Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siisti ja tarkka mies joku poikkeus?

Vierailija
23.01.2019 |

Tuttavapiirissäni aina kuulee, kuinka mies ei tee sitä tai tätä... Ei osaa pestä pyykkiä, ei osaa tehdä ruokaa, jättää likaisia vaatteita lojumaan ympäri kämppää, syyttää vaimoa, kun ei löydä jotain vaatettaan ym. Ja tälle naureskellaan, kun mies ei vaan pysty ajattelemaan sellaisia asioita, koska mies on putkiaivo.

Minun mieheni taas on hyvin tarkka siisteydestä. Pestään vuorotellen pyykkiä, vuorotellen laitetaan hyvää ja monipuolista ruokaa, molemmat tartutaan imuriin ja pestään lattiat ja wc:n. Ei ole mitään sellaista mitä mieheni ei osaisi tehdä, koska on mies. Minusta taas on ihan normaalia, että aikuinen ihminen sukupuolesta riippumatta osaa hoitaa kotia.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei, mutta moni nainen on yllättävän huono tunnistamaan hyvää miestä, tai sitten eivät vain halua sellaista itselleen.

Vierailija
2/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla miehillä siisteyskäsitys on vain vähän laveampi kuin naisillaan, ei se tarkoita suoraan sitä että kaikki miehet olisivat sottapyttyjä. Meilläkään mies ei erityisemmin nauti sotkusta, mutta minä vain tartun imuriin herkemmin kuin hän. Hän hoitaa kyllä sitten muita talonhuoltohommia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että eräs tuttavanainen oikein pöyristyi, kun näki mieheni laskostavan vaatteitaan pyykkitelineeltä. Hänen miehensä joko kaappaa mytyn syliin ja heittää kaappiin tai sitten hän joutuu ne laittamaan... Huomasin myös jonkinlaista katkeruutta, kun kommentti tuli niin vaisuun sävyyn "Ei meidän Pertti ikinä tekisi noin"... Minä olen pöyristynyt joidenkin aikuisten ihmisten elämästä. En vaan käsitä miksi jotkut naiset kohtelevat miestään, kuin lasta ja miksi aikuinen mies käyttäytyy, kuun lapsi. Ap

Vierailija
4/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei, mutta moni nainen on yllättävän huono tunnistamaan hyvää miestä, tai sitten eivät vain halua sellaista itselleen.

Hyvästä miehestä ei voi valittaa kavereille, joten sellaista ei kannata ottaa

Vierailija
5/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei - minusta tuntuu, että nykyään miehet ovat siistimpiä ja tarkempia kuin naiset. Ja osaavat tehdä kotitöitä paremmin kuin naiset. En tietysti tiedä ihan tarkkaan, kun kaikkia maailman naisia ja miehiä en tunne.

Vierailija
6/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääytäni pedantin ja tekeväisen miehen kuollessa yksin olen viritellyt uusia suhteita eri ikäisten miesten kanssa. Valitettavasti monet "ehdokkaat" ovat uskomattomattoman laiskoja tumpeloita. Mieheni kipusi katolle liki kuusikymppisenä kuin orava ja nyt katselen nelikymppisiä pulleroita reppu selässä, jotka eivät osaa sytyttää edes tulta saunan uuniin. Saati, että korjaisi lautasensa pois pöydältä. En edes viitsi kertoa joidenkin deittien mökkivierailuista, joissa pissitään housut nilkoissa lähimmän omenapuun juurella ja tarvitaan taskulamppu iltahämärissä "kun voi kompastua johonkin".  Keskustelu tiskaamisesta tai voisiko pyyhkeen laittaa kuivumaan siivosti kuivaustelineeseen on silkkaa utopiaa hölmistyneine ilmeen kera. Ruuan valmistaminen on sama  kuin tilata pizza tai lämmittää maksalaatikkoa, mikä toisaalta on enemmän kuin napsia sipsejä iltapalaksi.

Niinpä olen päättänyt, että jos joku mies on edes älylliseltä tasoltaan samalla aaltopituudella voi niitä käytännön töitä pikku hiljaa neuvoa ja näyttää kädestä pitäen. En käsitä, millaisissa perheissä nämä miehet ovat kasvaneet.

Vierailija
7/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet joiden kanssa olen seurustellut, ovat olleet huomattavasti siistimpiä kuin minä. Sellaisia kunnon matonhapsun suoristelijoita.

Vierailija
8/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai . oma isäni on paljon siistimpi ja tarkempi kuin äitini oli. Mieheni myös paljon minua siistimpi. Poikanikin on tarkka järjestyksesä ja hänen kotinsa on minimalistinen myös.

Vierailija
9/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain luonnekysymys, osittain opittua. Mun miehellä ei ruoanlaitto onnistu ollenkaan, mutta on siisti: pyykit ja imurointi sujuu. On kyllä yrittänyt tehdä ruokaa, mutta ei yleensä onnistu eikä tunnu pitävänkään siitä. Näin sopii mulle hyvin. Itse en niin välitä siivouksesta.

Vierailija
10/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai . oma isäni on paljon siistimpi ja tarkempi kuin äitini oli. Mieheni myös paljon minua siistimpi. Poikanikin on tarkka järjestyksesä ja hänen kotinsa on minimalistinen myös.

Ja pidän kyllä siis itsekin järjestyksestä ja puhtaasta.

Vierailija
11/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siistillä miehellä heikompi libido kuin sottaisemmalla? Seksi ei ole siistiä niin voi olla ettei siistiä miestä kiinnosta seksi ainakaan pidemmän päälle.

Vierailija
12/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääytäni pedantin ja tekeväisen miehen kuollessa yksin olen viritellyt uusia suhteita eri ikäisten miesten kanssa. Valitettavasti monet "ehdokkaat" ovat uskomattomattoman laiskoja tumpeloita. Mieheni kipusi katolle liki kuusikymppisenä kuin orava ja nyt katselen nelikymppisiä pulleroita reppu selässä, jotka eivät osaa sytyttää edes tulta saunan uuniin. Saati, että korjaisi lautasensa pois pöydältä. En edes viitsi kertoa joidenkin deittien mökkivierailuista, joissa pissitään housut nilkoissa lähimmän omenapuun juurella ja tarvitaan taskulamppu iltahämärissä "kun voi kompastua johonkin".  Keskustelu tiskaamisesta tai voisiko pyyhkeen laittaa kuivumaan siivosti kuivaustelineeseen on silkkaa utopiaa hölmistyneine ilmeen kera. Ruuan valmistaminen on sama  kuin tilata pizza tai lämmittää maksalaatikkoa, mikä toisaalta on enemmän kuin napsia sipsejä iltapalaksi.

Niinpä olen päättänyt, että jos joku mies on edes älylliseltä tasoltaan samalla aaltopituudella voi niitä käytännön töitä pikku hiljaa neuvoa ja näyttää kädestä pitäen. En käsitä, millaisissa perheissä nämä miehet ovat kasvaneet.

Sellaisissa perheissä missä sauna lämpenee nappia painamalla, pissitään vessanpönttöön ja palkataan ammattilainen, jos katolla tarvitsee käydä. Aikuisilla ihmisillä on muutakin tekemistä kuin larpata sota-aikaa pohjanmaalla

Vierailija
13/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että eräs tuttavanainen oikein pöyristyi, kun näki mieheni laskostavan vaatteitaan pyykkitelineeltä. Hänen miehensä joko kaappaa mytyn syliin ja heittää kaappiin tai sitten hän joutuu ne laittamaan... Huomasin myös jonkinlaista katkeruutta, kun kommentti tuli niin vaisuun sävyyn "Ei meidän Pertti ikinä tekisi noin"... Minä olen pöyristynyt joidenkin aikuisten ihmisten elämästä. En vaan käsitä miksi jotkut naiset kohtelevat miestään, kuin lasta ja miksi aikuinen mies käyttäytyy, kuun lapsi. Ap

Minäpä avaan hienan tilannetta sinulle. Osaan hoitaa kotia ja lapsia ja hoidankin. Mutta se että käyttäisin aikani ylelliseen kodinhoitoon on mielestäni järjetöntä ajan tuhlausta. Olenkin rakentanut kotimme, ja kesämökkimme, eli aavistuksen sotkuinen koti on antanut minulle aika paljon. Lisäksi erosin kaltaisestasi nipottajasta ennen kuin minulla oli varallisuutta, ja aikaa jäi tästäkin syystä enemmän. En tahdo elää elämääni siivoten vaan tehden niitä asioita joista pidän. Tämä ei ole yhtään sen enempää väärin kuin sinun elämäntyylisi, vaikka sitä suuresti ihmettelenkin.

Vierailija
14/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla miehillä siisteyskäsitys on vain vähän laveampi kuin naisillaan, ei se tarkoita suoraan sitä että kaikki miehet olisivat sottapyttyjä. Meilläkään mies ei erityisemmin nauti sotkusta, mutta minä vain tartun imuriin herkemmin kuin hän. Hän hoitaa kyllä sitten muita talonhuoltohommia.

Meillä taas on toisin päin :D Minä en niin välitä parista villakoirasta tai jos ruokapöydällä on muutaman päivän vanhaa postia - mies taas tykkää että paikat on tip top kunnossa. 

Sehän minulle sopii, mies sitten siivoaa ja raivaa paikkoja. 

Laittaa muuten lisäksi myös hyvää ja terveellistä ruokaa vuorollaan, ellei kokata yhdessä. Pesee pyykkiä, vaihtaa lakanat kerran viikossa, tulee minun kanssa ruokakauppaan ja kantaa kassit, purkaa ostokset, osallistuu koiran hoitamiseen... 

Tämä kaikki, vaikka ei edes (vielä) asuta yhdessä. 

Vierailija
15/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siistillä miehellä heikompi libido kuin sottaisemmalla? Seksi ei ole siistiä niin voi olla ettei siistiä miestä kiinnosta seksi ainakaan pidemmän päälle.

Niinhän on kakkaaminenkin.

Vierailija
16/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun miehellä ei ole heikko libido.

Vierailija
17/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä ainakin seksiä harrastetaan säännöllisesti ja hyvää seksiä onkin. Mies on hyvin siisti ja tarkka ihminen. Ehkä taas niissä perheissä, jossa se kodinhoito kaatuu vain toisen niskaan ja toinen ei osaa edes pesukonetta pistää päälle, niin seksiä ei välttämättä jaksa harrastaa. Tiedän myös sottaisia ja tumpeloita naisia eli ei tämä ole mikään miesten vitsaus.

Vierailija
18/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä avaan hienan tilannetta sinulle. Osaan hoitaa kotia ja lapsia ja hoidankin. Mutta se että käyttäisin aikani ylelliseen kodinhoitoon on mielestäni järjetöntä ajan tuhlausta. Olenkin rakentanut kotimme, ja kesämökkimme, eli aavistuksen sotkuinen koti on antanut minulle aika paljon. Lisäksi erosin kaltaisestasi nipottajasta ennen kuin minulla oli varallisuutta, ja aikaa jäi tästäkin syystä enemmän. En tahdo elää elämääni siivoten vaan tehden niitä asioita joista pidän. Tämä ei ole yhtään sen enempää väärin kuin sinun elämäntyylisi, vaikka sitä suuresti ihmettelenkin.

Siellä tais kalikka kalahtaa mieslapseen.

Vierailija
19/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain luonnekysymys, osittain opittua. Mun miehellä ei ruoanlaitto onnistu ollenkaan, mutta on siisti: pyykit ja imurointi sujuu. On kyllä yrittänyt tehdä ruokaa, mutta ei yleensä onnistu eikä tunnu pitävänkään siitä. Näin sopii mulle hyvin. Itse en niin välitä siivouksesta.

On minulle näin miehenä täysin käsittämätöntä että joku yrittäisi tosissaan tehdä ruokaa monta kertaa siinä onnistumatta. Luulen että kyse on vain siitä että pitää ruanlaittoa itselleen vastenmielisenä eikä siksi halua opetella edes perusasioita.

Toki osa ihmisistä on luonnostaan parempia ruoanlaittajia mutta kyllä perusruoat syntyvät keneltä vain normaalilta aikuiselta jos vain viitsii opetella. Jostain syystä miehelle sallitaan kotitöissä enemmän näitä "ei se vaan osaa" vapautuksia.

Vierailija
20/39 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisti ja tarkka mies ei ole poikkeus, mutta itsekäs mies ei ole palstalla poikkeus. Tosielämässä ei näitä mieslapsia onneksi kohtaa, (ehkä me vaan saadaan parempia miehiä). Oma mieheni osallistuu siinä missä minäkin. Olen tosin nyt kotona lasten kanssa, joten päivällä kotityöt hoidan lasten ohessa, mutta jää miehellekin hommaa.

Hän ei tosin huolestu yhtä vähästä kuin minä. Siisteys ja tarkkuus ei ole miehessä mikään harvinainen ominaisuus, mutta miehet ovat naisia harvemmin sairaalloisen neuroottisia tai pessimistisiä, että se plussa testosteronissa vähintään on.