Voimia teille muille työttömille, yh:na lasten kanssa tämä on tosi rankkaa
Minäkin olen ensi kertaa työurani aikana työttömänä. Elämä on ihan järkyttävän ahdistavaa tällä hetkellä, onneksi saan ansiosidonnaista. Pelkään työttömyyden pidentyvän ja tulojen putoavan. Meillä rahaa kun menee mm.
-Vuokra 1100€
-Molempien lasten lätköharrastus yhteensä n. 800€/kk + varustehankinnat
-Auton kulut n. 400€/kk ja tässä lainanlyhennys
-Ruoka 800€/kk, tässä on ollut pakko hakea säästöä, tässä tupakat mukana.
-Vakuutukset, sähköt, netflixit ym. keksimäärin 100€/kk.
Siis ihan kauhean kallista. Meill ei ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa lasten harratukset. Muuten ollaan kohta kadulla.
Kommentit (8)
Ei noin kalliita harrastuksia lapset tarvitse. Iso on sun ansiosidonnainen. Häpeisit täällä kehuskella!
Vierailija kirjoitti:
Ei noin kalliita harrastuksia lapset tarvitse. Iso on sun ansiosidonnainen. Häpeisit täällä kehuskella!
Tienasin ennen työttömyyttä ihan hyvin. Tiedostan sen, että ansiosidonnainen ei kestä ikuisuutta ja siksi harrastukset joudutaankin lopettamaan. Luithan aloituksen?
Ap
Pääset maistaa elämää..
Eka vaihtuu lätkä sählyyn ja auto vaihtuu dösälippuun. Safkan osteluun menee enemmän aikaa, kun joutuu oikeasti katsomaan mitä ostaa. Vakuutusmaksu kun tulee, niin ekaa kertaa tulee ajatus, että teenkö tällä mitään ja toteat en tee. Kämppä vaihtuu pienempään.. Noin on käynyt hyvin monella.
Eikö lasten isä voi maksaa harrastuksista?
Hyvinhän teillä menee. Itse olen ollut 6 vuotta köyhänä ja työttömänä. Aluksi vain ahdisti, miten selviää. Nyt olen alkanut kuulemaan ääniä. Kannattaa heti mennä mihin vaan töihin, vaikka pärjäisikin ansiosidonnaista venyttämällä. Pari vuotta ulkona työelämästä ja ei enää pääse takaisin.
Saako kysyä, mitä ajattelit työttömistä ja heidän toimeentulosta ennen omaa työttömyyttäsi?
Onko ap todellakin niin typerä, että karsii menoja vasta sitten kun on pakko? Nyt kun tekisi peliliikkeen ja säästäisi sen mitä voi. Mutta jotkut ei opi ennen kuin paska on housuissa, jos silloinkaan.
Tuo korttitalo lähtee tuulen mukana kun ansiosidonnainen loppuu.