Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opettaja oli pakottanut lapseni hiihtämään kuumeisena ! Ja minä kun luulin sadististen liikkamaikkojen jääneet 80-luvulle..

Vierailija
23.01.2019 |

Laitoin wilma-viestin ja ilmoitin myös olevani yhteydessä rehtoriin asian tiimoilta. Poika vielä joutui kävelemään kotiin niiden suksiensa kanssa, yritti soittaa kyllä minulle että hakisin mutta lähti kävelemään kun en heti voinut vastata.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun piti aikoinaan hiihtää murtuneella ranteella, vasta kun aloin itkeä tiuskaisi opettaja että "No sattuuko siihen muka noin kovasti?" Pisti kävelemään yksin sukset kainalossa takaisin koululle, jossa terkka vilkaisi kättäni ja sanoi että "Sun pitää mennä nyt terveyskeskukseen".  Sain talkkarilta kyydin :D

Opettaja oli ollut ihmeissään, kun tuli etsimään minua ja terkka sanoi lähettäneensä tk:hon. 

Vierailija
22/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapselle pitää myös opettaa tervettä maalaisjärkeä ja puolensa pitämistä. Jos on kuumeessa niin silloin ei lähde hiihtämään vaan reippaasti kotiin sairastamaan. 

Meillä kävi niin että tytölle iski kova vessahätä kesken tunnin ja opettaja kielsi ehdottomasti menemästä vessaan. Tyttö onneksi ei uskonut vaan sanoi että pakko mennä ja meni. Opettaja oli tästä erittäin närkästynyt ja vihainen kun lapsi kehtasi kiellosta huolimatta mennä vessaan. Olisi vissiin pitänyt paskoa housuun niin ope olisi saanut valtakiksit.

No voi hyvä tavaton :(

Kyllähän lapsillakin voi olla vaikka suolistosairauksia, tai mennä äkisti maha sekaisin. Olen aina omille oppilaille painottanut, että menkää ensisijaisesti välitunnilla vessaan, mutta jos on ihan pakko pakko, niin vessaan pääsee kyllä pyytämällä kesken tunninkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mitä hittoa se poika siellä koulussa teki kuumeisena? Tottakai jos oppituntiin osallistutaan, niin siellä tehdään mitä muutkin. Mutta kuumeisena ei pitäisi osallistua koko tunnille.

Eli jos kuume nousee esim kesken koulupäivää, niin siitä huolimatta hiihdetään tai itketään ja hiihdetään?

Ei, vaan mennään terveydenhoitajalle tms.. Ja se passittaa kotiin. Vanhempi tai joku muu sitten hakee.

Vierailija
24/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakotit siis puolikuntoisen pojan kouluun tartumaan taudin muihin lapsiin. Kuumeisen pojan paikka on kotona toipumassa eikä koulussa.

Vierailija
25/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun piti aikoinaan hiihtää murtuneella ranteella, vasta kun aloin itkeä tiuskaisi opettaja että "No sattuuko siihen muka noin kovasti?" Pisti kävelemään yksin sukset kainalossa takaisin koululle, jossa terkka vilkaisi kättäni ja sanoi että "Sun pitää mennä nyt terveyskeskukseen".  Sain talkkarilta kyydin :D

Opettaja oli ollut ihmeissään, kun tuli etsimään minua ja terkka sanoi lähettäneensä tk:hon. 

Mikähän siinä on että liikunnanopettajissa noita sadisteja on? Meillä oma opettaja onneksi uskoi aina, jos joku sairastui kesken koulupäivän tai ei pystynyt osallistumaan johonkin. Opettaja oli reilu ja napakka, niin kukaan ei kehdannut esittää olevansa sairas. Terkkari ei ollut joka päivä mutta kuumemittarin sai kyllä opettajanhuoneesta lainata ja opettajan valvonnassa tarkistettiin lukemat. 

