Oletko ajannut vahingossa kolmion takaa jonkun eteen?
Mulla on käynyt jtn kertoja joka kerta kyseessä on ollut vahinko.
Olen melko tuore kuski. Sain kortin vasta aikuisiällä ja olen aivan pyörryksissä, että ketää pitää väistää tiedän kyllä ajattelemalla mutta siinä ei välttämättä niin ehdi tehdä.
Mulla syö kapasiteettiä jo runsaasti auton käsittely ja nämä keliolo suhteet.
Samalla vielä autoja sinkoilee jokapuolelta ja vielä jalankulkijoita.
Saatan olla ihan totaalisen pyörryksissä.
Anteeksi ihmiset :(
Kommentit (17)
Kehoitan opiskelemaan itsenäisesti liikenne sääntöjä!
Kuvittele hankalia risteystilanteita ja piirrä niitä vaikka paperille.
Maijan eteen sitä seuraavana päivänä kun sain kortin. Törkeä liikenteen vaarantaminen ja päiväsakkoja sen mukaan
Vierailija kirjoitti:
Maijan eteen sitä seuraavana päivänä kun sain kortin. Törkeä liikenteen vaarantaminen ja päiväsakkoja sen mukaan
Auts! Paha. Ei sit yhtään armahtanu, et olit vasta aloittelija...
Sama täällä, sitä tapahtui pari kertaa kun olin tuore kuski.
Melko suuri osa autonkuljettajista ajelee kolmion takaa kävely- ja pyöräteiden päälle ihan katsomatta ja usein känny korvalla.
Kerran joo, olin valoristeyksessä vihreissä valoissa enkä jostain syystä tajunnut ollenkaan että mulla oli myös kolmio, ja ajoin suoraan toisen auton eteen. Onneksi se ehti juuri pysähtyä.
Vierailija kirjoitti:
Kerran joo, olin valoristeyksessä vihreissä valoissa enkä jostain syystä tajunnut ollenkaan että mulla oli myös kolmio, ja ajoin suoraan toisen auton eteen. Onneksi se ehti juuri pysähtyä.
Jos liikennevalot toimivat, ei liikennemerkit ole voimassa vaan mennään valojen mukaan. Ne liikennemerkit on siltä varalta kun valot menevät rikki niin silti tiedetään miten ajetaan.
Yhden kerran, aikuisena, kun kortti oli ollut jo parikymmentä vuotta. Kattoin kumpaankin suuntaan monta kertaa ja käännyin, yhtäkkiä siinä olikin auto vasemmalta tulossa. En tajua tänäkään päivänä miten en nähnyt sitä, tosin siinä ei ollu valoja päällä ja auto oli harmaa harmaassa kelissä.
Onneksi ei ollu liukas, se toinen autoilija ehti lyödä jarrut pohjaan. Nykyään katton seittemänkymmentä kertaa joka suuntaan...
Olen mutta ajoin niin kovaa ettei ehtinyt törmätä. Huono vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Olen mutta ajoin niin kovaa ettei ehtinyt törmätä. Huono vitsi.
En ole oikeeasti. Autokoulusta muistan sen kun autokoulun opettaja opettti että eräänrailenen risteyys hän joka tulee stopmerkin jälkeen viimeiseksi risteykseen joutuu odottamaan muttta niinpä eiii odottanutkaan. Siiinä oli onnionnnettomiudessa oppilaana odotin.
Kolme kertaa. Kaikissa tapauksissa toisena osapuolena oli pyöräilijä. Ensimmäinen tuli vasemmalta jyrkkää alamäkeä niin kovaa vauhtia että ehti kohdille sillä välin kun tarkistin, ettei oikealta tullut ketään. Mitään vahinkoja ei sattunut, mutta nämä pyöräilijät on arvaamattoman nopeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos liikennevalot toimivat, ei liikennemerkit ole voimassa vaan mennään valojen mukaan. Ne liikennemerkit on siltä varalta kun valot menevät rikki niin silti tiedetään miten ajetaan.
Oho joo, ei se kolmio liittynytkään tilanteeseen, mutta siis joka tapauksessa mun piti väistää oikealta tulevaa, jolla oli myös vihreät valot, mutta ajoin sen eteen.
Juu hiljattain kävi näin. Kuolleessa kulmassa tuli auto ja huomasin vasta kun olin jo mennyt.
Pari kertaa olen ajanut punaisia päin ihan kaikessa rauhassa. Ensimmäisellä kerralla olin vieraassa kaupungissa ja koska oli juhannus, missään ei ollut ketään, vaan päästelin täysin autiossa kaupungissa ja yritin löytää oikean reitin. Toisella kerralla olin ihan tutussa kaupungissa, mutta reitti oli outo ja suoralla tiellä, jossa vain pieniä sivukujia yhtäkkiä tuli vastaan liikennevalo.
Eikä pelkästään kolmio-merkki, vaan erityisesti stop-merkki ja pysähtyminen ennen valkoista viivaa. Olen saanut tästä jopa parit sakot, vaikka pysähdyin suojatien eteen.
Tuossa tilanteessa pysäytä auto mieluimmin kun ajat suoraan tielle ja se muuttuu pikkuhiljaa rutiiniksi.
Ja vain ajamalla opit, aja vaikka huviajelua.
Ja kaikki autoilijat ovat kokeneet tuon saman.
Jos et tiedä pitääkö väistää vai ei niin pysähdy siihen risteykseen ja katso mitä toinen autoilija tekee. Etuajo-oikeuden käyttämättä jättäminen on huomattavasti vaarattomampi ja pienempi virhe kuin jonkun päälle ryysiminen kolmion takaa. Kyllä noihin tilanteisiin tulee se tietty tuntuma kun tarpeeksi monta kertaa ajelee, etenkin tutulla alueella, uudessa kaupungissa joutuu kokeneetkin kuskit olemaan varuillaan
Up