Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myös SINÄ olet osasyyllinen Suomen masennustilastoihin

Vierailija
23.01.2019 |

Varsinkin, jos olet yhtään vanhempaa sukupolvea, koulukiusaaja tai kiusaamisen sivustakatsoja.

Tai ehkä olet ennakkoluuloinen: että vanhempien huonot tavat on myös lasten huonoja tapoja. Että kun Markku on epäluotettava juoppo, kohtelet Markun poikia kuin ilmaa, koska sinulle he ovat yksi ja sama asia. Ehkä olet ei-niin-hyvätaustaisen nuoren kohdalla antanut asenteesi näkyä, että ei tuosta kuitenkaan mitään tule, ja saatat jopa ajatella, että jos ei vanhemmat auta, miksi kenenkään muunkaan pitäisi.

Tai ehkä ajattelet, että tiettyä työtä tekevät ihmiset ovat parempia kuin toiset. Kenties arvotat ihmiset statuksen ja omaisuuden mukaan, joko ylös tai alas. Ehkä olet osallistunut siihen, että porukassa jätetään joku ulkopuolelle. Ehkä olet sanonut jollekin, joka on sinulta pyytänyt apua, että pärjää itse. Ehkä olet nauranut toisen unelmille, tai suoraan lytännyt ne.

Täällä meillä Suomessa ollaan hirvittävän julmia. Ja ehkä somellakin on osansa tässä. Jos ennen Martta ajatteli, että ei niistä Markun pojista mitään tule, niin nyt Martta kertoo sen netissä - kenties jopa omalla naamallaan. Ja Markun poika, joka on kyllä aistinut muiden pahansuopaisuuden, lukee sen suoraan Facebookista. Ja Martan ystävän Riitan kaikille julkinen päivitys pilkkaa masentuneita, ja ne päivityksen lukeneet masentuneet tuntevat itsensä vielä asteen verran surkeammaksi ihmiseksi kuin eilen. Eikä kukaan voi paremmin, päinvastoin.

Osaatko juuri sinä ajatella, miten pienikin teko voi toiselle olla iso, liian iso? Miten lyttäävä asenne rikkoo lapsia ja nuoria? Miten kovat arvot vaikuttavat heihin, joilla ei ole voimia olla menestyviä ja Hyviä Ihmisiä?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin olen, koska olen itse masentunut. Tralalallalei. thanks for information my mother

Vierailija
22/32 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, olen syyllinen myös ilmastonmuutokseen ja vaikka mihin, ei tuo niin kiinnosta kun en noihin konkreettisesti voi vaikuttaakkaan. Turha ketju.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat keskimäärin tosi kehittymätöntä sakkia henkisesti.

Keskimääräinen aikuisen statuksella oleva ihminen ei ole sellainen kypsä ja hyvä reilu epäitsekäs ymmärtäjä, jollaiseksi silloin pienenä lapsena "aikuisen" ihmisen kuvitteli.

Lajina ihminen on kehittymätön, ahne, barbaarinen ja julmahko.

Tässä ajassa elämä voi olla sietämätöntä, koska on lyhyessä ajassa tullut teknologisia ja digitaalisia harppauksia.

Liikaa kilpailua, pinnallisuutta ja pas-kakan kasvu- ja levitys alustoja.

Morjesta vain. Voisitko valaista ajatusmaailmaasi vähän että mihin sinä ihmisiä lajina oikein vertaat? Kastematoihin vai vompatteihin vai mihin?

Vierailija
24/32 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyväsydämisiä ihmisiä on ihan liian vähän. Onneksi sentään jonkun verran.

Kaikki itsekkäät ja vain omaa etuaan tavoittelevat vois lähettää Siperiaan. Ja tarkoitan tällä sellaisia ihmisiä joilla on pokkaa tehdä ja sanoa mitä vaan muiden kustannuksella. Niin, että joku joutuu kärsimään hänen onnensa vuoksi.

Myös kateelliset ihmiset ja heigdän negaationsa vois laittaa saman junaan. Kateus itsessään ei ole pahasta jos se ei aiheuta negatiivisia asioita, sillä se on monesti myös hyvä ja harmiton motivaattori.

