Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mitä tarjota synttärivieraalle, jolla gluteeniton, maidoton ja kokonaan sokeriton

15.05.2006 |

ruokavalio?siis ei käy hedelmäsokerikaan. siinäpä pähkinää purtavaksi minulle... olis kiva, jos joku vois vähän auttaa! ki itos jo etukäteen!

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en alkaisi itse tekemään esim. gluteenittomia tarjottavia kun joillakin tosi paha allergia ja pitää olla tosi steriilit leikkuulaudat yms. välineet ettei ole mitään jäämiä missään. suosittelen hankkimaan kaupasta valmiina jos ei ole aiempaa kokemusta kyseisistä leivonnaisista. en tarkoita tätä millään pahalla, mutta näin olen kuullut ja voin olla väärässäkin...

Vierailija
2/4 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos erittäin paha niin ei voi tosiaan itse edes tehdä kotioloissa mitään. Jos taas aikas normaali tapaus kuten enoni niin sitten voi hyvinkin tehdä kotona itse mitä vain hyvyyksiä ikinä keksiikin =)

Tuollainen joka ei edes voi sokeria käyttää niin yleensä ymmärtää tuoda omat tarjottavat itselleen. Mutta jos haluat häntä ilahduttaa tekemällä jotain niin keliakialiiton sivuilla on reseptejä http://www.keliakialiitto.fi/view/categories.asp?koodi=res

" Makeat" tarjottavat on vähissä koska sokeri on kielletty (ellei sitten makeutusaineet kelpaa) Mutta esim gluteenittomat vohvelit tai muut sen tapaiset (ovat ihan hyviä täysin sokerittominakin) ja pakastemarjat vois olla yksi vaihtoehto..... myös täysin makeuttamattomia hilloja löytyy hyvin varustellusta marketista, esim. omena ja aprikoosi ovat luontaisesti maailman makeimmat hedelmät ja niistä tehtyä hilloa ainakin pitäisi löytyä täysin makeuttamattomana kaupasta.

Maito on helppo korvata kaura-, soija-, riisimaidolla

Suolaisille onkin sitten jo paljon vaihtoehtoja, esim piirakat joissa pohja tehty gluteenittomista jauhoista ja ohjekin löytyy em. sivuilta.

Tai sitten ostat gluteenitonta leipää ja teet voileipiä.

Mutta kannattaa varmasti ihan ensiksi katsastaa kauppojen pakastealtaat ja leipä- ym. tarjonta koska gluteenittomia tuotteita on nykyään jo paljonkin tarjolla valmiina tuotteina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän tuon sokerin käytön kokonaan estää? Saako olla edes luontaista sokeria? Jos saa, niin sitten kyllä hedelmäsalaatti vois olla aika hyvä vaihtoehto. Turha yrittää väsätä jotain tosi vaikeita ja pahanmakuisia versioita itse, jos ei ole varma siitä, et mitä saa aikaiseksi. Silloin on parempi tyytyä vakka johonkin tosi simppeliin, kuten vaikka tuoreisiin hedelmiin.

Vierailija
4/4 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lääkärin määräämä 3 kk:n tällainen " ruokavaliokuuri" erään lääkityksen ajaksi. aiemmin ihan normaali. en tiedä jatkaako kuurin jälkeen tavallisella ruualla... pitää kysyä tuosta sokerista vielä uudestaan. tuli mieleen, että kun kyseessä on nuori henkilö, niin vois tarjota vaikka sipsejä ja päällystettyjä riisikakkuja ja sitte jotaki muuta. tuli mieleen, että kävisköhän hunaja?siihenhän ei oo lisätty sokeria, vaan se on luonnon omaa tuotosta...saako muuten diabeetikot käyttää sitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi