Nyt tähän Kaikki vaidevuosi oireet! Kaikki oudoimmatkin.
Kun ei tunnu netistä löytyvän. Mulla esim. kuivuu silmät, muusta puhumattakaan.
Kommentit (42)
Unettomuus on järkyttävää ja joka öistä nykyään.
- Mensikset jättää tulematta, ehkä 6 kuukautta väliä ja sitten taas uudestaan muutaman kuukauden.
- hikoilu on varsinainen vaihdevuosiin kuuluva vaihe. Varsinkin yöllä on niska märkä ja yöpukukin.
-Sitten yöuni on huonoa. Ikäänkuin päästä vetää, sitä jatkuu pitkään .
Mutta muista ettei vaivat jatku ikuisesti, ja pääset niistä ihan varmasti.
Hassuinta oli kun serkun kanssa ajettiin autolla, ollaan saman ikäisiä, niin vuoronperää tuulilasi höyrystyi. Noin kolmen tunnin välein tuli hiki.
Kyllä meillä oli hauskaa. Kaikesta päästiin ajan kanssa.
Ei äkkinäinen hikoilupuuska ole sairaus. Rupea uimaan kylmässä vedessä tai käy kylmässä suihkussa säännöllisesti, olo in ihana sen jälkeen.
Vähän varottava ylimääräisiä kiloja.
Laittakaa ikäkin viestiin, kiitos.
Mulla ei oo mitään oireita vaikka ikää 53 v.
Kaikki ärsyttää ja kiukuttaa. Tai itkettää.
Vierailija kirjoitti:
Tai on oikeesti se, että silmät vetistelee, mutta en tiedä mihin liittyy tai liittyykö mihinkään.
- ensin menkat tihenivät ja pitenivät, vuoto oli lopulta lähes jatkuvaa (hormonikierukka pelasti tilanteen)
- gyne huomasi alapään limakalvojen ohentuneen, olen käyttänyt jo vuosia Vagifem-emätinpuikkoja, itse en asiaa huomannut, koska olen ihan yhtä ylimärkä seksissä kuin aina ennenkin
- silmät kuivuvat, silmätipat käytössä aamuin illoin
- FSH ensin nousi (mieslääkäri totesi, etten enää saa lapsia), menkat palasivat pitkän tauon jälkeen ja FSH-arvo oli laskenut, ultrassa näkyi kypsymässä oleva follikkeli (naislääkäri totesi, että voin saada vielä lapsia)
- niveliin tulee välillä kiputiloja
- hiukset harmaantuvat
- järkyttävät hikoilukohtaukset monta kertaa päivässä ja öisin
- univaikeidet (ennen nukuin aina hyvin ja sikeästi koko yön, nyt heräilen, enkä saa enää unta)
- kestovitutus päällä
- karjuva äiti ja murkkuikäinen poika on huono yhdistelmä
n.47 v
-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai on oikeesti se, että silmät vetistelee, mutta en tiedä mihin liittyy tai liittyykö mihinkään.
Viittaa kuiviin silmiin.
Kehon lämpötilan lievä lasku. Tasainen 36,3. Aiemmin oli vähintään 36,6 ja tiettyyn aikaan kuukaudesta 37,5 astetta. Oikeastaan tuo on ihan hyvä, koska enää ei tarvitse palella yhtä paljon kuin ennen.
Kuivuus alapäässä. Tai ensin siis luultiin, että se on vain kuivuutta. Uimaan ei ole tehnyt mieli enää vuosiin ja istuminenkin saattoi sattua. Mutta sitten selvisi, että syy oli muussakin kuin kuivumisessa.
Sain rintasyövän ja siihen liitännäishoitona hormoonit poistavat lääkkeet (syöpä eli hormooneilla).
Ainoat oireet tähän mennessä ovat olleet hikipuuskat ja menkat jäi pois. Jatkoa odotellessa...
Hormonikorvaushoito sai mulla aikaan sen, että hiuksert alkoivat tuuhentua, ihon kunto parani ja aloin tuntea seksuaalista halua uudestaan. Nyt pitäisi vaan löytää sopiva mies. N50
Hikoilupuuska on oma p r o s e s s i n s a.
Ensin 10 sek paniikkikohtaus, sitten kiukku, sitten pissahätä ja sitten kuuuumuus, lopulta edellämainitut vapauttava hiki.
Ällikällä lyötynä huomasin, että kuumat aallot jäi, kun jätin gluteiinin ja sokerin. Mutta jo kaksi Magnumia sai oireet takaisin (ice-cream).
Ottakaa naiset se hormonikorvaushoito, älkääkä luovuttako! elämänlaatu paranee ihan hirveesti!
Ikää vasta 48v ja kuukautiset olleet pois 4kk ja sitten taas yhdet ja pois monta kuukautta
väsyttää, itkettä, masentaa, ei nukuta, hikoilua. oikein mukavaa..
oletteko ottaneet hormonikorvaushoidon ja miksi, miksi ei
N50 kirjoitti:
Ottakaa naiset se hormonikorvaushoito, älkääkä luovuttako! elämänlaatu paranee ihan hirveesti!
Jos voit luvata, etten sairastu rintasyöpään, kun on historian vuoksi kohonnut riski se saada
Kuivuus, huonot yöunet. Onneksi kuumat aallot vain nimensä mukaisia eli ei varsinaista hikoilua.
Seksi ei kiinnosta pätkääkään! Onneksi olen yksinäinen ihminen, niin tuosta ei tule ongelmaa.
Varmaan jotain esioireita: kierto lyhentynyt melkein viikolla, tätä kestänyt jo kolme vuotta. Ikää kohta 44 v. Kierron ero vaiheet tulee korostettuina, esim. ovulaatiovaiheen panetus. Lapset 2 v ja 14 v, saa nähdä onko meillä kohta yhtä aikaa uhma-, murros- ja vaihdevuosikilareita, mies raukka. :)
No se ja ahdistus, rytmihäiriöt, pään ja niskan hikoilu, univaikeudet. Hormonikorvaushoidon auttoi nopeesti muihin, mutta silmät kuivat edelleen.