Vierailija
25/32 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun aloittajan tekstiin. Minua on syrjitty ja kiusattu vuosikaudet koulussa ja työpaikoilla ja olen joutunut myös raiskauksen ja seksuualisen hyväksikäytön uhriksi monta kertaa. Vanhempani ovat kohdelleet minua erittäin huonosti ja aiheuttaneet traumaperäisen stressihäiriön. Olen toimintakyvytön, en uskalla liikkua yksin ulkona. Masennusta jatkunut yli 10 vuotta.

Toivoisin, että raiskauksesta ja koulukiusaamisesta tulisi jonkunlaisia seurauksia tekijöille. Olen vihainen vanhemmilleni, miksi he hankkivat lapsia, jos aikovat vain hylätä, haukkua ja ahdistella seksuaalisesti.

Vierailija
26/32 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaistun aloittajan tekstiin. Minua on syrjitty ja kiusattu vuosikaudet koulussa ja työpaikoilla ja olen joutunut myös raiskauksen ja seksuualisen hyväksikäytön uhriksi monta kertaa. Vanhempani ovat kohdelleet minua erittäin huonosti ja aiheuttaneet traumaperäisen stressihäiriön. Olen toimintakyvytön, en uskalla liikkua yksin ulkona. Masennusta jatkunut yli 10 vuotta.

Toivoisin, että raiskauksesta ja koulukiusaamisesta tulisi jonkunlaisia seurauksia tekijöille. Olen vihainen vanhemmilleni, miksi he hankkivat lapsia, jos aikovat vain hylätä, haukkua ja ahdistella seksuaalisesti.

Meilläkin oli kotona todella ahdistavaa. Usein ajattelen, että olisi parempi, jos minua ei edes olisi olemassa. Tunnen syvää vihaa vanhempiani kohtaan.

Vierailija
27/32 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin oli kotona todella ahdistavaa. Usein ajattelen, että olisi parempi, jos minua ei edes olisi olemassa. Tunnen syvää vihaa vanhempiani kohtaan.

Tjaa on aika luonnollista tuntea vihaa ihmistä kohtaan joka määrittelee sinut jotenkin kelvottomaksi, kuten esimerkiksi masentuneeksi. Toisaalta taustalla on ilkeys joka pitää hävittää, palaan siihen kyllä, mutta, psykiatria ei tietysti lopulta ratkaise mitään:

Kyse on projisoinnista. Sinänsä psykiatria pitää ongelmien projisointia (toisaalta myos alempiin, heikoilla oleviin) normaalina. Näennäisesti psykiatria ilmoittaa ratkaisevansa ongelmia, mutta: Lopulta psykiatrian osalta on kyse pahuuden hyväksymisestä, jota psykiatria on oppina aiheuttamassa.

En osaa sanoa muuta kuin että lääkkeet eivät ole apu perimmaiseen syyhyn siinä miksi mieli on maassa.

Ja eräs perimmainen syy, miksi olen surullinen, on se, etta olen ensinkään ja ensimmäistakaan kertaa avannut psykiatrin ovea.

Siita seuraa riippa ja elinkautinen. Ja rekisteri joka ei vanhene koskaan. Kaikkine harmeineen jotka seuraavat mukana joka päivä loppuun asti. Ei sitä voi unohtaa.

Miten voisi? Syo lääkettä että unohdat?

En alennu.

No niin, kiitos kaikesta tuesta ja kiinnostuksesta aihetta kohtaan? Oikein kyllä ihmetyttää olenko niin erilainen, mutta siinä suhteessa, että tälläkin palstalla on suuri joukko ihmisiä ja trolleja jotka ilmeisesti valehtelevat vähintään itselleen.  Jaksavat hyväksyä ainakin osittain opin, joka on tuhonnut elämän: Rekisteroinyt heidät kansalaisiksi, joilta on aidosti viety nippu oikeuksia. Ja on haluttu sekä halutaan riistää kivekset. Maito rinnoista.

Vierailija
28/32 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tjaa on aika luonnollista tuntea vihaa ihmistä kohtaan joka määrittelee sinut jotenkin kelvottomaksi, kuten esimerkiksi masentuneeksi. Toisaalta taustalla on ilkeys joka pitää hävittää, palaan siihen kyllä, mutta, psykiatria ei tietysti lopulta ratkaise mitään:

Kyse on projisoinnista. Sinänsä psykiatria pitää ongelmien projisointia (toisaalta myos alempiin, heikoilla oleviin) normaalina. Näennäisesti psykiatria ilmoittaa ratkaisevansa ongelmia, mutta: Lopulta psykiatrian osalta on kyse pahuuden hyväksymisestä, jota psykiatria on oppina aiheuttamassa.

En osaa sanoa muuta kuin että lääkkeet eivät ole apu perimmaiseen syyhyn siinä miksi mieli on maassa.

Ja eräs perimmainen syy, miksi olen surullinen, on se, etta olen ensinkään ja ensimmäistakaan kertaa avannut psykiatrin ovea.

Siita seuraa riippa ja elinkautinen. Ja rekisteri joka ei vanhene koskaan. Kaikkine harmeineen jotka seuraavat mukana joka päivä loppuun asti. Ei sitä voi unohtaa.

Miten voisi? Syo lääkettä että unohdat?

En alennu.

No niin, kiitos kaikesta tuesta ja kiinnostuksesta aihetta kohtaan? Oikein kyllä ihmetyttää olenko niin erilainen, mutta siinä suhteessa, että tälläkin palstalla on suuri joukko ihmisiä ja trolleja jotka ilmeisesti valehtelevat vähintään itselleen.  Jaksavat hyväksyä ainakin osittain opin, joka on tuhonnut elämän: Rekisteroinyt heidät kansalaisiksi, joilta on aidosti viety nippu oikeuksia. Ja on haluttu sekä halutaan riistää kivekset. Maito rinnoista.

Sen ilkeyden hävittämiseen tarvit uskonnon. Psykiatria on kyllä uskonto, se perustuu puhtaasti oppiin, uskomiseen ja ajatusten arvosteluun, ajatusten joita se itse aiheuttaa. Psykiatria on kuitenkin uskonto, joka ei aidosti tavoittele jokaisen pelastusta ja taydellisyyttä. Kuin ei myoskään täydellistä anteeksiantoa. Ei ikuisuudessa eika tässä maailmassa.

Perustaisin mielellani uudelleen uskonnon, joka on aidossa muodossaan kadonnut. Palaan aiheeseen. Ilman hyvää uskontoa, paha korkeintaan saa toisen muodon: Jos yksi ilkeys katoaisikin, paha siirtyy toisaalle.

Vierailija
29/32 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ovat keskimäärin tosi kehittymätöntä sakkia henkisesti.

Keskimääräinen aikuisen statuksella oleva ihminen ei ole sellainen kypsä ja hyvä reilu epäitsekäs ymmärtäjä, jollaiseksi silloin pienenä lapsena "aikuisen" ihmisen kuvitteli.

Lajina ihminen on kehittymätön, ahne, barbaarinen ja julmahko.

Tässä ajassa elämä voi olla sietämätöntä, koska on lyhyessä ajassa tullut teknologisia ja digitaalisia harppauksia.

Liikaa kilpailua, pinnallisuutta ja pas-kakan kasvu- ja levitys alustoja.

Morjesta vain. Voisitko valaista ajatusmaailmaasi vähän että mihin sinä ihmisiä lajina oikein vertaat? Kastematoihin vai vompatteihin vai mihin?

No jos vaikka ihan kaikkiin muihin eliöihin ensiksi, niin kaikkein hirvein laji on. Aivokapasiteettiinsa nähden järkyttävän paha ja kieroileva sadisti laji.

En humanoideista ja henkiolennoista tiedä, mutta jätetään ne sikseen.

Sanotaan vaikka että vertaan ihmislajia siihen ihanteeseen tai potentiaalliin, jota me emme vielä ole saavuttaneet.

Vierailija
30/32 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin raivostuttaa kun lisääntyminen on sallittua kaikille. Se on vaan liian helppoa.

Ei sen kuuluisi olla, koska ihmisen valmistaminen on vakava asia.

Vierailija
31/32 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen on vastuussa omasta elämästään.

Itseään voi hoitaa ja kannattaa tutustua myös muihin keinoihin kuin pelkkä lääketiede. Vaihtoehtoiset hoidot voivat olla yksi keino ja näitä pitäisi enemmän hyödyntää, näissä hoidon vaikutus on lähinnä matka omaan itseensä, positiivinen ajattelu auttaa oikeasti elämässä eteenpäin, ei pillereitä popsimalla saa kuin hetken helpotuksen.

Vierailija
32/32 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneet on luusereita jotka pitäisi viedä piikille.