kymmenkunta vuotta vanha Mersu.
eihän se käytä esimerkiksi kaikkia vaihteita, vai käyttääkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no minun dieselautoni käynnistyy ilman lämmitystä jopa -30 asteen pakkasissa, vahingossa on testattu. Ja ei todellakaan mitkään alle -20 asteen pakkaset edes vaikuta auton jähmeyteen, tänä aamuna -26°C oli aavistuksen jähmeä, mutta väittääkö joku tosissaan että sähköauto ei näissä pakkasissa muka olisi?
Vaihdan dieselini sähköautoon sitten kun voin ajaa täydellä latauksella 1000km maantieajoa tai korkeintaan yhdellä pysähdyksellä ja lataamiseen menee alle 5 minuuttia. Uskon että sähköautot on tulevaisuus, mutta se ei ole vielä nykyisyyttä.
Käynnistyyhän se mutta kyllä öljyt on sellaista liisteriä että voi melkein kuulla kun laakereista jyrsitään pintaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa no minun dieselautoni käynnistyy ilman lämmitystä jopa -30 asteen pakkasissa, vahingossa on testattu. Ja ei todellakaan mitkään alle -20 asteen pakkaset edes vaikuta auton jähmeyteen, tänä aamuna -26°C oli aavistuksen jähmeä, mutta väittääkö joku tosissaan että sähköauto ei näissä pakkasissa muka olisi?
Vaihdan dieselini sähköautoon sitten kun voin ajaa täydellä latauksella 1000km maantieajoa tai korkeintaan yhdellä pysähdyksellä ja lataamiseen menee alle 5 minuuttia. Uskon että sähköautot on tulevaisuus, mutta se ei ole vielä nykyisyyttä.
Käynnistyyhän se mutta kyllä öljyt on sellaista liisteriä että voi melkein kuulla kun laakereista jyrsitään pintaa pois.
On semyynnissä sitten k y lmää kyytiä.
Minä ainakin lämmitän toyotaa tunnin 2kw sisälämmppärillä näinä tammikuun paukkupakkasilla
Mukava is t uutua omallapihalla lämpimään au y omaatti tyotaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, joku aasialainen riisikuppi? Siinä on se ja sama miten uusi se on jos sitä ei ole tehty pakkasiin. Itse suosin volvoa, ei ole tämän viimeisen 15 vuoden aikana mitä volvoja olen omistanut ollut mitään ongelmaa talvikeleillä, tänäänkin xc90 käynnistyi 2 tunnin lämmityksen jälkeen ihan normaalisti ilman yskimistä, alle 10 minuutin ajan pientä jähmeyttä mutta täällä oli lämpötilakin -27°C.
Tuossa Volvossa on Yamahan rakentama moottori.
Yksinkertainen kirjoitti:
Sähköauto 3 vrk 25 asteen pakkasessa kadunvarressa - mahtaako käynnistyä?
Toki. Miksi ihmeessä ei käynnistyisi?
Viimeisestä ruotsalaisesta Volvosta on jo 20 vuotta aikaa... että se siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa 10 minuutissa onkin poltoainetta kulunut jo 10 litraa,no onneksi volvoissa on hemmetin iso tankki.
Iso tankki joo, mutta miksi ihmeessä jähmeä auto kuluttaisi 10 litraa dieseliä? 10 litralla ajelee 200 km että eipä taida käsityksesi koskea nykyajan autoista.
Vierailija kirjoitti:
Viimeisestä ruotsalaisesta Volvosta on jo 20 vuotta aikaa... että se siitä
Sama se kuka sen aktuaalisesti tekee, se suunnittelu siinä on tärkeintä. Lisäksi Suomessa myytävät XC90 mallit valmistetaan edelleen Göteborgissa, joten kannattaa ehkä tsekata ne faktat kuntoon.
Että se siitä.
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto 3 vrk 25 asteen pakkasessa kadunvarressa - mahtaako käynnistyä?
Minun polttomoottoriautoni käynnistyi oltuaan viikon 25 asteen pakkasessa intin parkkipaikalla.
Tiedätkö mikä starttimoottoria pyöritti? Akku. Paljon, paaaljon pienempi akku, kuin sähköautoissa oleva.
Tuossa 10 minuutissa onkin poltoainetta kulunut jo 10 litraa,no onneksi volvoissa on hemmetin iso tankki.