Ostin kanan munia muna autosta HKI
Siis facessa oli ilmoitus johon varasin ja hainkin. Tosi hyviä ja suosittelen muillekin. Luomua pienryhmä kanalasta Nam!
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun ekan kerran tulee jotain ikävää (yksi vanhentunut muna), niin alkaa itku, että eikö näitä valvo kukaan.
Mitenniin ei valvo kukaan?! Eihän nuo eroa muutoin kuin siinä, että myyjä ei ole kauppa vaan tuottaja. Urpo.
Voi kiitos.
Olen tuottaja, joka ei myy tilalta ihan siksi, että kuluttajat eivät ymmärrä suoramyynnin riskejä. Jos kylmäketju maidossa katkeaa, en tuottajana voi olla ternimaidosta vastuussa, vaikka moni luulee, että olen. Mutta jos jotain sattuu, syyttävä sormi on aina kohti tuottajaa, ei ikinä kohti asiakasta, koska oikeasti ei ymmärretä eroa suoraa tuottajalta tai kaupasta ostetun välillä.
https://mmm.fi/artikkeli/-/asset_publisher/ohjeet-pienimuotoiseen-elint…
tuolta saat tietoa!
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eivät ole LUOMUA jos ovat pienryhmä kanalasta!
Eiköhän myyjä tiedä itse paremmin ku av mamma:'D kysyin kanojen elin oloista ja vastasi että elävät vapaana pien ryhmässä ja on parempi ku tuhansien kanojen lauma.
Juu, mutta vapaana tepsuttelu ei tee kanoista vielä luomua. Oikeissa luomu-kanaloissa kanat syövät luomu-rehua ja laumassa pitää olla kukko(ja). Kaiken lisäksi kanala pitää olla hyväksytty luomu-kanalaksi, jotta tuota luomu-merkkiä saa käyttää mainonnassa.
Näin. Omat kanani syövät luomurehua (kotiruuan lisäksi) ja mulla on kukko,. ja kanoilla on mahdollisuus tulla pois kopista pihalle joka päivä :) En ehkä silti lähtisi hyväksyttämään omatekemääni "kanalaa" (3x4x2m) luomuksi :D
Tahalteen kieli oppi poliisit ärsyttää.
Mitä välii kun laikki ymmärtää.
Minä kirjotan jutun kanan muna autosta jonka kaikki ymmärtää. Tässä ei ollut kyllä yhtäänkään kieli oppi virhettä.
Villakangasmi kirjoitti:
Tahalteen kieli oppi poliisit ärsyttää.
Mitä välii kun laikki ymmärtää.
Minä kirjotan jutun kanan muna autosta jonka kaikki ymmärtää. Tässä ei ollut kyllä yhtäänkään kieli oppi virhettä.
T. Tämä ei ollut ap
Taisin ostaa samasta autosta kerran munani, meni munanmyyjät sekaisin luulin ostavani kaverin suosittelemia friidoja, mutta eivät olleetkaan. Kysyin myyjältä jälkikäteen fb tietoja kanalasta ja pyysin vaikkapa kuvia kanojen oloista. En saanut kuvia enkä vastausta vaikka muuten aktiivisesti vastailee, vähän hämyinen kuva jäi tästä. Nyt olen rekossa ja muulloinkin aina jututtanut tuottajat ja pyytänyt infoa eläinten oloista, kaikki ovat kertoneet mielellään tilastaan, suosittelen muillekin, että pyydätte vaikkapa kuvia eläinten oloista ennen varausten jättämistä, monellekaan tilalle kun ei ihan ymmärrettävästi aina pääse vierailulle:)
Eggspressin munat ovat "niittykanoilta" eli vapaasti ulkoilevilta GMO-vapailta eläimiltä, mutta eivät luomua. Onhan mahdollista, että eivät edes voisi saada luomu-sertifikaattia, kun kanat syövät matoja. Sanotaanhan sitä, että poro ei voi olla luomua, koska se kuljeksii ei-luomualueilla eli luonnossa.
Ostan Eggspressistä, koska kanat elävät eettisimmin ja syövät lajinmukaisinta ruokaa. Kuun lopussa, kun kolme kennoa on loppu, ostan Lidlistä luomumunia paremman puutteessa. Lakatkaa manostamasta Eggspressiä, ettei hinnat nouse ja munia riittää minulle!
Vierailija kirjoitti:
Eggspressin munat ovat "niittykanoilta" eli vapaasti ulkoilevilta GMO-vapailta eläimiltä, mutta eivät luomua. Onhan mahdollista, että eivät edes voisi saada luomu-sertifikaattia, kun kanat syövät matoja. Sanotaanhan sitä, että poro ei voi olla luomua, koska se kuljeksii ei-luomualueilla eli luonnossa.
Ostan Eggspressistä, koska kanat elävät eettisimmin ja syövät lajinmukaisinta ruokaa. Kuun lopussa, kun kolme kennoa on loppu, ostan Lidlistä luomumunia paremman puutteessa. Lakatkaa manostamasta Eggspressiä, ettei hinnat nouse ja munia riittää minulle!
Aloittaja ei ollut ostanut eggspressiä vaan joltain muulta virikemunia, joita oli ilmeisesti luullut luomuksi.
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Paljonko maksoit?
Meinaan kun mulla on omia kanoja ja mulla jää joskus munia yli. Olen niitä tähän asti ilmaiseksi antanut naapureille, sukulaisille ja/tai vienyt töihin (tai leiponut pakkasen täyteen ja syönyt tuhottomasti munakkaita :D), mutta voisinhan minä ne myydäkin niin saisi vähän rehulantteja. (Eipä silti, kanat syö kyllä kamalasti ihan kotiruuan tähteitäkin, ovat kunnon elävä komposti. :) )
5e/30kpl mielestäni tosi halpaa luomuksi
Mistä näitä saa tilattua?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Paljonko maksoit?
Meinaan kun mulla on omia kanoja ja mulla jää joskus munia yli. Olen niitä tähän asti ilmaiseksi antanut naapureille, sukulaisille ja/tai vienyt töihin (tai leiponut pakkasen täyteen ja syönyt tuhottomasti munakkaita :D), mutta voisinhan minä ne myydäkin niin saisi vähän rehulantteja. (Eipä silti, kanat syö kyllä kamalasti ihan kotiruuan tähteitäkin, ovat kunnon elävä komposti. :) )
Facebookissa löysin
Turussa saa taksiautosta munaa ihan ilmaiseksi. Suosittelen.
Vierailija kirjoitti:
Onko virikemunaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko virikemunaa?
Ei vaan vapaana kasvanutta iloista munaa:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko virikemunaa?
Mun saamassa munassa oli karva😟
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko virikemunaa?
Mun saamassa munassa oli karva😟
Meidän kennosta ihan kaupasta ostetussa on joskus ollut sulkia mutta ei karvoja kyllä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
treffit kirjoitti:
Paljonko maksoit?
Facebookissa löysin
Joo:'D mut siis mikä sivu siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko virikemunaa?
Tarkoit siis LOISTA munaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko virikemunaa?
Tarkoit siis LOISTA munaa?
Ei loista
Sai niitä joskus suoraan kuntosalin edustaltakin... Siksi munatkin nousi paremmin.
Ei niissä ylihintaisissa luomuissa eroa ole hinnan lisäksi. Strutsin munasta riittää pidemmälle.
Vierailija kirjoitti:
Sai niitä joskus suoraan kuntosalin edustaltakin... Siksi munatkin nousi paremmin.
Ei niissä ylihintaisissa luomuissa eroa ole hinnan lisäksi. Strutsin munasta riittää pidemmälle.
Siis minkä kuntosalin? On niissä itseasiassa eroa ostatko luomua vai häkkikananmunaa. Vaikka tuo varmaan tuoreena tuleekin tuottajalta ilman että on kauppaa ja pakkaamo välissä on kanojen olot aivan karmeat vaikka kuinka myyjät satuilisivatkin pienistä parvista ja pesistä, sanahelinää ja kaukana todellisuudesta.
Voi kiitos.
Olen tuottaja, joka ei myy tilalta ihan siksi, että kuluttajat eivät ymmärrä suoramyynnin riskejä. Jos kylmäketju maidossa katkeaa, en tuottajana voi olla ternimaidosta vastuussa, vaikka moni luulee, että olen. Mutta jos jotain sattuu, syyttävä sormi on aina kohti tuottajaa, ei ikinä kohti asiakasta, koska oikeasti ei ymmärretä eroa suoraa tuottajalta tai kaupasta ostetun välillä.
https://mmm.fi/artikkeli/-/asset_publisher/ohjeet-pienimuotoiseen-elint…
tuolta saat tietoa!