Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Perheitä Rotterdamissa tai lähistöllä

07.10.2009 |

Olemme tulossa Hollantiin miehen komennukselle tämän vuoden lopussa. Miehen työpaikka tulee olemaan Rotterdamissa rannikolla. Mikä olisi viisas paikka asua, jotta työmatka ei venyisi mahdottomaksi. Joku kaupunki vierellä? Lapsiystävällinen paikka saisi olla, leikkipuisto ym lähistöllä. Mitä muuta kannattaisi huomioida? Lapset 2,5 ja 6 kk.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei näköjään ole kukaan sillä suunnalla asuva vielä vastannut. Mieheni on kotoisin Rotterdamin lähistöltä ja olen iloinen, ettei tarvitse siellä asua... Tapansa kullakin, mutta itse en ole luonteeltani ollenkaan rotterdamilainen. Ihmiset ovat meluisia ja omahyväisiä ja kaikki on oltava viimeisen päälle ja kallista, iso talo, uusi auto, lapsetkin puetaan kalliisiin muotihynttyisiin kurakelilläkin. Okei, tämä oli kärjistys, kyllä siellä varmaan normaalejakin ihmisiä on :)

Mutta jos mennään asiaan, niin Randstad eli Hollannin pääkaupunkiseutu on hyvin ruuhkaista ja tiukkaan asuttua aluetta. Vuokra-asuntoa ei välttämättä löydy juuri sieltä, mistä on itse ajatellut, ja omistusasunnot ovat kalliita. Jotkut ajelevat mielellään tuntikausia ruuhkassa töihin joka aamu ja ilta - ja ruuhka Rotterdamissa tarkoittaa, että autojono seisoo paikallaan, ei aina edes matele eteenpäin - järkevä menee junalla, vaikka nekin ovat usein täysiä. Eli katsokaa, minne työpaikalta on kätevät yhteydet, ja etsikää sieltä rivitalolähiöitä. Sellaiset ovat yleensä lapsiystävällisimpiä. Leikkipuistoja on kyllä kaikkialla.

Ja Rotterdamissahan on Suomen merimieskirkko, sieltä voi kysellä infoa ja sitä kautta tutustua muihin suomalaisiin.

Vierailija
2/3 |
28.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva oli saada jotain kommenttia. Ollaan päädytty Hellevoetsluisiin, koska löysimme sieltä oikein kivan asunnon ja miehen työmatka on vajaa puoli tuntia omalla autolla. Leikkipuistokin löytyy tulevaa kotiamme vastapäätä. Onhan se aina melkoista hakuammuntaa lähtä uuteen maahan ja etsiä sieltä koti. Juuri tuo työmatka ja ympäristö olivat meille tärkeitä. Toivottavasti emme ole Hellevoetsluisin suhteen ihan väärässä. Ainakin kotimme lähistö on viehättävä. Itse en kyllä ole vielä käynyt siellä, mutta mieheni kaksi kertaa. Missä päin itse asustatte? Onko täällä muuten ketään joka asuisi Hellevoetsluisissa tai lähistöllä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.11.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asustelemme nykyään Suomessa, mutta miehen suku on Gorinchemista, eli Rotterdamista sisämaahan päin. Joen pohjoispuoli on sinne asti ruuhka-aluetta ja toinen toistaan kalliimpia lähiöitä, mutta joen eteläpuolella Brabantissa on monia viehättäviä pikkukyliä ja -kaupunkeja. Hellevoetsluis ei ole minulle tuttu, mutta kuvien perusteella näyttää kivalta. Muutenkin ihana olla meren lähellä! Eli ette varmaankaan ole huonosti valinneet :)