Vierailija
26/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai olet nyt antanut tulehduskipulääkettä ja paljon mehua tai vettä?

Ja loppuviikon lapsen pitää levätä ja olla kotona.

Vasta ensi maanantaina aikaisintaan kouluun.

Vierailija
27/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen vika se nyt olikaan, että joutui kävelemään kotiin, kun et vastannut puhelimeen?

Olisiko opettajan itse pitänyt hylätä muut lapset ladulle ja kantaa se sinun herranterttusi reppuselässä kotiin?

Vierailija
28/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakotit siis puolikuntoisen pojan kouluun tartumaan taudin muihin lapsiin. Kuumeisen pojan paikka on kotona toipumassa eikä koulussa.

Kipeäksi voi tulla hyvin nopeasti. Esimerkiksi influenssa voi iskeä ihan parissa tunnissa, aamulla ollut normaali olo mutta päivällä jo korkea kuume. Sama pätee myös vatsatauteihin, voi olla täysin normaali olo mutta yhtäkkiä alkaa oksu ja pasko. 

Vierailija
29/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän out pf topic, mutta kun tyttäreni sairastui keskenkoulupäivän niin sijaisopettaja vaati että minun on haettava tyttö, vaikka sanoin että olen tässä kotona. Eikun sinun pitää nyt tulla vastaan, en voi laittaa Ainoa yksin kävelemään ! Ja koulu on tuolla kadun päässä, näkyy parvekkeelta! Tyttö on 11 ja tällä oli  vähän kuumetta, hyvin olisi pystynyt kävelemään yksin!

Vierailija
30/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapselle pitää myös opettaa tervettä maalaisjärkeä ja puolensa pitämistä. Jos on kuumeessa niin silloin ei lähde hiihtämään vaan reippaasti kotiin sairastamaan. 

Meillä kävi niin että tytölle iski kova vessahätä kesken tunnin ja opettaja kielsi ehdottomasti menemästä vessaan. Tyttö onneksi ei uskonut vaan sanoi että pakko mennä ja meni. Opettaja oli tästä erittäin närkästynyt ja vihainen kun lapsi kehtasi kiellosta huolimatta mennä vessaan. Olisi vissiin pitänyt paskoa housuun niin ope olisi saanut valtakiksit.

No voi hyvä tavaton :(

Kyllähän lapsillakin voi olla vaikka suolistosairauksia, tai mennä äkisti maha sekaisin. Olen aina omille oppilaille painottanut, että menkää ensisijaisesti välitunnilla vessaan, mutta jos on ihan pakko pakko, niin vessaan pääsee kyllä pyytämällä kesken tunninkin. 

Minun yläasteaikana opettajat nurisi jos meni tunnilla ja jos meni välitunnilla niin TAAS nuristiin koska sisällä ei olis saanut olla. Vaipatko meidän olis pitänyt laittaa

Vierailija
31/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi edes sanonut opettajalle että on huono olo? Mistä tiedät että opettaja pakotti hiihtämään? Ja miten muuten se lapsi olisi päässyt kotiin kuin kävelemällä kun sinä et vastaa puhelimeen? Opettajilla ei ole lupaa kyyditä oppilaita. Jotenkin tulee olo ettei lapsi ole oikeasti edes kertonut koulussa että on kuumeinen olo, koska jos olisi kertonut olisi kuume varmasti käyty mittaamassa ja opettaja olisi soittanut kotiin että tulkaa hakemaan pois.

Vierailija
32/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä kuumeinen lapsi teki koulussa?

Ei ollut aamulla vielö kipeä !! I Oli välkällä kuulemma ihan äkisti alkanut palella kamalasti ja sitten  ruvennut särkemään päätä, olo mennyt hetkessä kurjaksi. 

Aloittaja

Menikö poika terkkarille koulussa ja kuume mitattiin? Jos ei, niin mistä opettaja voi tietää että sille yhtäkkiä nousi kuume eikä vaan lorvikatari?

En tiedä nykykäytäntöjä, mutta esimerkiksi mun koulussa luokilla 3-6 ei ollut terveydenhoitajaa lainkaan.

Yläasteella sellainen oli tyyliin paikalla kahtena päivänä viikossa ja ei silloinkaan koko päivää.

Vierailija
33/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut aamulla vielö kipeä !! I Oli välkällä kuulemma ihan äkisti alkanut palella kamalasti ja sitten  ruvennut särkemään päätä, olo mennyt hetkessä kurjaksi. 

Aloittaja

Koulussa on terkkari ja jollei ole omalle opettajalle voi kertoa sairastuneensa ja lähtevänsä kotiin.

Tietysti jos poika on lintsarin maineessa jo alkuaan, niin onhan se mieletön sattuma, että juuri ennen hiihtoa sairastuu. Näin ehkä opettaja mielessään ajatellut.

Vierailija
34/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajalta pyydetään lupa poistua koulusta. Mun teini lähtee ilman lupaa jos sitä ei saa.

Sitten laitan luokanvalvojalle viestin.

Ei ole tullut ongelmia.

Kerran tehnyt noin.

Noi pienet lapset on liian kilttejä.

Ap pidä jatkossa känny aina mukana, ihan sama mitä teet.

On noita soittoja tullut matkan varrella, lapset turvautuu äitiin.

Nuorin täyttää 15 vuotta.

Jos mun kaksi teiniä kotona niin silloin känny äänettömällä, silloin uskallan olla rauhassa.

Vierailija
35/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja

Koulussa on terkkari ja jollei ole omalle opettajalle voi kertoa sairastuneensa ja lähtevänsä kotiin.

Tietysti jos poika on lintsarin maineessa jo alkuaan, niin onhan se mieletön sattuma, että juuri ennen hiihtoa sairastuu. Näin ehkä opettaja mielessään ajatellut.

Oot kyllä tyhmä, vasta teinit lintsaa, ei noin pienet.

Vierailija
36/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei napannut hiihtäminen, niin reppanalle nousi "kuume". Poika vois hiljalleen lopettaa laiskottelun ja ottaa vastuuta. En minäkään hiihdosta pitänyt, mutta lykin menemään raivolla. Pullamössöt eivät tee nykyään mitään, jos vähänkään ei kiinnosta. Laiskuus kukkii ja vanhemmat nielevät kaiken kyseenalaistamatta. Jos sillä olisi oikeasti ollut kuumetta, niin se kuume olisi mitattu ja mittarilukeman näyttäessä hälyyttäviä astelukuja olisi poika seurannut sivusta tai lähtenyt kotiin.

Vierailija
37/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumeessa urheilemisesta voi tulla vakavia seurauksia, kuten esim sydänlihastukehdus.

Vierailija
38/38 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

666satanhammer666 kirjoitti:

Ei napannut hiihtäminen, niin reppanalle nousi "kuume". Poika vois hiljalleen lopettaa laiskottelun ja ottaa vastuuta. En minäkään hiihdosta pitänyt, mutta lykin menemään raivolla. Pullamössöt eivät tee nykyään mitään, jos vähänkään ei kiinnosta. Laiskuus kukkii ja vanhemmat nielevät kaiken kyseenalaistamatta. Jos sillä olisi oikeasti ollut kuumetta, niin se kuume olisi mitattu ja mittarilukeman näyttäessä hälyyttäviä astelukuja olisi poika seurannut sivusta tai lähtenyt kotiin.

Se on fifti-siksti tikkuja kynsien alle vai hiihtämään? Mulla on törkeän korkea kipukynnys. Juurihoitoakin tehty ilman puudutusta. Sanotaan että aseella uhattuna saatan ehkä hiihtää ja silloin uhkaajan on oltava tosissaan.

Joutuu ampumaan.